3 צפייה בגלריה
סימון דוידסון וסילבי ז'אן
סימון דוידסון וסילבי ז'אן
סימון דוידסון וסילבי ז'אן
(מיכה בננו)
ועדת המשנה לתקציבי הספורט בישראל, שפועלת תחת ועדת החינוך התרבות והספורט, דנה היום (שני) בתקציבי הממשלה לכדורגל הישראלי. בין היתר, היא עסקה גם במצב של כדורגל הנשים בישראל, שנמצא במשבר.
רונן הרשקו מההתאחדות לכדורגל אמר: "כדורגלנים וכדורגלניות זו משפחה אחת מבחינתנו. גם פיתוח ענף הנשים ייקח זמן, בדומה לגברים, אבל הבאנו מנהלת טכנית ועיקר העבודה תהיה בתשתיות. בלי זה, יהיה קשה מאוד לפתח את הענף".
יעקב גלאם מקבוצת מכבי כישרונות חדרה העיד: "בעיר שלנו מפזרים אותנו בכמה מגרשים, אין מקום להתאמן או להשיג ציוד. שחקניות מתאמנות על בוץ ומשחקות בשעות לא שעות. הכל הולך לגברים ומה שנשאר נותנים לנשים. אתם מדברים על תנאים של מגרש מלוכלך? הלוואי והיו לי מגרשים מלוכלכים, אבל אין לי מגרשים בכלל. אתם מדברים על כך שאתם אוכלים תפוחי אדמה, אבל אני הנשים נאלצות לאכול את קליפות תפוחי האדמה. זה בלתי נסבל, אני לא יכול לפתוח עוד קבוצות".
3 צפייה בגלריה
שחקניות כשרונות חדרה
שחקניות כשרונות חדרה
שחקניות כשרונות חדרה
(יניב גונן)
שחקנית העבר, סילבי ז'אן, זעקה: "אני מלאת קנאה בכדורגל הגברים, כי בנשים אין כלום ושום דבר. כדורגל הנשים חולה ושום דבר לא זז במשך שנים. הביאו עכשיו מנהלת טכנית, והכל טוב ויפה, אבל השאלה היא מה היא תעשה. כרגע יש אקדמיה אחת לבנות, רק אחת. ההתאחדות עובדת נכון, אבל כל הזמן אנחנו נמצאות רק בירידה. לעזאזל, מה קורה פה? איך זה ייתכן שאנחנו הולכים אחורה? גם כשפרשתי, לא ראיתי שכדורגל הנשים התפתח. אנחנו אפילו לא קרובים לאיסלנד, מדינה בגודל של עיר. הכול חולה. צריך לבנות הכול מההתחלה, מהבסיס עד הסוף לנקות ולגדל דור חדש".
3 צפייה בגלריה
סילבי ז'אן
סילבי ז'אן
סילבי ז'אן
(איציק בלניצקי)
נורית שרביט ממשרד התרבות והספורט טענה: "הנושא הזה נמצא בלב התוכניות האסטרטגיות של השר חילי טרופר והמשרד. בשנת 2021 עברו 7.4 מיליון לכדורגל נשים, מעולם לא היה כל כך הרבה כסף בכדורגל הנשים. 6 מיליון מתוך התמיכה לליגת העל נעביר לאתנה ונעשה אמות מידה כדי שבאותן הקבוצות ידאגו לא רק לשלם לזרות אלא לפתח את כל התשתיות מלמטה עד למעלה. אנחנו רוצים לפקח ולראות לאן מגיע הכסף ולוודא שהוא הולך לקידום ספורט הנשים. באופן כללי, אנחנו רוצים קידום של מנהלות ומאמנות, וניתן תמיכה לנשים בייצוג קבוצות של ליגות העל במפעלים בינלאומיים כדי שיתחרו במסגרות בחו"ל. אנחנו רוצים ללמוד, לשפר ולקדם תשתיות. יש סך הכל 45 קבוצות לנשים, שזה כלום. יש עוד הרבה לעשות".
יו"ר ועדת המשנה, ח"כ סימון דוידסון, אמר: "אנחנו נילחם על ספורט הנשים כי זה חשוב. לא נוותר. תמשיכו להיאבק כדי שבסוף ננצח את כל המערכת. יהיו עוד דיונים בהמשך בנושא הזה".