2 צפייה בגלריה
המלחמה באלימות עולה מדרגה
המלחמה באלימות עולה מדרגה
המלחמה באלימות עולה מדרגה
(ראובן שוורץ)
בהתאחדות לכדורגל החליטו להילחם בתופעת האלימות הגוברת, בכל גזרות הענף – מעבר לענישה על אירועים אלימים מצד אוהדים, אחד מביטויי האלימות שהולכים וגואים בכדורגל הישראלי מגיע מצידם של שחקנים, מאמנים, בעלי הקבוצות ואנשים כאלו ואחרים שמוגדרים בעלי תפקיד. בהתאחדות ערים לכך שלא אחת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות מקל מאוד בענישה, שלפעמים מוגדרת אף כמצחיקה, וזה נוגע למקרים המתרחשים בליגת העל, הליגה לאומית, בליגות נמוכות ואף בליגות הנוער והילדים.
בהתאחדות שמו לב לכך שגם במקרי אלימות קשים, בסופו של דבר רף הענישה יחסית קל וכלל לא מרתיע, ולכן הבינו שזה הזמן לשנות את הגישה. לכן, החליט, היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד עמית פינס, להתחיל להיאבק בכך בדרכים הבאות - עונשים מקלים יזכו לערעור לבית הדין העליון ובמקרה שגם שם לא יבינו את חומרת המעשים, עו"ד פינס, כך מספרים בהתאחדות, לא יהסס ויפנה לבית המשפט כדי ששם יחמירו את הענישה, כך נודע לראשונה ל-ONE.
אוהדי בית"ר מפגינים מחוץ לביתו של חוגג
כמו שצוין, האלימות בכדורגל חוצה גבולות ומתרחשת על הדשא, מאוחרי הקווים ביציע ומחוץ לאצטדיון. לכן, הוחלט בהתאחדו להילחם בתופעה גם במישור האזרחי, על ידי הגשת תביעות אזרחיות, כספיות ואישיות נגד אוהדים שיתפסו בשעת מעשה, כאשר ההתאחדות תגיש ראיות על הפגיעה.
2 צפייה בגלריה
עמית פינס
עמית פינס
עמית פינס
(שחר גרוס)