5 צפייה בגלריה
יוסיין בולט באולד טראפורד
יוסיין בולט באולד טראפורד
יוסיין בולט באולד טראפורד
(רויטרס)
השם יוסיין בולט מתקשר מיידית למילה אחת – מהירות. האצן הגדול בהיסטוריה ויש שיגידו שגם עדיין האיש המהיר בעולם, על אף שכבר פרש, התראיין היום (חמישי) לחברת אבטחת המידע הישראלית צ’ק פוינט וסיפק מספר אמירות מרתקות מול גיל שויד, מנכ”ל החברה, שראיין אותו. בימים אלה החברה הישראלית, שמתגאה בשיווק מוצר האבטחה המהיר ביותר, עורכת את הכנסים הבינ״ל השנתיים שלה והשנה היא הביאה אורח מיוחד ביותר, האצן המהיר בהיסטוריה.
בראיון דיבר בולט בין היתר על האהבה הגדולה שלו לכדורגל ולמנצ’סטר יונייטד אותה הוא אוהד: “כדורגל תמיד היה חלק ממני. התחלתי כשוער אבל ככל שנהיית מהיר יותר התקדמתי עם העמדות על המגרש. שיחקתי כבלם, מגן שמאלי, קיצוני שמאלי וגם כחלוץ. בגלל שחייתי באזור כפרי, לא קיבלנו שידורים של הפרמייר ליג. כשצפיתי לראשונה בפרמייר ליג, המשחק הראשון שראיתי היה של מנצ’סטר יונייטד. אני לא זוכר מי הייתה היריבה אבל ואן ניסטלרוי שיחק ביונייטד באותה התקופה והוא הרשים אותי כחלוץ וכך התחלתי לאהוד את הקבוצה. מאז, תמיד עקבתי אחרי המועדון”.
יוסיין בולט בכנס של צ'ק פוינט
על החזרה של כריסטיאנו רונאלדו לשדים האדומים בקיץ, אמר הג’מייקני: “אני תמיד הייתי מעריץ ענק של רונאלדו. הוא היה קודם כל במנצ’סטר יונייטד ותמכתי מעט בכל קבוצה שהוא עבר אליה. תמכתי בריאל מדריד כשעבר אליה וגם ביובנטוס. מבחינתי זאת תקופה מדהימה כשהוא חזר למנצ’סטר”.
5 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו חוגג
(רויטרס)
כנשאל על הדרישות על מנת להיות הטוב ביותר אמר בולט: “עבורי זה תמיד הפן המנטלי שתמיד היה קשה לאתלטים אחרים, אבל אני תמיד מסתכל על זה בצורה שאני מתאמן מספיק, אני מוכן, המפתח הוא תמיד להיות מוכן בנקודה. אם לא הייתי מוכן, לא מתאמן טוב ולא מחויב מספיק אז הייתי מעט יותר לחוץ וחלש מבחינה מנטלית. אני חושב שהאימונים עזרו לי מאוד להשתפר מבחינה מנטלית”.
האצן ההיסטורי המשיך להתייחס לעניין הלחץ: “תמיד תהיה מעט לחוץ ומעט לחץ זה תמיד דבר טוב. היוסיין בולט שאתם רואים על המסלול, מברך את כולם, מחייך, רוקד, זה פשוט אני מתנהד כמו מי שאני. זאת האישיות שלי, אני אוהב ליהנות מעצמי ולהירגע. זה עוזר לי להרגיע את הלחצים שלי בגלל שברגע שאתה חושב יותר מדי על מה שאתה צריך לעשות על המסלול כך זה נהיה קשה. אם אתה מתאמן כך תהיה יותר רגוע ומוכן לרגע כשהוא יגיע, אם אתה לא מוכן, זה הרגע שבו הלחץ משפיע עלייך”.
5 צפייה בגלריה
יוסיין בולט
יוסיין בולט
יוסיין בולט
(רויטרס)
כשנשאל על המרוץ המועדף עליו אמר הג’מייקני: “באופן מפתיע זה היה מרוץ השליחים בבייג’ינג’ (2008). זה כל כך בודד על המרוץ כשאתה לבד. זה תמיד אתה, אתה ואתה באירועים היחידים. אמנם הקבוצה שלך נמצאת ברקע אבל בשביל להיות הכי טוב אתה חייב לעבוד עם פרטנרים, מבחינתי זה עניין חשוב”.
על התשוקה שלו בימים אלה אמר בולט: “כעת אלו הילדים שלי שמשאירים אותי עסוק. אני עובד הרבה על קרן הצדקה שלי מאז שפרשתי, וגם המוסיקה, אלו שלוש הדברים שמשאירים אותי בתעסוקה כרגע. אני עדיין עובד עם הרבה מהספונסרים שלי. למרות שפרשתי זה עדיין קורה, כך שאני עדיין בנסיעות. אך אני מנסה להישאר כמה שיותר זמן בבית עם הילדים שלי”.
5 צפייה בגלריה
יוסיין בולט
יוסיין בולט
יוסיין בולט
(רויטרס)
האצן האגדי סיפר מעט על קרן הצדקה שלו: “הקרן שלי מתבססת על השכלה לילדים קטנים. אתה חייב לתת לילד צ’אנס בגיל צעיר יותר כדי שיהיה לו סיכוי לקבל חינוך טוב כי אם זה לא מתחיל מהבסיס, כשהם מגיעים לשלבים המתקדמים ולתיכון (ללא זה) אין בכך שום היגיון. אני מתמקד בלעזור לילדים. יחד עם הספונסרים שלי אנחנו עוזרים בציוד לילדים בג’מייקה שאין להם מחשבים, מדפסות או אינטרנט גם בגלל הקושי בתקופת הקורונה”.
עוד הוסיף בולט: “אני חושב שכשיש לך את ההזדמנות להחזיר ולתת לדור הצעיר את ההזדמנות להצליח, זאת חובה. אני מרגיש שלתת לילדים את ההזדמנות לכוון למטרה שלהם זאת זכות”. הספורטאי הענק סיכם בנימה אישית: “תמצאו משהו שאתם אוהבים מאוד לעשות ואל תתנו לאף אחד להכריח אתכם לעשות משהו. אם זה ספורט, עיתונות או סייבר, תעשו זאת. כך תממשו את הפוטנציאל שלכם. כשתאהבו משהו, תתנו את המאה אחוזים שלכם וזה המפתח”.
5 צפייה בגלריה
יוסיין בולט
יוסיין בולט
יוסיין בולט
(רויטרס)