3 צפייה בגלריה
אליפות ישראל בשייט ספינות מפרש
אליפות ישראל בשייט ספינות מפרש
אליפות ישראל בשייט ספינות מפרש
(שרה פלג)
עיריית חיפה פועלת נגד מועדון השייט המקומי. ל-ONE נודע כי לאחרונה ראש העיר עינת קליש רותם החליטה להפסיק את התמיכה בפעילות של המועדון, עד שזה יחתום על הסכם חדש שיאפשר לעירייה בין היתר לפנות את המועדון מהחוף השקט בתוך 30 יום - אך במועדון מסרבים לעשות זאת ובינתיים נלקחה ממנו האפשרות להשתמש סירות מנוע וטרקטור ששירתו את השייטים.
מועדון השייט בחיפה הוא אחד מהמועדונים הוותיקים, עוד משנות ה-50. בעבר המועדון נקרא הפועל ימית וב-1998 שינה את שמו למועדון השייט חיפה. עד 2003 המועדון התנהל במתחם בסמוך לנחל הקישון, אבל בעקבות המלצות ועדת שמגר המועדון התבקש לעזוב את האזור ובתמורה קיבל שטח בחוף השקט בחיפה.
לטענת גורמים במועדון השייט: “בעיריית חיפה מעוניינים להפוך את החוף השקט למרינה ולכן יש לכאורה ניסיון השתלטות על החוף”. לדבריהם, נחשון צוק ביקש ממועדון השייט לחתום על הסכם חדש לשימוש בחוף, בתוכו יש סעיף שאומר שעיריית חיפה יכולה להודיע על פינוי מועדון השייט מהחוף השקט בתוך 30 יום, אך במועדון התנגדו לחתום על ההסכם הזה.
3 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
(עמרי שטיין)
בעקבות זאת, הופעלו סנקציות נגד המועדון על ידי ראש העיר עינת קליש רותם, שכתבה בדואר אלקטרוני פנימי ששלחה לפני כחודש ימים: “מבקשת לעצור כל שימוש בכלי השייט העירוניים והציוד העירוני, כולל הטרקטור, המוחזקים או מתוחזקים על ידי העירייה, עד להסדרת הביטוחים וחתימת כל ההסכמים הנדרשים”.
בעקבות ההודעה של ראש העיר חיפה, הושבתה לאחרונה פעילות הטרקטור שמרים סירות מהמים לחוף והופסקה הפעילות בסירות המנוע שרשומות על עיריית חיפה ונמצאות במשך שנים בשימוש של המועדון. הדבר פוגע בהתנהלות של השייטים, במועדון שהצמיח ספורטאים שהתחרו במשחקים האולימפיים.
במועדון השייט חיפה ובאיגוד השייט חוששים מהדרישה להסכים לחוזה לפיו העירייה תוכל בתוך זמן קצר לדרוש מהמועדון לפנות את השטח. המועדון מפעיל כיום כ-140 ספורטאים פעילים, מקיים פעילויות לכ-40 ילדים על הרצף האוטיסטי ומשרת עוד כ-100 מבוגרים שעושים פעילות ימית תחת עמותה אותה מנהל ליאור אלפסי.
3 צפייה בגלריה
חוף בחיפה
חוף בחיפה
חוף בחיפה
(עמרי שטיין)
תגובת הנהלת עיריית חיפה: “תקציב עיריית חיפה טרם אושר ולכן נכון לעכשיו אין תקציב עירוני לטובת תחזוקת החוף השקט ולא יהיה תקציב כזה עד שחברי מועצת העיר יאשרו אותו. על אף פניות חוזרות ונשנות של עיריית חיפה מזה כשלוש שנים, לצערנו, מועדוני השייט טרם הסדירו את ענייני הביטוח מול העירייה. בעלי המועדונים נוטים לפנות באופן קבוע לגורמים פוליטיים, במקום לפעול ישירות מול גורמי המקצוע בעירייה, מהמנכ”ל ומטה. לצערנו, יש ניסיונות השתלטות של מספר גורמים על החוף השקט, בין היתר בניסיון לפגוע בפעילות חינוכית בחוף ולמנוע כניסת עמותות וארגוני חינוך ימי נוספים. הנהלת העירייה לא תאפשר השתלטות מסוג זה”.
ממועדון השייט חיפה נמסר: “העירייה לקחה לנו את הסירות והטרקטור בטענה שאין תקציב, אבל מתכתובות המייל של עינת קליש רותם שראינו זה נעשה כמנוף לחץ על מנת שנחתום על ההסכם שיאפשר לעירייה לזרוק אותנו מהחוף בתוך 30 יום. המשא ומתן הופסק ונלקחו מאיתנו הסירות והטרקטור, העירייה לא נפגשה איתנו, כך שלאחר מכן נכנסו לתמונה עורכי הדין שלנו”.
כמו כן, הוסיפו במועדון: “כל הביטוחים שולמו והוסדרו מול סוכנות ביטוח קידר שמבטחת את הפעילות ואת כלי השיט, כאשר כל הביטוחים הוצגו לעירייה כבר לפני כחודש וחצי. כמו כן, העירייה ביקשה מאיתנו התחייבות שאם קורה משהו לציוד עירוני אנחנו אחראים לתקן אותו והסכמנו לכך. אנו לא מכירים גורמים שמנסים להשתלט על החוף השקט, אנו פועלים בשיתוף פעולה עם צופי ים זבולון ועם כל העמותות שפועלות באזור המפרץ, ואף פעם לא ניסינו למנוע מאף אדם להגיע לחוף ובטח שלא ניסינו להשתלט על שטחים. יתרה מזאת, שיתפנו פעולה מול מנהל רשות הים בפגישות שנערכו אחת לחודש. החוף פתוח לכל מי שהעירייה מאשרת לו כניסה, לא נמנע פעילות שייט בחוף השקט והפעילות הימית שלנו היא מבורכת”.
זה למה שון וייסמן הוא השחקן האהוב בקבוצה