1 צפייה בגלריה
גיא ניב ונדב רייסברג בדרך לנצחון בטור אילת
גיא ניב ונדב רייסברג בדרך לנצחון בטור אילת
גיא ניב ונדב רייסברג בדרך לנצחון בטור אילת
(SportPhotography)
עונת 2022 של ישראל סטארט אפ ניישן נפתחה היום (שבת) באילת עם קדימון מוצלח: דומיננטיות מוחלטת וכיבוש של הפודיום כולו. זאת כמובן לא הפתעה מרעישה, אבל גיא ניב היה המנצח של השלב בן 139 הקילומטרים שהחל באילת והסתיים בה, כאשר הוא הבהיר שזה היה רחוק מלהיות טיול בוקר בשמש חמימה: ״זה עדיין אתגר, במיוחד כשמגיעים למרוץ כפייבוריטים, אבל אני שמח שהצלחנו להוציא לפועל את התכנית שלנו״.
וזה אכן מה שקרה: הקבוצה שהגיעה לטור הישראלי, אירוע נדיר כשלעצמו, עם שבעה רוכבים כחול לבן, יצאה לבריחה מיד בפתיחה עם הצעירים להב דוידזון ונדב רייסברג הנמנים על אקדמי, קבוצת הפיתוח שלה. כאשר הגיע הפוטון לעלייה היחידה במרוץ במעלה קטורה בואכה להרי אילת, היה זה תורו של גיא ניב, המטפס הישראלי הבכיר מסטארט אפ ניישן, להפגין ביצוע.
ניב, שהשלים השנה שני גראנד טורים, ברח סולו בעליה בת חמישה ק״מ, והצטרף לבריחה שדהרה לפניו עם שני חבריו לקבוצה. ״מאותו רגע רכבנו ביחד סוג של נג״ש נגד הפלוטון״, סיפר ניב. לסיום הגיעו יחד ניב וריייסברג בן ה-20 וחלקו את ההישג: ניב סיים ראשון וניצח את הקטע ואילו רייסברג הוכרז כמנצח בטור כולו שהחל יום קודם בקטע הג״ש קצר בשדה התעופה של אילת.
ניב בחר להעניק את האשראי לקולגות הצעירים שלו מאקדמי: ״היה כיף גדול לעבוד עם הצעירים שלנו. הם רכבו כמו מקצוענים וגילו רמה גבוהה״. הישראלים של סטארט אפ ואקדמי כבשו כל מקום פנוי בפודיום, כאשר יובל בן משה סיים במקום השלישי. הספרינטר איתמר איינהורן (שביום ששי ניצח בקטע הפתיחה) סיים במקום הרביעי.
עבור רייסברג הצעיר, זו הייתה התחלה סופר מוצלחת במדי אקדמי: ״רק התחלה אבל זה ייתן לי מוטיבציה לעבוד בכל הכוח״. מאות רוכבים נטלו חלק בטור אילת שאורגן על ידי ״גראן פונדו ישראל״. העונה האירופאית של ישראל סטארט אפ ניישן ושל אקדמי הצעירה תיפתח בסוף החודש הבא בטור של מיורקה.