3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל באר שבע
שחקני מכבי חיפה והפועל באר שבע
שחקני מכבי חיפה והפועל באר שבע
(עמרי שטיין ורדאד ג'בארה)
הקרב על המקום הראשון בליגת העל יגיע לנקודת רתיחה, כשעל הדשא באצטדיון טרנר יעלו הפועל באר שבע ומכבי חיפה למשחק העונה הגדול במסגרת המחזור ה-18. אחרי לא מעט שנים במהלכן השתיים נאבקו על התואר, כל אחת בתורה, מול מכבי תל אביב, העונה האלופה והטוענת לכתר נכנסו לקרב ראש בראש והערב (שני, 20:30) ייפגשו לקרב הישיר השני ביניהן העונה.
בפעם הקודמת בסמי עופר זה נגמר ב-1:2 דרמטי במיוחד לאדומים, שיודעים שרק ניצחון נוסף יחזיר להם את המקום הראשון, אותו איבדו ליריבתם במחזור הקודם. אז רגע לפני ששתי הקבוצות הבולטות של העונה בליגת העל יפתחו את העימות החזיתי, זה הזמן לצלול למספרים המעניינים לקראת המפגש בבירת הנגב.
ברק בכר ובוגדן פלאניץ' לקראת ב"ש
נתחיל עם המפגשים הקודמים בין השתיים. בשמונה הפעמים האחרונות שהפועל באר שבע ומכבי חיפה נפגשו, בכל המסגרות, המאזן עומד על שלושה ניצחונות לירוקים, שלוש תוצאות תיקו (אחת מהן בגמר גביע הטוטו אז ניצחה חיפה בפנדלים) ושני ניצחונות לסגנית המוליכה. את אותו ניצחון בודד השיגה ב”ש במשחק האחרון בסמי עופר כאמור, אך הפעם האחרונה בה האדומים גברו על האלופה בבית במסגרת הליגה, התרחשה לפני יותר מארבע שנים, ב-25 בדצמבר 2017, עם 0:2 משערים של טוני וואקמה ועצמי של אליסון דוס סנטוס.
נחזור בפעם האחרונה ל-1:2 ההוא של ב”ש בסמי עופר בסיבוב הקודם. מאז אותו משחק, מכבי חיפה יצאה לרצף של 12 משחקי ליגה ללא הפסד, כש-11 מהם ניצחה ובאחד סיימה בתיקו (מול מ.ס אשדוד). תשעת המשחקים האחרונים מתוך אותם 12 הסתיימו בניצחון של הירוקים, ואם הם ינצחו גם במשחק העונה, הם ישחזרו את רצף הניצחונות (10) שהושג בפעם האחרונה בעונת 2009/2010. כמובן שמדובר במשימה לא פשוטה כלל, במיוחד לנוכח העובדה שב”ש עוד לא הפסידה העונה בטרנר, שם מאזנה עומד על שבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)
וכמובן שלא נשאיר אתכם בלי קצת נתונים סטטיסטיים שרשמו השתיים העונה. מדובר בשתי ההתקפות החזקות בליגה, אך גם ביניהן קיים פער גדול, כשמכבי חיפה כבשה הכי הרבה שערים העונה עד כה (46), בעוד ב”ש מצאה את הרשת 29 פעמים. גם ההגנות של שתי הקבוצות הן החזקות בליגה, כשבקטגוריה הזו החבורה של רוני מובילה עם 11 ספיגות, לעומת 13 לחבורה של ברק בכר.
אז כמו שכבר הבנתם, מעבר לעובדה שמדובר במקום ראשון נגד שני, יתרחש על הדשא בטרנר קרב מסקרן בין ההגנה הטובה בליגה להתקפה הטובה בליגה. עד כמה ההגנה האדומה חזקה, תעיד העובדה שרק במחזור ליגה אחד העונה היא ספגה יותר משער אחד – ב-2:2 מול הפועל חדרה, כשלעומת זאת, על איכות ההתקפה הירוקה תעיד העובדה שב-11 מ-12 משחקי הליגה האחרונים, היא כבשה לפחות שני שערים.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע
(רדאד ג'בארה)
בפן האישי, שחקני המפתח הם כמובן עומר אצילי בצד הירוק ומולו רמזי ספורי בצד האדום. מספר 7 של האלופה מוביל את הליגה בשערים (11) ובישולים (9) כשהוא למעשה מעורב ישירות בלא פחות מ-43.5% משערי המוליכה. מספר 7 באדום לעומת זאת, כבש שבעה שערים ובישל שישה, אך מעורב ב-44.8% משערי קבוצתו.