1 צפייה בגלריה
תמיר בלאט ויובל זוסמן
תמיר בלאט ויובל זוסמן
תמיר בלאט ויובל זוסמן
(האתר הרשמי של אלבה ברלין)
מחזור המשחקים ה-17 ביורוליג, שסוגר את סיבוב המשחקים הראשון, נפתח הערב עם שלושה משחקים מסקרנים, ששניים מהם כבר הגיעו לסיומם. אלבה ברלין ושני נציגיה הישראלים רשמו ניצחון ביתי ואילו אנדולו אפס רשמה ניצחון חוץ דרמטי.

אלבה ברלין – מונאקו 84:92

קרב התחתית בגרמניה הסתיים בניצחונה של הקבוצה הביתית, ושתי הקבוצות סיימו את הסיבוב עם מאזן זהה – שישה ניצחונות ו-11 הפסדים. יובל זוסמן פתח בחמישייה של אלבה וקלע 9 נקודות ב-25 דקות על הפרקט (3 מ-3 לשתי נקודות, 1 מ-2 לשלוש), כשהוא מוריד חמישה ריבאונדים ורושם גם אסיסט ושתי חטיפות. תמיר בלאט עלה מהספסל ל-12 דקות והסתפק בשתי נקודות (1 מ-1 מהשדה), שני אסיסטים וחטיפה. קבוצתם, שעלתה ליתרון לקראת סיום הרבע הראשון ולא איבדה אותו עד לסיום, עצרה רצף של שלושה הפסדים ורשמה ניצחון ביתי רביעי בתשעה משחקים.

הכוכב האדום – אנדולו אפס 84:83

אלופת אירופה עלתה לראשונה העונה למאזן חיובי עם תשעה ניצחונות ושמונה הפסדים, אחרי דרמה גדולה בסרביה. הטורקים להטו בפתיחה ועם 31 נקודות ברבע הראשון מול 21 של המארחת נראו בדרך לניצחון שלישי ברצף, אבל הסרביo הגיבו מצוין ברבע השני, הותירו את אנדולו על 12 נקודות וירדו להפסקה ביתרון 43:46. היתרון של המארחת נשמר כמעט לאורך כל המחצית השנייה, אך הטורקים לא אפשרו בריחה לפער דו ספרתי. שתי דקות לסיום הכוכב האדום הובילה 74:81, אבל מאותו רגע עד לבאזר זה היה מופע של איש אחד, ואסילייה מיצ’יץ’, שלבדו ניצח את המשחק עם 10 נקודות אישיות מול 2 של הכוכב האדום, כולל שתי קליעות מדויקות מהקו שתי שניות לסיום, שנתנו את הניצחון. מיצ’יץ’ סיים עם 21 נקודות, טיבור פלייס סיים כקלע המוביל עם 23.

ברצלונה – אוניקס קאזאן 109:111 (אחרי הארכה)

איזו דרמה אדירה קיבלנו בברצלונה בסיומה הקטלונים ניצחו אחרי הארכה והמשיכו את העונה המופלאה שלהם. ברצלונה בפסגת היורוליג עם 15 ניצחונות לעומת שני הפסדים בלבד. קאזאן פתחה טוב יותר עם ריצת 0:6, בארסה צימקה לקראת תום הרבע הראשון וירדה בפיגור נקודה בלבד. הרבע השני היה צמוד מאוד ושוב, קאזאן החלה לברוח ובזכות ריצת 0:13 מדהימה ירדה להפסקה ביתרון מבטיח של תשע הפרש. הרוסים המשיכו גם בחצי השני בריצה האדירה שלהם ובשיא הגיעו כבר ליתרון של 20 הפרש. ברבע הרביעי ברצלונה לא ויתרה, החלה לצמצם את הפער עם ריצת 0:11 נפלאה ושלחה את המשחק להארכה. גם בהארכה המשחק היה צמוד, אך בסופו של דבר הקטלונים שוב לא הפסידו והשיגו ניצחון ענק. ניקולה מיטרוביץ’ כיכב עם 28 נקודות אצל בארסה. מנגד, 27 נקודות של לורנזו בראון לא הספיקו לרוסים, שירדו למאזן של 10 ניצחונות מול שבעה הפסדים.