2 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
טל פליקר
(חגי מיכאלי)
בשנתיים האחרונות התרגלנו לכך שמגפת הקורונה מביאה לשינויים בלתי צפויים רגע לפני אירוע ספורט כזה או אחר. גם כעת זה קורה, כאשר ממש לפני היציאה לגראנד סלאם פאריס הג'ודאי טל פליקר הוסר מהרשימות לתחרות, כך שישתתפו בה בסופו של דבר רק חמישה נציגים.
גראנד סלאם פאריס נחשבת לתחרות יוקרתית שמתקיימת לעיני קהל חם בצרפת. בעוד כשנתיים וחצי, אגב, העיר תארח את המשחקים האולימפיים, כך שכולם רוצים לקחת חלק בתחרות הזו - אך מכת הידבקויות בקורונה גרמה למאמן נבחרת הנשים שני הרשקו לא לשלוח אף נציגה לצרפת, כאשר מאמן הגברים אורן סמדג'ה רשם שישה נציגים. אלא שהיום (חמישי) אחד מהם הוסר מהתחרות, ממש ברגע האחרון.
טל פליקר, שמתחרה במשקל של עד 66 ק"ג, לא יצא בסופו של דבר לגראנד סלאם פאריס. הסיבה? האיגוד העולמי שלח שלשום פרוטוקול חדש למשתתפים בתחרות, לפיו ג'ודאי שלא התחסן או שלא החלים מקורונה בחצי השנה האחרונה, לא יוכל להתחרות. פליקר לא עומד בתנאים הללו משום שתעודת המחלים שלו לא בתוקף, ולכן הוא ביטל את השתתפותו.
2 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
טל פליקר
(איציק בלניצקי)
בסופו של דבר, יצאו לפאריס חמישה נציגים ישראלים: מתן קוקולייב שיתחרה במשקל של עד 60 ק"ג, יונתן אלבז ואורון גינר שיתחרו ב-73 ק"ג, שגיא מוקי שיהיה חייב לזכות במדליה ב-81 ק"ג ופיטר פלצ'יק שיתחרה במשקל של עד 100 ק"ג.
בינתיים, בישראל נערכים לאירוח גראנד סלאם תל אביב שיתקיים ב-17 בפברואר. המארגנים מאיגוד הג'ודו הישראלי קיבלו מהמדינה אישור להכניס את הג'ודאים הזרים לישראל בהתאם לפרוטוקול של בועה ובכפוף לבדיקות PCR, כאשר גם הקהל יחזור ליציעים עם מסכות ומכירת הכרטיסים כבר החלה.
צריך ממש לסמוך על מישהו בכדי להסכים לזה