3 צפייה בגלריה
גררו והאצבע המשולשת לאוהדי מכבי חיפה
גררו והאצבע המשולשת לאוהדי מכבי חיפה
גררו והאצבע המשולשת לאוהדי מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
בעקבות חגיגת השער הפרובוקטיבית שלו אתמול (שני) מול מכבי חיפה, חלוץ מכבי תל אביב, אדוארדו גררו, יעמוד לדין בגין התנהגות בלתי הולמת. כזכור, שחקן הצהובים הניף אצבע משולשת לכיוון הקהל הירוק במהלך חגיגות השער השני של קבוצתו בסמי עופר. בכתב האישום של תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף, נכתב: “פעולה מתסיסה היכולה לחולל אלימות, במיוחד כמשחק רגיש כמו זה”.
בינתיים, בסביבת מחזיקת הגביע אמרו שגררו הגיב כך בגלל הנהמות של האוהדים הירוקים כלפיו, והוא לא הניף אצבע משולשת כדי להתגרות. כזכור האירוע התרחש במחצית הראשונה, כשהשחקנים בצהוב רצו לחגוג בסמוך לדגל הקרן, ליד יציע אוהדי מכבי חיפה. האוהדים הירוקים הגיבו בזריקת חפצים לעבר החבורה החוגגת וגררו, אחד מהצהובים שחגגו במקום, הגיב בהנפת אצבע משולשת לעבר היציע. לאחר הנפת האצבע המשולשת, המטירו האוהדים המקומיים חפצים רבים לעבר שחקני מכבי ת”א. שופט המשחק, לירן ליאני לא ראה את האירוע בזמן אמת וגם לא צוות השיפוט שלו.
3 צפייה בגלריה
לירן ליאני
לירן ליאני
לירן ליאני
(רדאד ג'בארה)
מי שעוד תעמוד לדין היא מכבי חיפה, גם בעקבות העובדה שהקהל השליך חפצים וגם מאחר שהכרוז של האצטדיון לא הורה על הקהל להפסיק את זריקת החפצים, חרף בקשתו של ליאני. בדוח המשקיף מצוין שלמרות שהשופטים ביקשו שהכרוז יקרא לקהל להפסיק, הוא לא עשה זאת.
בדוח השיפוט נכתב: “בדקה הראשונה לאחר הבקעת השער של מכבי ת”א הושלכה מצית לעבר כר הדשא מהיציע הצפוני המאוכלס באוהדי מכבי חיפה. בדקה ה-84 הושלכו כוסות פלסטיק ומצתים מהיציע הצפוני לתוך תחומי המגרש, דבר אשר גרם לעיכוב של שתי דקות בחידוש המשחק”.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
עוד צוין בדוח: “לאור הודעה של צוות השיפוט כי אם זריקת החפצים תמשיך המשחק ייעצר, ביקשתי מאנשי מכבי חיפה ומדובר הקבוצה שהיו בסמוך אליי שיבקשו מהכרוז לכרוז לקהל שאם זריקת החפצים לא תיפסק המשחק ייעצר. על אף בקשות חוזרות ונשנות מצידי וניסיונות של הקבוצה ליצור עם הכרוז קשר, לא היה כל מענה לנושא ורק לאחר כשש דקות מהבקשה ניתן מענה. מדובר בזמן רב ולא מתקבל להודעה חשובה ומיידית מסוג זה”.