2 צפייה בגלריה
שחקני עיילבון
שחקני עיילבון
שחקני עיילבון
(איגוד הכדורעף)
המחזור ה-11 והאחרון בליגת העל לגברים שוחק היום (שלישי), כאשר מ.ס עיילבון ניצחה את מכבי אשדוד, מכבי תל אביב ניצחה את הפועל רחובות והשלימה עונה מבלי שהפסידה אפילו במערכה אחת, והפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר גברה על ק.ק תל אביב.

מ.ס עיילבון – מכבי אשדוד 1:3 (18:25, 23:25, 25:20, 22:25)

עיילבון ניצחה במשחק דרמטי ומרתק והבטיחה לעצמה מקום בבית העליון, אשדוד תשחק בבית התחתון. המשחק עצמו היה שקול מאוד, עיילבון ניצחה את המערכה הראשונה, אשדוד לקחה את השנייה, אבל במערכה השלישית הייתה ידם של שחקני עיילבון על העליונה והם ניצחו אותה וסגרו סיפור במערכה הרביעית ובמשחק כולו.

מכבי תל אביב – הפועל רחובות 0:3 (19:25, 13:25, 18:25)

הצהובים מתל אביב מסיימים את העונה הסדירה עם מאזן מושלם, מבלי שהפסידו אפילו מערכה אחת. הפועל רחובות העולה החדשה מסיימת עונה עם ניצחון אחד בלבד לקראת משחקי הבית התחתון.

ק.ק תל אביב – הפועל עמק חפר 3:0 (25:10, 25:15, 25:16)

ניצחון יפה במשחק האחרון של העונה להפועל המעפיל, שסיימה את העונה הסדירה עם טעם טוב ואם לא יהיו הפתעות מיוחדות במקום בתשיעי. ק.ק מצד שני מסיימת עונה בלי ניצחונות ותצטרך להשתפר בבית התחתון בהמשך העונה.

הפועל כפר סבא הודחה מגביע האתגר לאחר הפסד לספרטק מיאבה

גם יכולת טובה ויתרון 0:2 במערכות לא הספיק לירוקים מהשרון והם סיימו את דרכם האירופית לאחר 3:2 לספרטק מיאבה הסלובקית במסגרת השלב המוקדם. כזכור, המפגש מול הסלובקים אמור היה להתקיים בישראל, אבל בלחץ הסלובקים התאחדות הכדורעף האירופית העבירה את המשחק לסופיה, בולגריה, לאחר שהסלובקים טענו שישראל מוגדרת מבחינתם מדינה אדומה. נקבע שיהיה משחק אחד מכריע במקום שני משחקים.
הפועל כפר סבא, ששיחקה ללא השחקן הבולט שלה, טמיר הרשקו הפצוע, פתחה טוב את המערכה הראשונה ויצרה פער מבטיח 14:18 ובהמשך 17:23 בדרך לניצחון 19:25 במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה המשך ישיר למערכה הראשונה. כפר סבא ביכולת מעולה שלטה במשחק, שמרה על יתרון של ארבע עד חמש נקודות, ויכולת טובה של אלכס שפרנוביץ לצד הנחתה מכרעת של בועז סרסון הבטיחו ניצחון לכפר סבא 19:25 גם במערכה השנייה.
2 צפייה בגלריה
הפועל כפר סבא
הפועל כפר סבא
הפועל כפר סבא
(איגוד הכדורעף)
המערכה השלישית הייתה צמודה, עד שלקראת הסיום הסלובקים פתחו פער והקטינו ל-1:2 לאחר ניצחון 19:25 במערכה. הסלובקים הובילו לאורך המערכה הרביעית, אותה ניצחו 18:25 והשוו את המערכות ל-2:2. המערכה החמישית והמכרעת היתה דרמטית. הסלובקים הובילו 5:8 ובהמשך 8:11. כפר סבא לא ויתרה, נתנה פייט והצליחה להשוות ל-12:12. שלוש נקודות היו חסרות כדי לנצח במערכה, אבל הסיום היה של הסלובקים, שניצחו במערכה החמישית 12:15 ו-2:3 במשחק כולו.
בסיום אמר קפטן הפועל כפר סבא אלכס שפרנוביץ: "חבל שלא הצלחנו לנצח בסוף המערכה החמישית, כי פתחנו מצוין את המשחק. בשתי המערכות הראשונות הצלחנו ללחוץ ולעצור את הסלובקים, אבל במערכה השלישית הורדנו קצת את הלחץ ולא חזרנו לקצב המשחק שלנו. הם התחילו לשחק הרבה יותר טוב ולא הצלחנו לעצור אותם, למרות מערכה חמישית צמודה מאוד. עכשיו נצא לפגרה לאגור כוחות ולהתאושש מהפציעות ולהתחיל חזק את הפלייאוף העליון".