6 צפייה בגלריה
מפגש עבר בין מכבי ראשל"צ לאשדוד
מפגש עבר בין מכבי ראשל"צ לאשדוד
מפגש עבר בין מכבי ראשל"צ לאשדוד
(הדר ואן קולא איגוד הכדוריד)
הגרלת חצי גמר גביע המדינה בכדוריד נערכה היום (שני) וסיפקה לנו שני מפגשים אדירים. מחזיקת גביע המדינה, הפועל אשדוד, תפגוש את אלופת המדינה מכבי ראשון לציון, בשחזור גמר העונה שעברה הדרמטי שהוכרע רק בהארכה. מוליכת ליגת ווינר, א.ס רמת השרון, תתמודד בדרבי השרון מול בני הרצליה, כשאחת מהקבוצות תרשום ההעפלה היסטורית למעמד הגמר. זה מה שמצפה לנו ב-6 במרץ, בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב.
אשדוד ומכבי ראשל"צ פיתחו בשנים האחרונות יריבות מרתקת, שהשיא היה כמובן באותו גמר פלייאוף היסטורי ב-2019 שבו אשדוד ניצחה את מכבי ראשל"צ וזכתה לראשונה בתולדותיה באליפות המדינה. כזכור, השתיים נפגשו גם בגמר בשנה שעברה כאשר אשדוד עשתה עוד היסטוריה כשרשמה זכייה ראשונה במפעל.
6 צפייה בגלריה
המפגש בין אשדוד למכבי ראשל"צ בגמר הפליאוף
המפגש בין אשדוד למכבי ראשל"צ בגמר הפליאוף
המפגש בין אשדוד למכבי ראשל"צ בגמר הפליאוף
(הדר ואן קולא איגוד הכדוריד)
במפגש הראשון העונה אשדוד ניצחה 25:30. לחצי הגמר אשדוד גם תגיע מחוזקת, עם הצירוף של מלך שערי ליגת ווינר בעונה שעברה, סטפן איליץ', שנחת אמש בישראל ואמור לחתום ולערוך אימון בכורה הערב - לאחר שסיכם בשורותיה, עם שחרורו מהפועל ראשל"צ.
“מעמד חצי גמר הגביע הוא התרחשות גדולה וחשובה מאוד, ולכל אחת מארבע הקבוצות שהגיעו - יש את אותה האיכות. מכבי ראשל"צ קבוצה מצוינת, עם היסטוריה ומסורת נהדרת, עם מאמן מדהים, והניסיון שלו נותן להם עמדה של פייבוריטית מולנו בחצי הגמר. יש עוד קצת זמן עד למשחקים, ואני מקווה שכל ההתפרצות האחרונה של הקורונה לא תעצור אותנו. נתראה ב-6 במרץ”, התייחס אנדראה ווקייביץ', מאמן אשדוד להגרלה.
6 צפייה בגלריה
הפועל אשדוד כדוריד
הפועל אשדוד כדוריד
הפועל אשדוד כדוריד
(צילום: משה דהן)
חצי הגמר השני, הדרבי של השרון, מתאפיין בעיקר בזכות כמות השערים המטורפת שנכבשת כמעט בכל אחד מהמשחקים לאורך השנים האחרונות. סקורים של מעל 73 שערים למשחק. דרמות ומשחקים שהוכרעו על הקצה - ממש כמו מפגש הליגה האחרון שנחתם ב-34:34 דרמטי.
מאז המחזור השני - הרבה דברים השתנו בשתי הקבוצות. רמת השרון צירפה את איבן מושיץ' הנהדר, ואיתו הקבוצה של אסף לוי סיימה את הסיבוב הראשון ללא הפסד. הרצליה ערכה לאחרונה מקצה שינויים אחרי שמצאה את עצמה בבית התחתון, בו עדיין נותרה עם השאיפה לסיים במקומות 7-8 ולהעפיל לפלייאוף.
