2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(איציק בלניצקי)
משרד התרבות והספורט חרט על דגלו ושם בליבת תכניות העבודה שלו לקדם את ספורט הנשים, ומשקיע בו כחלק ממדיניות השר חילי טרופר. בשנת 2020 עמד כלל תקציב ספורט הנשים על סך 55.5 מיליון שקלים .בשנת 2021, שנה מורכבת שהתנהלה ברובה ללא תקציב מדינה, הצליח המשרד להגדיל את סך התקציב לספורט הנשים בכלמעלה מחמישה מיליון שקלים לכ-60.8 מיליון שקלים.
עיקר התוספת המשמעותית הוקצה עבור תקציב חדש לספורט העממי, שיעמוד על סך שלושה מיליון שקלים ותקצוב לאתנה שיעמוד על 12.5 מיליון שקלים, כלומר גידול של שלושה מיליון שקלים. תקציב זה עתיד לראות גידול נוסף בשנת 2022, זאת הודות למאמצים הכבירים המושקעים בתחום זה במשרד.
כמו כן, תקציב קבוצות ליגת העל בכדורסל לא ייפגע ותקציב קבוצות ליגת העל בכדורגל נשים אף עלה ביחס לשנה הקודמת. נוסף לכך, תקציב הפרויקטים הייחודיים באגודות הנשים יגדלו בהיקף של פי שניים מבעבר.
2 צפייה בגלריה
כדורגל נשים בנות עמק חפר - אס"א ת"א: שחקניות מכבי בנות עמק חפר חוגגות
כדורגל נשים בנות עמק חפר - אס"א ת"א: שחקניות מכבי בנות עמק חפר חוגגות
כדורגל נשים בנות עמק חפר - אס"א ת"א: שחקניות מכבי בנות עמק חפר חוגגות
(שחר גרוס)
חשוב להדגיש כי לצד הגדלת התקציב, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, העביר החלטת ממשלה להקמת ועדה ציבורית, שכול תכליתה הוא קידום ספורט נשים בישראל. כול המהלכים הללו נועדו על מנת ליצור שינוי משמעותי שיביא לשגשוג ולגידול מספר הספורטאיות במדינת ישראל בשנים הבאות.
השר חילי טרופר התייחס לתקציב: "בימים האחרונים גורמים שונים מפזרים הצהרות על סמך נתונים לא מבוססים וגורמים נזק לספורט הנשים בישראל. לא ספורט הנשים חשוב להם, אלא הכותרות. מרגע כניסתי לתפקיד הדגשתי את החשיבות הרבה שאני רואה בקידום ספורט הנשים, ואני שמח כי המדיניות שאנו מובילים תגיע אל השטח ותקדם את ספורט הנשים בישראל. הדרך עוד ארוכה, חלק ממנה אינו קשור לתקציב, אלא לשיטות עבודה וסוגיות נוספות וכמובן שיש שיפורים רבים שנדרשים גם בעבודת המשרד עצמו. בכל מקרה נמשיך לעבוד קשה ולעשות כול שביכולתנו ובאחריותנו כדי לשפר את התקציבים ואת מעמדו של ספורט הנשים".