3 צפייה בגלריה
נעמה גזית
נעמה גזית
נעמה גזית
(שחר גרוס)
האם מועדון השייט בחיפה בדרך להיסגר? כפי שפורסם אתמול (רביעי) ב-ONE, עיריית חיפה החליטה לפעול נגד מועדון השייט המקומי, כאשר לאחרונה ראש העיר עינת קליש רותם החליטה להפסיק את התמיכה בפעילות המועדון, עד שראשי העמותה יחתמו על הסכם חדש שיאפשר לעירייה לפנות את המועדון מהחוף השקט מתי שתרצה.
מועדון השייט החיפאי הוא אחד מהמועדונים הגדולים בישראל והוא פועל במשך כמעט שני עשורים בחוף השקט בחיפה. אלא שלאחרונה העירייה דרשה מהעמותה המפעילה אותו לחתום על הסכם חדש לשימוש בחוף, במסגרתו בתוך 30 יום העירייה תוכל להפסיק את פעילות המועדון בחוף באופן חד צדדי - אך במועדון מסרבים להסכים לכך ובינתיים נלקחה ממנו האפשרות להשתמש סירות המנוע ובטרקטור של העירייה ששירתו את השייטים. בעקבות המצב, באיגוד השייט הבהירו כי הם תומכים במועדון.
יו”ר איגוד השייט, שי בובר, אמר: “המועדון בחיפה הוא מועדון שייט השלישי בגודלו מבין אלו החברים באיגוד השייט ולכן הוא מועדון חשוב. במועדון יש 140 גולשים ושייטים, כולל נציגים בנבחרות האולימפיות. העיר חיפה אירחה בעבר אליפויות עולם בזכותו, הוא מהווה פלטפורמה עבור אימוני הנבחרות האולימפיות שלנו והחוף השקט הוא מקום נהדר בחורף בזמן שבמקומות אחרים יש סערה בים”.
3 צפייה בגלריה
שי בובר
שי בובר
שי בובר
(שחר גרוס)
בובר הוסיף: “יש שם אנשים שעושים את עבודתם בהתנדבות מלאה ומגדלים נוער איכותי, כך שאני לא רואה שום סיבה מדוע לא לקחת את הפעילות במקום ודווקא לקדם את המועדון הזה למועדון פאר בישראל. לצערי, אם ראש רשות מקומית לא רוצה שתתקיים פעילות ספורט בעיר שלה אז היא לא תתקיים, אבל מה המטרה של עיריית חיפה? זה לא ברור לי. קחו אחריות, תעשו מעשה, אסור לתת יד לפגיעה במועדון. אם הם בעד הפעילות של מועדון השייט בחיפה, אז שיתנו לו להמשיך להתנהל כפי שהתנהל במהלך כל השנים”.
חברת נבחרת גלישת הרוח לנשים, נעמה גזית, הביעה גם היא תמיכה במועדון: “אני גולשת מגיל 10 במועדון השייט בחיפה, כיום כבוגרת אני יודעת שהנהלת המועדון לא תיתן למועדון להיסגר. בשנים האחרונות זכיתי לתמיכת עיריית חיפה על הישגי האישיים, ואני מודה על כך מאוד, אך אני מצפה מעירייה ששואפת להיות עיר ים עם ספורט ימי מפותח לתת גב למועדון שייט תחרותי יחיד בעיר”.
3 צפייה בגלריה
נעמה גזית
נעמה גזית
נעמה גזית
(הוועד האולימפי)
לדבריה, “במועדון מתקיימת פעילות של קבוצת ילדים עם צרכים מיוחדים, קבוצות תחרותיות של ילדים עד בוגרים, חוגים עממיים ועוד. מועדון שייט חיפה פותח בפני ילדי חיפה והסביבה את עולם השייט ומשריש ערכים למצוינות ועצמאות. כספורטאית וחברת נבחרת ישראל, המועדון חשוב לפעילות הנבחרות האולימפיות שבאות להתאמן בתנאים הייחודיים למפרץ חיפה. הנהלת העירייה תמיד מוזמנת להגיע לראות את הפעילות השוטפת של המועדון. אני מקווה שהעירייה והנהלת המועדון יגיעו להבנות על מנת להבטיח את המשך עתידו והתפתחותו של המועדון לטובת הילדים והשייט”.
המנהל המקצועי של איגוד השייט, אלי צוקרמן, מסר: “מועדון השייט חיפה הינו אחד מעמודי הטווח של השייט בישראל, המועדון גידל שייטים ושייטות לרמות הגבוהות ביותר, ובנוסף מיקום המועדון במפרץ חיפה מהווה בסיס אימונים לנבחרות האולימפיות בתנאי ים קשים. הפרעה בפעילות הסדירה של המועדון תגרום נזק מקצועי רב לשייט התחרותי בישראל”.
השייטת האולימפית גיל כהן אמרה: “חבל שלשייט שלא יהיה מועדון שייט כזה. מפרץ חיפה זה אחד המקומות עם תנאי השייט הכי טובים בארץ והכי ייחודיים, ממש נכס לשייט בישראל. זה מועדון גדול שמשרת אוכלוסיה מכל האזור, כך שהרבה ילדים ייפגעו אם המועדון ייסגר. יש שם אנשים שרוצים לפתח את הענף ולעשות טוב, מה גם שחיפה היא עיר של ים, לכן זה הזוי בעיניי שהעירייה שמה רגליים למועדון”.
טירוף: חגיגה בסנגל אחרי העפלה לגמר