2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(ההתאחדות לכדורגל)
היום (שישי) נערך במכללה האקדמית בווינגייט יום עיון למאמנים מקצועיים ולמאמני נבחרות כדורסל, כאשר וילי רוטנשטיינר ופיני גרשון היו בין המרצים. יום העיון נערך בשיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל כאשר המטרה היא להעניק כלים מקצועיים שימושיים ומידע לאנשי המקצוע בתחום הכדורסל בישראל. בנוסף למאמן נבחרת הכדורגל ולמנהל המקצועי באיגוד הכדורסל, הרצה גם פרופ' מרקו סטוינוביץ', האחראי על נושא הכושר הגופני במכבי ת"א כדורגל.
רוטנשטיינר פתח את ההרצאה הראשונה שעסקה במנהיגות ודיבר על הפרמטרים להצלחה: "מבחינתי ומבחינת מחקרים יש 3 פרמטרים להצלחה: עבודה קשה, ידע, והכי חשוב להאמין שאתה מסוגל. בישראל מאמינים שיש להם את הצבא החזק בעולם, למרות שזה לא בהכרח נכון. אם צבא ארה"ב יגיע לכאן לתקוף, זה ייגמר בשבוע. למרות זאת, האמונה שיש כאן את הצבא החזק בעולם קיימת. בכדורגל אין את האמונה הזו שאפשר להגיע לטורניר גדול וזה הבדל עצום".
רוטנשטיינר המשיך וניתח באופן סטטיסטי את המסקנות שלו לגביי הקמפיין האחרון בנבחרת: "אחרי שבדקתי את כל הנתונים האמפיריים של משחקי הנבחרת, הגעתי למסקנה ברורה: בהתקפה השגנו את המטרות שלנו מבחינת ביצועים ותוצאות. בהגנה לעומת זאת, לא השגנו את המטרות שלנו. מאוד קשה להתברג לטורניר בלי שחקן הגנה מוביל באחת הליגות הבכירות. בהתקפה יש לנו כאלה ובהגנה לא”.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(רדאד ג'בארה)
לאחר מכן התייחס רוטנשטיינר לחוויה האישית שלו מישראל והנבחרת: "שמחתי שהצלחנו להחזיר את ערן זהבי לנבחרת, זו הצלחה שהוא לא סיים בטעם רע. אני מאוכזב שלא אהיה המאמן בעתיד, כי לדעתי הפירות של העבודה שלי נמצאים עכשיו על השולחן וצריך פשוט לקטוף אותם. אם מסתכלים על ההגרלה, אז בטורניר הקרוב ישראל תשחק מול נבחרות חלשות יותר. היום הסיכויים לסיים במקום הראשון או השני הרבה יותר גבוהים. אני מאחל למאמן הבא ולנבחרת להצליח ולהגיע למה שצריך. אני לא מסיים את החוזה שלי בדרך רעה והתפקיד הבא שלי חייב להיות מאתגר. אני אוהב מאוד את ישראל ואת הליגה כאן ואני פתוח לעתיד".
צפו באימון הבכורה של ניסו אביטן