4 צפייה בגלריה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
(חגי מיכאלי)
ל-ONE נודע כי לאור התוצאות האחרונות של הפועל חולון ולאחר ההפסד הערב (רביעי) 73:72 לבשיקטאש, במשחק הראשון בסדרת הפליי-אין בליגת האלופות של פיב”א, מעמדו של המאמן מאוריציו בוסקאליה התערער והוא עשוי לשלם את המחיר.
האיטלקי שהגיע בתחילת העונה, פתח לא רע והוביל את הקבוצה לריצה בליגה ולתוצאות יפות גם בזירה האירופית. לאחרונה היכולת ירדה בצורה משמעותית. ההפסד הערב הגיע לאחר התבוסה 85:60 להפועל אילת ונראה כי עלול להיות זעזוע על הקווים.
"ירינו לעצמנו ברגל", אמרו בהפועל חולון לאחר ההפסד. במועדון נראו שבורים לאחר המשחק אליו הגיעו מול קבוצה שיכולה הייתה להיחשב כיריבה בהזמנה במידה רבה, וזאת לאור העובדה שהיא הגיעה בהרכב חסר. בסביבת חולון לא חסכו בביקורות, ולאחר שראו את המשחק הראשון בורח מבין אצבעותיהם, במועדון יתכוננו כעת לשבוע קריטי ביותר. בראשון הקרוב ישחקו נגד הפועל תל אביב וברביעי יתייצבו למשחק השני מול בשיקטאש. משחק שיהיה על עונה שלמה, בליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
גיא פניני מאוכזב
גיא פניני מאוכזב
גיא פניני מאוכזב
(חגי מיכאלי)
רק לפני כעשרה חודשים חולוניה ראתה את גיא פניני מוסר כדור למקסים דה זאו שקלע סל ניצחון שהיה שווה מקום בפיינל 8 של ליגת האלופות של פיב"א, הפעם היה זה שוב גיא פניני עם שלשה גדולה בקלאץ' (הרי מי אם לא הוא?), וכשהיה צריך הוא גם היה זה שהכניס את הכדור, רק שהפעם הסיומת לא הייתה מתוקה: ג'ונסון לא הצליח לתפוס את הכדור, והסגולים של מאוריציו בוסקאליה ראו את בשיקטאש עוזבת את היכל הטוטו עם ניצחון במשחק מספר 1 של הסדרה.
על הנייר, בשיקטאש הייתה לא פחות מיריבה בהזמנה כאמור. להיכל היא הגיעה כאשר היא חסרה שלושה זרים. עוד לפני המשחק היו את מי שחששו דווקא לאור החוסרים, היות ולא אחת קרה שדווקא הקבוצה עם הסגל החסר הצליחה לנצח את המשחק, השנה זה כבר קרה לריאל מדריד שעלתה עם שחקני נוער וניצחה את צסק"א, וזה קרה גם לאנדולו אפס שהפסידה לברצלונה שהגיעה ללא ניק קלאת'ס וקורי היגינס. הפסדים כאלו קורים, והפעם כאמור חולון נכנסה לאותה הרשימה גם כן מול יריבה ששיחקה עם שני זרים ובנוסף שיתפה שני שחקנים צעירים (17, ו-15).
4 צפייה בגלריה
רפי מנקו מאוכזב
רפי מנקו מאוכזב
רפי מנקו מאוכזב
(חגי מיכאלי)
לאחר פתיחה טובה שעודדה את אנשי המועדון, שוב צצו להן הבעיות של חולוניה העונה ובסיום המשחק כבר הודו: "יש פרקים שלמים שאנחנו לא קולעים סל". האכזבה בחולוניה נובעת מהיעדר השטף ההתקפי, אך דווקא מול הטורקים כשהיה צריך לבצע את העצירות הקבוצה לא הצליחה.
הביקורת הייתה, איך לא, מהמהלך שהתברר ככזה שהכריע את המשחק: בפוזשן ההגנתי אייזיאה ווייטהד הגיע לטבעת, כשהשומר אשר קיבל היה דווקא רפי מנקו (שהיה בערב התקפי נהדר), ולא את כריס ג'ונסון שנחשב למומחה ההגנתי של הקבוצה. יתרה מכך, בקבוצה לא הבינו מדוע סטיב זאק לא היה במשחק גם כן כדי להקשות על ווייטהד בצבע כשהיה ברור שבפיגור נקודה הוא ייקח את הכדור פנימה ולא יזרוק מבחוץ. במועדון ביקרו גם את השחקנים ולא רק את המאמן, כשבסופו של דבר מעבר לפניני מי שהשאיר אותם במשחק היה דווקא אדם סמית' שרק הגיע לקבוצה לפני מספר שבועות.
4 צפייה בגלריה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
(חגי מיכאלי)
אדם סמית' אמר לאחר המשחק: "זה היה משחק כדורסל, סוג של משחק פלייאוף. שתי הקבוצות עשו מהלכים גדולים ברגעים המכריעים, אנחנו יכולים לשבת כאן ולדבר על מה השתבש, אבל אני חושב שעשינו כמה מהלכים גדולים לקראת הסוף, אפילו בשריקה לעבירת התוקף שהייתה גיא קלע את השלשה גם כן. מגיע להם (בשיקטאש, מ.ב) קרדיט, אייזיאה ווייטהד עשה מהלך גדול בסיום המשחק ולפעמים זה קורה וכמו שאמרתי עשינו כמה מהלכים גדולים ואז כשנותרו 1.8 שניות. זה לא הרבה זמן".
סמית' התייחס גם למה שיצטרכו לעשות במשחק הבא בין הקבוצות ביום רביעי הבא: "להישאר רעבים ולהישאר ביחד. אנחנו נראה את המשחק שוב ונראה מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר, אבל כמו שהמאמן אמר, יש לנו משחק חשוב מאוד בליגה המקומית, נשחק חזק וננצח את זה ואז ניקח את המומנטום הזה ונמשיך איתו למשחק בבשיקטאש".
סמית’ נשאל גם על ההשתלבות שלו בקבוצה ועל איך זה לשחק תחת בוסקאליה: "זה לא קל להגיע לקבוצה חדשה במהלך העונה, אני כאן שלושה שבועות, ואני מרגיש נוח יותר עם כל יום שעובר, ואפילו באימונים. הם מאמינים בי, תומכים מאוד ועוזרים לי להתאקלם, אני פשוט מרגיש נוח. זה מרגש כי הוא מדרבן אותנו לשחק ולנצח בכל משחק, התוצאה אמנם לא הלכה לכיוון שרצינו, אבל המאמן מביא אותנו לכל משחק כשאנחנו מוכנים להילחם, וזה דבר מרגש בפני עצמו".