4 צפייה בגלריה
יפתח זיו בפעולה
יפתח זיו בפעולה
יפתח זיו בפעולה
(איציק בלניצקי)
המחזור ה-12 בליגת ווינר סל יימשך הערב (שני) כאשר מכבי תל אביב תנסה להמשיך במומנטום מהניצחון הגדול על הפועל ירושלים במשחק חוץ מול בני הרצליה מהצמרת. במסגרת המחזור ה-13 ייערך משחק נוסף כאשר הפועל גליל עליון תארח בביתה את הפועל באר שבע.

בני הרצליה – מכבי ת”א (שני, 18:00, היובל הרצליה)

מכבי תל אביב תתארח הערב בהיכל היובל למפגש מול בני הרצליה. חניכיו של יאניס ספרופולוס מגיעים למפגש לאחר שרק אתמול ניצחו את הפועל ירושלים במסגרת המחזור ה-12. במועדון רוצים לבנות על הניצחון מליל אמש ולמשחק מול קבוצתו של אורן אהרוני בחרו שלא לרשום את ג׳יימס נאנאלי, אנג׳לו קלויארו ואת אנטה ז׳יז׳יץ׳.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
(איציק בלניצקי)
הצהובים כחולים עדין נמצאים בשוק ופועלים ללא לאות במטרה למצוא חיזוק, לאחר ששקלו את האופציה של מרקיז ריד מגרבליאן מהליגה הצרפתית, החליטו ללכת על האופציה של בריאן אנגולה, רק שאא״ק סירבה לשחררו היות וישנם לא פחות מ-13 איסורים על המועדון להחתים זרים מטעמה של פיב״א.
בני הרצליה סגרה את הסיבוב הראשון עם רצף של שלושה ניצחונות בפער דו-ספרתי כשבאחרון גברה על הפועל גלבוע/גליל 82:94. הכחולים-לבנים מהשרון מחזיקים במאזן של ארבעה ניצחונות מול שבעה הפסדים והם ממוקמים במקום החמישי בליגה. מנגד, מכבי ת"א קטעה רצף של שלושה הפסדים בכל המסגרות עם 78:83 חשוב בחוץ על הפועל ירושלים, שצימק את הפער ביניהן בפסגת הטבלה למשחק אחד בלבד, כאשר הצהובים מחזיקים במאזן של שמונה ניצחונות מול ארבעה הפסדים.
4 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' מול אונואקו
ז'יז'יץ' מול אונואקו
ז'יז'יץ' מול אונואקו
(איציק בלניצקי)
המשחק מפגיש בין שתיים מקבוצות ההתקפה הכי טובות בליגה העונה: מכבי ת"א מדורגת ראשונה בקליעה (86.3) ובאחוזים לשתיים (57.2%), בני הרצליה שלישית בקליעה (83.6) ושנייה באחוזים לשתיים (56.8%). בנוסף, הן שתי היחידות בליגה עם מדד תלת-ספרתי בממוצע: הצהובים עם 103.7 למשחק והחבורה של אורן אהרוני עם 101.6. כל 12 משחקי הליגה האחרונים ביניהן הוכרעו בניצחון של האלופה בהפרש ממוצע של למעלה מ-20 נקודות, כולל 69:99 בסיבוב שעבר – משחק אליו הגיעה הרצליה גם כן עם רצף של שלושה ניצחונות.
ככה פותחים שנה: מהפף ענק למכבי על י-ם

הפועל גליל עליון – הפועל ב”ש (שני, 19:00, כפר בלום)

גליל עליון קטעה את רצף ההפסדים הראשון שלה העונה עם 80:81 דרמטי בבית על מכבי ראשל"צ, מסל של אייק אירבו בשניות הסיום. העולה החדשה מהגליל מהגליל מחזיקה במאזן של שבעה ניצחונות מול ארבעה הפסדים מה שממקם אותה במקום הרביעי והמכובד. הפועל באר שבע לעומת זאת ניצחה רק באחד מששת המחזורים האחרונים ואת הסיבוב הראשון היא סגרה עם רצף של שלושה הפסדים, כולל 75:74 כואב בקונכייה להפועל חולון, שעלה לה בכרטיס לגביע המדינה. האדומים מהנגב מחזיקים במאזן שלילי של ארבעה ניצחונות בלבד מול שבעה הפסדים.
4 צפייה בגלריה
שחקני גליל עליון חוגגים
שחקני גליל עליון חוגגים
שחקני גליל עליון חוגגים
(לילך וויס)
באר שבע לא ספגה יותר מ-75 נקודות באף אחד משלושת משחקיה האחרונים, אבל נעצרה בהם על 68.3 נקודות זכות בלבד. זהו רצף ההפסדים הכי ארוך שלה מאז דצמבר 2020, אז נוצחה בארבעה מחזורים ברציפות. המשחק בינה לבין גליל עליון בסיבוב שעבר בקונכייה, שהיה הראשון ביניהן אי פעם בליגת ווינר סל, הורכב משתי מחציות שונות בעליל: להפסקה ירדה באר שבע ביתרון 23:35, אך אחריה נוצחה 50:26, כשהיא מסיימת את 20 הדקות האחרונות עם יותר איבודי כדור (6) מאשר סלי שדה (5 מ-32!) ומדד (5).
החמצה ענקית להולווי בהפסד ראשון לגליל