1 צפייה בגלריה
הפסדים עצומים לקבוצות
הפסדים עצומים לקבוצות
הפסדים עצומים לקבוצות
(רויטרס)
אין ספק שמגפת הקורונה, כמו בכל תחומי החיים, פגעה קשות בעולם הספורט. הפגיעה ידועה ואינה מחדשת כמובן, אולם כעת יש לה גם מספרים. באופ”א פרסמו למעשה את הדו”ח ושפכו מעט אור על ההפסדים בשנתיים האחרונות כאשר הכותרת: הקבוצות הפסידו בסך הכול סכום של 7 מיליארד אירו (ארבעה מיליארד ב-2020 ועוד שלושה ב-2021).
כ-700 מועדונים נבדקו על מנת להציג תמונה כוללת. הגורמים העיקריים להפסדים היו, כמובן, ירידה בהכנסות ממכירת כרטיסים בשל אצטדיונים ריקים (אובדן של 4.4 מיליארד אירו בהכנסות), ירידה בפעילות המסחרית והחסויות (כ-1.7 מיליארד אירו ירידה), זכויות שידור ודברים נוספים. יש גם תחזית אופטימית, כאשר באופ”א מדגישים כי בחודשים האחרונים יש עלייה בהכנסות. “נראה שלאוהדים יש תיאבון יותר מאי פעם לחזור למגרשים”, הדגישו.
עוד צוין כי הליגה הצרפתית ספגה את המכה הקשה ביותר מבין הליגות הגדולות עם ירידה חדה בהכנסות. בין 2019 ל-2020, פאריס סן ז’רמן רשמה ירידה של 15 אחוזים בהכנסותיה שהגיעו ל-560 מיליון אירו. אבל בכל זאת, הקבוצה מעיר האורות עדיין בטופ 5 העשירות של אירופה, יחד עם ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן ומנצ’סטר יונייטד.
אדאמה טראורה הוצג בברצלונה ונראה מוכן