1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה חוגג
קיליאן אמבפה חוגג
קיליאן אמבפה חוגג
(רויטרס)
קצת יותר מחודש לפני המשחק המסקרן מול ריאל מדריד שאולי תהיה קבוצתו הבאה, קיליאן אמבפה לקח אחריות. בהרכב משני ובהיעדרם של ליאו מסי וניימאר, הצרפתי כבש שלושער והוביל את פ.ס.ז' ל-0:4 מוחץ על ואן מהליגה הרביעית בשלב 32 האחרונות של הגביע, כשעל הדרך עבר את רף 200 השערים בקריירה והגיע גם ל-150 במדי הפריזאים.
אחרי שהבטיח שיישאר בצרפת לפחות עד סיום העונה, היום (שלישי) התראיין הסוכן האיטלקי שמקורב לקרלו אנצ’לוטי, ג’ובאני ברנצ’יני, וסיפק הצהרה מעניינת ב’גאזטה’: “ריאל מדריד הציעה 50 מיליון אירו לפ.ס.ז’ עבור אמבפה כדי שיצטרף בינואר, אבל אני לא יודע מה יקרה עם זה, זה תלוי בפאריס”.
כרגע אמבפה מדורג שלישי במלכות שערי כל הזמנים בפ.ס.ז' כשלפניו רק זלאטן איברהימוביץ' (156) ואדינסון קבאני (200). "150 שערים? זו גאווה ולכבוש כל כך הרבה במועדון גדול זה תמיד תענוג", אמר כוכב פ.ס.ז', "עכשיו אלה רק שלושתנו ואני בר מזל להיות שם עם שני שחקנים גדולים. הפער מצטמצם יותר ויותר ואני יודע שאיברהימוביץ' כבר לא רחוק".
על המשחק עצמו הוסיף אמבפה: "הדבר החשוב ביותר הוא ההעפלה וזה ניצחון חשוב כי בגביע אם אתה מפסיד, אתה בחוץ. היינו אינטנסיביים כנדרש כדי לכבד את היריבה ואת עצמנו". המאמן מאוריסיו פוצ'טינו הוסיף: "150 השערים של אמבפה? זה מדהים. שני שמח עבורו ועבור הקבוצה".
אגב, אמבפה הגיע ל-150 במדי פ.ס.ז' במשחק ה-196 שלו בקבוצה והוא הספיק גם לבשל 76 שערים. זלאטן הגיע ל-156 השערים שלו בפ.ס.ז' ב-180 משחקים וקבאני מצא את הרשת 200 פעמים ב-301 משחקים. ומה עם ניימאר? הוא מדורג רק שמיני בדירוג הכובשים ההיסטורי של הפריזאים עם 90 שערים ב-130 משחקים.