6 צפייה בגלריה
דניאל שקלים מרמה"ש מול הגנת נס ציונה
דניאל שקלים מרמה"ש מול הגנת נס ציונה
דניאל שקלים מרמה"ש מול הגנת נס ציונה
(עומרי רוזנבליט, א.ס רמה"ש)
הרצליה החזירה את ולדיצה סטויאנוביץ', שמצטרף יחד עם מילוש בואישיץ' שמגיע מהפועל ראשל"צ. מדובר בשני שחקנים לא צעירים, אבל מנוסים מאוד שיעניקו מגוון אפשרויות לדניאל לינדגרן, אחרי ההחלטה לשחרר את הקרואטי ניקולה קדזו, ובנוסף למעבר של רן יוניש לרחובות. כל זאת, לצד פיקנטריה ושחקנים שעברו בין הקבוצות בשנים האחרונות ושני האחרונים הם שחקני הפינות של נבחרת ישראל - דניאל צרפתי שעשה את הדרך מהרצליה לרמה"ש, ואלון אוברמן שעשה את הדרך ההפוכה.
"המפגשים בין הרצליה לרמת השרון תמיד מספקים משחקים מרתקים וקשים, שמסתיימים בשניות האחרונות. נבוא לתת את הכל, לעשות היסטוריה בעיר הרצליה ולעלות למעמד הגמר. בהצלחה לכל הקבוצות", התייחס לינדגרן להגרלה.
6 צפייה בגלריה
יוסי אפו,
יוסי אפו,
יוסי אפו,
(עמית שיסל, איגוד הכדוריד)
"מרגש לחזור למעמד חצי הגמר , ועוד לדרייב אין. צפוי לכולם ערב של הצגה, עם ארבע קבוצות איכותיות שיילחמו על המקום בגמר. הרצליה ביצעה מהלכים מסקרנים בפגרה. נצטרך ללמוד אותם, ונקווה שנדע להגיע בריאים ובכושר הכי טוב שלנו כדי לעשות היסטוריה ולהעפיל לגמר", סיכם אסף לוי.
בתוך כך, מרבית שחקני וצוות נבחרת ישראל, שהעפילו מהטורניר ברומניה לשלב השני במוקדמות אליפות העולם, שבו לארץ וחלק מהליגיונרים עושים דרכם לגרמניה ולצרפת. בעניין המבודדים/מאומתים שנמצאים בצפון מקדוניה וברומניה - מתנהלות בדיקות בהתאם לחוקים המקומיים בנוגע למועד סיום הבידודים. היום המבודדים במקדוניה יעברו בדיקת PCR, והתקווה שאם היא תימצא שלילית תוקדם יציאתם מהבידוד.
6 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: עודד קרני איגוד הכדוריד)
ברומניה התקבלה הוראה על קיצור הבידודים לחמישה ימים, והוראה ששחקני ומאמן נבחרת ישראל יוכלו לסיים את הבידוד עד ה-13 בפברואר, ככל הנראה בהתאם לבדיקה. נבחרת ישראל תמתין עד לסיום אליפות אירופה להגרלת השלב השני, בו תפגוש את אחת מהנבחרות שתסיימנה במקומות 16-24 ביורו שצפוי להיפתח בסוף השבוע. אמש נחתם הטורניר ברומניה, כאשר הנבחרת המקומית ניצחה את מולדובה 23:33.
כמו כן, בעקבות גל התחלואה והיקף הנדבקים של שחקנים בקבוצות הוחלט כבר מסוף השבוע החולף על דחיית משחקי הליגות הצעירות מגיל נוער ומטה עד ה-18 בינואר (חידוש לאחר ההערכת מצב). ליגות הבוגרים ימשיכו להתקיים במתווה תו ירוק, כאשר קבוצות אשר להן 3 מאומתים או מאמן יהיו רשאיות לדחייה. ליגת ווינר תתחדש לאחר הפגרה ב-28 בחודש עם שובם של שחקנים זרים שמשתתפים באליפויות אירופה ואפריקה.