4 צפייה בגלריה
דין דוד. נכנס בהצלחה לנעליים גדולות
דין דוד. נכנס בהצלחה לנעליים גדולות
דין דוד. נכנס בהצלחה לנעליים גדולות
(עמרי שטיין)
לאורך שנים מ.ס.אשדוד הייתה ספקית השחקנים הראשית להפועל באר שבע. שמות דוגמת שגיב יחזקאל, חאתם עבד אלחמיד, רועי גורדנה, מיכאל אוחנה וניב זריהן עשו את הדרך הקצרה מאשדוד לב"ש. מכבי חיפה, מצידה, לא ממש הייתה בקשר חם מול אשדוד ולאורך שנים היה קשה לראות שחקן כזה או אחר מגיע מעיר הנמל הדרומית לעיר הנמל הצפונית. התחושה הכללית הייתה שחתול שחור עבר בין המועדונים, אבל בקיץ האחרון נפל דבר.
סוכן השחקנים דודו דהאן נכנס לתמונה ופרץ את הסכר בין המועדונים. חיפה רצתה וסימנה יחד עם מכבי ת"א את דין דוד. האחרון בחר בברק בכר והמעבר הראשון מסוגו בין המועדונים קרם עור וגידים. חיפה שילמה על החלוץ סכום לא מבוטל של 1.1 מיליון אירו. מנכ"ל אשדוד, רפי נידם, אמר על המהלך: “כדורגל זה ביזנס וככה הסתכלנו על זה. בזמנו הפועל ב"ש רצתה מאד שחקנים שלנו ופעלה בכל הכוח לשם כך וגם קיבלה. השנה הקבוצה שמאוד רצתה וקיבלה את דין דוד הייתה מכבי חיפה. אנחנו מבצעים עסקאות רק על בסיס עסקי נטו”.
בכר ופלאניץ' לקראת המשחק מול מכבי ת"א
ברק בכר סימן את דין דוד עוד לפני שהגיע לחיפה. בקיץ האחרון החלוץ הועדף על פני שחקנים אחרים שהיו בפנקס של המאמן והסקאוט גל אלברמן. לאורך שנה שלמה הירוקים עשו עבודת סקאוט על דוד והמסקנה הייתה ברורה: הוא יכול להיכנס לנעלים הגדולות שהותיר ניקיטה רוקאביצה. בכר היה מודע ליתרונות של דוד שיכול לשחק הן כשחקן כנף והן כחלוץ. “מדובר בילד טוב, ביישן, שהשחקנים מאוד אוהבים אותו. הוא גם נעשה ‘קילר’ והנתונים שלו מדהימים”, אמרו בקבוצה.
אם מדברים על נתונים, הרי שדוד במשך 933 דקות בליגה מחזיק במאזן מדהים של שמונה שערים ובישול אחד. לחלוץ יש שלושה שערים פחות ממלך השערים של הקבוצה, עומר אצילי, כאשר לשם השוואה, האחרון שיחק 1,348 דקות. בעשרה משחקים דין דוד הוחלף ובחמישה עלה מהספסל. בכר החליט בתחילת העונה לזגזג עם השחקן, פעם בכנף ופעם כחלוץ מטרה. רק בחודש האחרון נראה שיש יציבות בחוד של חיפה ודוד הפך לחלוץ המטרה הראשי כאשר הוא עקף את גודסוויי דוניו ובן שהר.
4 צפייה בגלריה
דין דוד. ראשון בחוד
דין דוד. ראשון בחוד
דין דוד. ראשון בחוד
(עמרי שטיין)
לדעת רבים, דוד מתאים יותר לתפקיד של חלוץ מטרה, ואילו יש כאלה שגורסים שעדיף לראותו בכנף. מי שאימן אותו בשנה שעברה היה רן בן שמעון, שאמר: “דין ראוי להערכה ואני חושב שהוא יכול לשחק בשני התפקידים. זה תלוי המון בסביבה שלו. יש משחקים שיותר מתאים לו לשחק כחלוץ כאשר הרבה מאוד כדורים נכנסים לרחבה. דין יודע לסיים מעולה מהלכי התקפה ויכול לשחק גם בצדדים כאשר הוא צריך להיכנס יותר לאמצע. מדובר בשחקן ברמה גבוהה ובבחור ברמה גבוהה עוד יותר”.
אחד החלוצים הגדולים שהיו במכבי חיפה הוא אלון מזרחי, שמשוכנע שמקומו של דין דוד זה רק בעמדת החלוץ: “דוד התחיל את העונה בעצלתיים, כאשר הוא לא פתח בחלק גדול מהמשחקים ונכנס כשחקן מחליף. גם כשנכנס כמחליף, ברק בכר החליט לשבץ אותו בכנפיים. דין דוד הוא חלוץ ‘9’ קלאסי למרות שהוא יכול לשחק בכנפיים. גם באשדוד דין שיחק 9 כאשר שגיב יחזקאל היה בכנף”.
4 צפייה בגלריה
"רק כחלוץ". אלון מזרחי
"רק כחלוץ". אלון מזרחי
"רק כחלוץ". אלון מזרחי
(עמית מצפה)
מזרחי המשיך: “דין לא שחקן כנף כמו חזיזה או אצילי. כשבכר שם אותו בשפיץ הוא קיבל ממנו שערים. בכל הזדמנות דין הצדיק את הקרדיט, הוא חלוץ שיודע לתת גולים והוא יכול להבקיע שער בכל רגע נתון. מבחינת כישרון הרי שלדין יש את הכישרון להיות חלוץ במכבי חיפה ואולי גם בנבחרת ישראל. כל הנקודה היא שצריך להמשיך ולתת לו ביטחון ולאפשר לו לשחק רק כחלוץ, ולא פעם חלוץ ופעם כנף. חלוץ טוב זה חלוץ שהמאמן נותן לו ביטחון לשחק בשפיץ ולרוץ 90 דקות כל משחק”.
בחיפה מעידים שדין דוד נחשב לשחקן שנחבא אל הכלים, לא אחד שניתן לראות אותו במדורי הרכילות. רפי נידם הסביר: “מי שמכיר את דין יודע היטב שהוא בחור מקסים. לא אחד שתמצא אותו בבתי קפה. מדובר באחד שהגיע אלינו באשדוד מאשקלון והתחנך באקדמיה כבר מגיל 15. דין דוד לדעתי ישכיח את רוקאביצה בתוך זמן קצר. מדובר במכונת שערים ואני בטוח שהוא יישאר עוד הרבה שנים בחיפה, כי לא נראה לי שבאופיו הוא אחד שיעזוב את המשפחה ואת הסביבה שלו לטובת מעבר לשחק בחו"ל”.
4 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
דין דוד
(עמרי שטיין)
פרשן הכדורגל, איציק אהרונוביץ, כבר ראה את הנולד כך מתברר: “למען גילוי נאות, עוד לפני פתיחת העונה בחרתי בדין דוד לכדורגלן העונה. בגדול הוא חלוץ שיכול לשחק במגוון תפקידים ודוגמאות לא חסרות, אבל היסוד שלו דין הוא חלוץ 9 טיפוסי. מדובר בשחקן רבגוני, מהיר ושולט בשתי רגליו, משחק אווירי מצוין ובעל תנועה נהדרת וטכניקה מול השער ברמות הגבוהות”.