3 צפייה בגלריה
דניל מדבדב מתפרץ על השופט
דניל מדבדב מתפרץ על השופט
דניל מדבדב מתפרץ על השופט
(רויטרס)
מפגש ענק קיבלנו בחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה כאשר המדורג 2 בעולם, דניל מדבדב, פגש את היווני סטפנוס ציציפאס, אשר מדורג שני מקומות תחתיו. במהלך המשחקון השני התפרץ הרוסי על השופט בטענה כי אביו של הכוכב היווני מייעץ לו בניגוד לחוקי הפורמט. מדבדב זעם ונתפס צורח מול המצלמות: "אתה טיפש?! תסתכל עליי, אני מדבר אליך! איך אתה יכול לשפוט כל כך גרוע בחצי גמר גראנד סלאם?”.
ובמעבר חד לחצי הגמר שכבר הסתיים. בהיעדרם של נובאק ג’וקוביץ’ ורוג’ר פדרר מאליפות אוסטרליה הפתוחה, כל העיניים היו נשואות אל רפאל נדאל. האם הספרדי יצליח לחלוף על פני יריבו ולזכות בתואר הגראנד סלאם ה-21 בקריירה? היום (שישי) הטניסאי בן ה-35 עשה צעד גדול לעבר השיא כאשר גבר 3:6, 2:6, 6:3 ו-3:6 על מתאו ברטיני והעפיל למשחק הגמר של הטורניר.
“אני שמח על ההזדמנות הזו. אם רק שלושה שחקנים בהיסטוריה זכו ב-20 תארים זה משקף כמה זה מסובך. בסופו של דבר זה לא משנה אם אחד זכה אחד יותר או אחד פחות. אני שמח להיות חלק מהעידן הזה”, אמר רפאל נדאל לאחר הניצחון. “אני לא יודע אם זו תהיה ההזדמנות האחרונה שלי לשחק על תואר גראנד סלאם. זה יהיה צעד חשוב בקריירה שלי, זה יהיה מאוד נחמד ומאוד חשוב עבורי לזכות, אבל גם הפסד לא ישנה את הקריירה שלי".
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
לקראת הגמר אמר: "היריבים משחקים בסגנונות משחק שונים, אבל כולם מהטובים בעולם. מחר אתחיל לחשוב איזה התאמות צריך לעשות כנגד היריב. אם לא אשחק ברמה הכי טובה שלי, לא יהיה לי סיכוי. אני הולך לקבל את היריב הכי קשה שאפשר בטורניר. זה משחק מיוחד שבו אני צריך להוציא מעצמי את המיטב. היום התחלתי טוב מאוד ובמערכה השלישית ידעתי שהוא ילך חזק על ההגשות. סבלתי ונלחמתי, זו הדרך היחידה להיות היכן שאני היום".
נדאל סיפר מעט על התקופה האחרונה שעברה עליו: "אלה היו חודשים קשים עבורי, אבל זה כלום בהשוואה למשפחות שאיבדו את יקיריהם. הייתה לי בעיה בכף הרגל, לפני חודש וחצי לא ידעתי אם אחזור לסבב והנה, אני בגמר. זה שווה יותר מגראנד סלאם. היו ימים שיכולתי להתאמן 20 דקות ואחרים אפס. הופתעתי שהגעתי לגמר, זה חצי נס. אני מרגיש חי שוב בקריירת הטניס שלי. מבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא לזכות באליפות אוסטרליה הפתוחה. היה לי חוסר מזל בקריירה בגלל פציעות. מה שעושה אותי מאושר זה לעשות את מה שאני אוהב, שזה לשחק טניס. כל אחד מהתארים הגדולים שלי היה מאוד מיוחד ויש לו סיפור מאחוריו".
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
בעקבות מזג האוויר נערך המשחק באולם סגור. הספרדי, המכונה מלך החימר, מתמחה דווקא במשחק חוץ אבל הפעם זה לא השפיע עליו. "אומנם אני שחקן של מגרש חוץ, אבל האצטדיון נראה נהדר והוא רועש יותר עם הגג אז נהניתי”, אמר. “לא היה אכפת לי איך המגרש נראה, כי לפני חודש וחצי כלל לא ידעתי אם אגיע לשחק כאן. ברטיני? הוא שחקן כריזמטי ואני מאחל לו את הטוב ביותר. יש לו עתיד גדול".