2 צפייה בגלריה
סמברג ומעיין
סמברג ומעיין
סמברג ומעיין
(עמית שיסל, קובי אליהו)
אחרי שהוביל את איגוד השייט בתקופת הזוהר של הענף, אתמול (שישי) מונה יהודה מעיין ליו”ר התאחדות הטאקוונדו, הענף שנמצא בצמיחה בעקבות המדליה האולימפית של אבישג סמברג באולימפיאדת טוקיו. מיד עם ההכרזה על המינוי, החל מעיין לעבוד בניסיון לקדם את הענף אותו הוא מוביל מעכשיו ועד למשחקים האולימפיים בפאריס 2024.
מיד אחרי ישיבת ההנהלה שאישרה את המינוי, היו”ר הטרי כינס פגישת עבודה שנמשכה כשלוש שעות, במהלכה ביקש לקבל אינפורמציה מאנשי המקצוע ולשמוע על הבעיות איתן מתמודד ענף הטאקוונדו הישראלי. בסיומה של הפגישה, היו”ר הנכנס כבר סימן מטרות לקדנציה שלו.
ל-ONE נודע כי מעיין סימן שתי מטרות גדולות - להכפיל את גודל הנבחרת במשחקים האולימפיים הקרובים ולחזור עם מדליה גם מפאריס 2024, מתוך כוונה להמשיך ברצף של הצלחות ולבנות מורשת בטאקוונדו הישראלי. “אני רואה את העבודה שנעשית בענף בתנאים צנועים ואין ספק שהפוטנציאל ענק”, אמר מעיין בישיבה הראשונה שלו.
2 צפייה בגלריה
יהודה מעיין, נועה שמידע ושמשון חי יוסף
יהודה מעיין, נועה שמידע ושמשון חי יוסף
יהודה מעיין, נועה שמידע ושמשון חי יוסף
(באדיבות התאחדות הטאקוונדו)
היו”ר החדש שמע על מצוקת המתקנים בטאקוונדו והבין כי לענף עדיין אין הסכם “בית לאומי”, כלומר אין מתקן אימונים ששייך רק לנבחרת, וכי הוא צפוי לקבל בית לאומי מהמדינה רק ב-2026, בבניין חדש שיוקם במכון וינגייט. עד שזה יקרה, הנבחרת מתאמנת במרכז אמנויות הלחימה של יחיעם שרעבי ברמלה, במימון ההתאחדות, ולכן בכוונתו לפנות למשרד התרבות והספורט ולדרוש תקציב לפעילות הנבחרת במתחם האימונים הנוכחי עד שיוקם הבית הלאומי של הענף בווינגייט.
לפי הנתונים בהתאחדות הטאקוונדו, פעילות נבחרת ישראל במתחם ברמלה עומדת על כ-400 אלף שקל לשנה - הוצאה שיוצאת על תפעול המתקן, אוכל ולינה ללוחמי הטאקוונדו - וכרגע נופלת רק על ההתאחדות, שמתקשה לעמוד בתשלומים. לכן, פעילות הנבחרת עלולה להיפגע. מעיין צפוי לדרוש מהמדינה שתכיר באולם ברמלה כמרכז אימונים לאומי ותספק לו תמיכה תקציבית שתהיה שוויונית, בדיוק כפי שנעשה עם האיגודים האחרים שמתאמנים בווינגייט והמדינה משלמת בשבילם למכון על הפעילות שלהם במקום. מבחינת התאחדות הטאקוונדו, אם לא יתקבל התקציב הזה, ההכנות לפאריס 2024 ייפגעו.
“אנחנו חייבים סיוע בגובה של 400 אלף שקל לפחות כדי לאפשר לספורטאים שלנו תנאים בסיסיים. צריך להציל את הנבחרת, שהלכה וגדלה בשנים האחרונות. אם לא יהיה סיוע נוסף מהמדינה, נצטרך לצמצם את הפעילות”, נאמר למעיין בישיבה האחרונה על ידי גורמים בענף. “אי אפשר להמשיך בתנאים הקיימים. לנבחרת הזאת, שהביאה מדליה אולימפית בטוקיו ורוצה לזכות במדליה גם בפאריס, מגיע סיוע שוויוני בדיוק כפי שמקבלים איגודים אחרים מהמדינה בווינגייט. אין לנו בית לאומי ואי אפשר לחכות עד 2026, אז שיגדירו את רמלה כבית לאומי. מבחינתנו מדובר בתקציב חירום שהכרחי להמשך העבודה בנבחרת בחודשים הקרובים”.