4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב עם מסכות
אוהדי מכבי תל אביב עם מסכות
אוהדי מכבי תל אביב עם מסכות
(עמרי שטיין)
על רקע העלייה בתחלואה והתפרצות האומיקרון המדאיגה, יו”ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון, שיגר הערב (חמישי) מכתב דחוף למנהלי הקבוצות לאחר קבלת הנחיות הקורונה החדשות באצטדיונים מצד הממשלה.
בין ההנחיות החדשות-ישנות שחוזרות כעת: חלה חובת עטיית מסכות בכל זמן נתון עבור האוהדים ביציעים, וזאת החל מהמחזור הקרוב שייצא לדרכו הסופ”ש. הכרוז גם יזכיר זאת לנוכחים בכל רבע שעה בזמן המשחק. גם השחקנים והצוות המקצועי על הספסל יהיו עם מסיכות (למאמן המאמן שמעביר הוראות). במנהלת לא רוצים כמובן לחזור ל-2020, אך ההנחיות הללו מגיעות מהממשלה כמובן ולכן היו”ר כלפון הבהיר לקבוצות את הנהלים שחוזרים. כמו כן, יופעלו סנקציות דוגמת הפחתת תמריצים נגד קבוצות שלא יעמדו בהנחיות.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חיפה עוטים מסכות ביציעים
אוהדי הפועל חיפה עוטים מסכות ביציעים
אוהדי הפועל חיפה עוטים מסכות ביציעים
(עמרי שטיין)
במכתב הסביר כלפון כי לאחר שיחות עם גורמי הממשלה, צפויה עלייה מהירה בתחלואה: “אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של הנגיף ותרחישים שונים אף חוזים כי בתקופה הקרובה, נחווה עליה דרמטית בתחלואת נגיף הקורונה. אני מצפה כי כל העוסקים בענף, יפעלו באחריות כאמור על מנת למנוע מקרי הידבקויות בקרב השחקנים ככל שניתן. קבוצה ששחקניה/אנשי צוות ידבקו/ייכנסו לבידוד, תיאלץ לקיים את הפעילות ללא השחקנים/אנשי הצוות ולכן יש לעמוד בכל ההנחיות על מנת שפעילות האימונים והמשחקים תמשך כסדרה”.
עוד ציין כלפון: “הקפדה ושמירה על הכללים והחמרה אף מעבר לתקנות שנקבעו על ידי המדינה. הימנעות ככל שניתן משהייה באירועים המוניים שאינם הכרחיים, בדגש על מקומות סגורים. על השחקנים לגלות אחריות ולהתרחק מכל התקהלות המונית. אבקש כי תוודאו שכל השחקנים והצוותים המקצועיים מחוסנים באופן מלא (לרבות חיסון שלישי – בוסטר)”.
4 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(רדאד ג'בארה)

המכתב המלא של כלפון לקבוצות

“בימים האחרונים, מדינת ישראל, כמו מדינות רבות בעולם, חווה התמודדות מחודשת עם נגיף הקורונה וזן האומיקרון. אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של הנגיף ותרחישים שונים אף חוזים כי בתקופה הקרובה, נחווה עליה דרמטית בתחלואת נגיף הקורונה, באופן שישפיע על החיים של כולנו. בהתאם לכך החליטה ממשלת ישראל על שינויים שייושמו באופן מיידי כפי שיפורטו בהמשך מכתבנו (חובת עטיית מסיכות באצטדיונים). כמו כן המנהלת החליטה על נקיטת צעדי מנע נוספים שמטרתם צמצום חשיפת הקבוצות (שחקנים ואנשי צוות) לגורמים הנמצאים מחוץ לקפסולת הקבוצה וזאת על מנת להימנע ממגעים לא נחוצים ככל שניתן וזאת על מנת לעשות הכול בכדי להימנע ממקרי הדבקה בתוך הקבוצות.
