2 צפייה בגלריה
ההתאחדות לכדורגל
ההתאחדות לכדורגל
ההתאחדות לכדורגל
(שחר גרוס)
עוקבים בדריכות. כמידי יום רביעי, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל מתכנס לדון באירועים שהתרחשו על כר הדשא ומחוצה לו. לא רק קבוצות הבוגרים, החל מליגת העל ועד ליגה ג' מופיעות לדיונים, אלא גם המחלקות הצעירות – מקבוצות נוער ועד לקבוצות טרום ילדים. ברוב המקרים, איך לא, מועדונים, קבוצות, חברי הנהלה, מאמנים ושחקנים יוצאים אשמים בעבירות שנרשמו בדו"חות השופטים. מי שנפגעות מכך, כמו שזכינו להכיר, הן הקבוצות עצמן, או יותר נכון המועדונים שמחזיקים בקבוצות אלו. הדיינים חורצים את דין המועדונים כשמביאים להם קנס כספי שיכול להגיע עד לכדי 5,000 שקלים ויותר, כפי שקרה לקבוצת הנוער של הפועל אום אל פאחם בינואר האחרון. זו הדרך?
אין זה סוד שלא פעם מועדונים בטווח גילים אלו התרעמו על המכונה המשומנת של ההתאחדות לכדורגל, בכל הקשור לכספים שגובה ממועדונים, אך לא מחזירה להם כדרך ימי העשרה, פעילויות חינוכיות לילדים וכל דבר שיכול לחנך אותם להיות ילדים הרבה יותר טובים, בין אם בחיים האישיים ובין אם על כר הדשא. הרי אם נכנסים לעומקו של הארנק, מוציאים לא מעט כסף שההתאחדות לכדורגל מכניסה מאותם דיוני דו"חות שיפוט (ועדות משמעת). מתחילת 2022, ההתאחדות לכדורגל גרפה לכיסה 166,450 שקלים בגין קנסות שקיבלו מחלקות הנוער השונות. החל מקבוצות נוער ועד לטרום ילדים. אם זה ב"אי קיום חובת הקבוצה הביתית" ועד ל"הופעה ללא מאמן", אבל לא רק.
אתמול (רביעי) מחלקות הנוער השונות קיבלו קנסות בסכום כולל של 27,350 שקלים, כאשר בשבוע שעבר, נאלצו להיפרד מ-45,850 שקלים. השבוע, כזכור, רוב הליגות היו בהדממה בעקבות משחקי הגביע, שכן אם כל הגילים היו משחקים בליגות שלהם, הרי שסכום הקנסות היה גדל בהרבה. השאלה הנשאלת היא האם זו הדרך לחנך את המועדונים ואת אנשי המקצוע המשתייכים לאותם מועדונים ובכלל, האם מדובר בדרך ראויה למקסם הכנסותיה של ההתאחדות לכדורגל למטרתה האישית, כשהדבר הנכון הוא לתת דווקא מענק לאלו שהתנהגו בזהירות המירבית במהלך העונה, או אולי דווקא להוציא הילדים לפעילויות מעשירות, חינוכיות וחווייתיות כאחד, שיתרמו לשחקנים להתפתח ברמה האישית והמקצועית גם יחד.
2 צפייה בגלריה
שחקני הנוער של מכבי תל אביב חוגגים
שחקני הנוער של מכבי תל אביב חוגגים
שחקני הנוער של מכבי תל אביב חוגגים
(ראובן שוורץ)
אין כל ספק שפורעי חוק, חברי הנהלה אלימים ושחקנים אלימים, מקומם מחוץ למגרשי הכדורגל. נקודה. אין לאלו מקום בכדורגל הישראלי ובוודאי שלא לאלימות מכל סוג שתהיה. זו לא הדרך. מקומם של אנשים אלו מחוץ למגרשים לתקופה ממושכת ואף לתמיד. מי שיזכו מהמהלך הם המועדונים שבאמת מתקיימים למען הילדים – למען פיתוחם, קידומם והצלחתם, אבל לא רק. גם האוהדים שיגיעו למגרשים. הרי הילדים הצעירים שגדלים במחלקות הנוער השונות – הם דור העתיד של הכדורגל הישראלי. הקנסות הגבוהים לא מחנכים, נהפוך הוא. הפגיעה בכיסם של מועדונים לעיתים יכולה להיות אנושה, עד כדי כך שקבוצות נסגרות וילדים מוצאים עצמם ללא מסגרת. זו לא הדרך להכנסות על גבם של המחלקות הצעירות. אפשר אחרת.
תגובת ההתאחדות לכדורגל: "ההתאחדות, מיותר לציין, אינה גורפת שום רווח, שכן היא איננה גוף עסקי ו/או מסחרי שיכול ליהנות מרווחים. הדמגוגיה מיותרת. נשמח אם כל הקבוצות יקפידו על הדרישות התקנוניות להן הן מחויבות ויובילו לסך של אפס שקלים מקנסות בבתי הדין המשמעתיים. עד אז, מוזמנת כל קבוצה שבעל תפקיד במסגרתה לא קיים את חובתו והוביל לכך שספגה קנס, לדרוש ממנו את התשלום בעבור הנזק שנגרם לה, כלכלי ותדמיתי. יש לא מעט מועדונים שעושים כן. תפקידנו לוודא כי כל הקבוצות מקפידות על כללי המשחק הספורטיביים והאחידים לכולם ולא לאפשר מצב בו קבוצה אחת עושה כן, משקיעה, וזוכה ליחס שונה בתכלית מהקבוצה האחרת. לשמחתנו ולגאוותנו, מרבית הקבוצות הן דוגמה ומופת להתנהלות מכבדת, ספורטיבית ואחראית".
סנסציה בגביע ילדים א'