החל מתחילת המגיפה, הוכחנו כי אנו יודעים לקיים את ליגות הכדורגל המקצועיות באחריות ותוך נקיטת צעדי מנע ושמירה קפדנית על הכללים. על כולנו - בדגש על השחקנים והצוותים המקצועיים והמנהלתיים, מוטלת האחריות הגדולה על שמירה קפדנית על הנהלים וכללי הזהירות וזאת על מנת שנוכל להמשיך ולקיים את פעילות הליגות באופן רציף. אני פונה אליכם ראשי הקבוצות ומבקש כי תקיימו באופן אישי שיחות עם כל השחקנים והצוותים, תבהירו להם את חשיבות הנושא ואת האחריות הגדולה המוטלת על כתפיהם ותבקשו את שיתוף הפעולה המלא עם ההנחיות”.
4 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(רדאד ג'בארה)
“ההנחיות: הקפדה ושמירה על הכללים והחמרה אף מעבר לתקנות שנקבעו על ידי המדינה. הימנעות ככל שניתן משהייה באירועים המוניים שאינם הכרחיים, בדגש על מקומות סגורים. על השחקנים לגלות אחריות ולהתרחק מכל התקהלות המונית. בנוסף, אבקש כי תוודאו כי כל השחקנים והצוותים המקצועיים מחוסנים באופן מלא (לרבות חיסון שלישי – בוסטר). נוסף על כך, בכדי לצמצם מגעים לא נחוצים כאמור, אנא ראו את ההנחיות הבאות בהן נוקטת המנהלת, שיהיו תקפות עד להודעה חדשה/ירידה בתחלואה: ביטול מסיבות העיתונאים לפני ואחרי משחקים. צמצום הגורמים הנמצאים במתחם השחקנים במגרש האימונים ובאצטדיון ביום המשחק (מתחם חדרי ההלבשה, אזורים טכניים, זירת המשחק) לגורמים נדרשים בלבד לצורך ניהול המשחק. ביטול פעילויות קהילה הדורשות מגע ישיר עם גורמים מחוץ לקבוצה (כדוגמת ביקורים בבתי ספר, מוסדות שונים, בתי חולים וכיו"ב – תיאום המשך פעילויות הקהילה באופן חלופי ייעשו מול אחראית תחום הקהילה במנהלת).
עדכון בתנאי התו הירוק – עטיית מסיכות: תשומת לבכם כי על פי הנחיות ממשלת ישראל, החל מהיום חלה חובת עטיית מסיכות באצטדיונים בכל תחומי האצטדיון (שחקנים, עובדים וקהל). אנא ראו את המשמעויות שלהלן. קהל: חלה חובה על עטיית מסיכות בכל זמן נתון. על הסדרן בכניסה לוודא כי כל מי שנכנס לתחומי האצטדיון עוטה מסיכה. כרוז המשחק מתבקש להזכיר לקהל בדקות 75,60,30,15 על חובת עטיית המסיכות (כמו גם בכל זמן נתון על פי שיקול דעתו ובהתאם להתנהגות הקהל).
יש להקרין על המסך שקופית המחייבת עטיית מסיכות בדקות 75,60,30,15 (כמו גם לפני המשחק ובהפסקת המחצית). שחקנים וצוות מקצועי ומנהלתי: יש להקפיד על עטיית מסיכות על ידי השחקנים והצוות המקצועי והמנהלתי בכל זמן נתון לרבות במהלך המשחק בזמן הישיבה על ספסלי הקבוצות. חריג לכך הנו מאמן הקבוצה (בלבד) המעביר הוראות. כמו כן יש להקפיד על שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסיכות בכלל החללים הסגורים לרבות ובדגש על נסיעות משותפות למשחקים, מתחם חדרי ההלבשה, חדרי אסיפות וכו'. תשומת לבכם כי חובה ליישם את כל ההנחיות שצוינו לעיל. כנגד קבוצה שלא תעמוד בהנחיות ינקטו סנקציות לרבות הפחתת תמריצים. אני מצפה כי כל העוסקים בענף, יפעלו באחריות כאמור על מנת למנוע מקרי הידבקויות בקרב השחקנים ככל שניתן. קבוצה ששחקניה/אנשי צוות ידבקו/יכנסו לבידוד, תיאלץ לקיים את הפעילות ללא השחקנים/אנשי הצוות ולכן יש לעמוד בכל ההנחיות על מנת שפעילות האימונים והמשחקים תמשך כסדרה בשבועות מורכבים אלה”.