6 צפייה בגלריה
טל דן
טל דן
טל דן
(איציק בלניצקי)
עירוני נס ציונה אירחה הערב (שני) את הפועל אילת למשחק במסגרת המחזור ה-17 של ליגת ווינר סל, בתקווה לעצור את רצף ההפסדים שלה, אך לצערה נכנעה 85:68 להפועל אילת בלב המושבה והיא כבר סופרת שלושה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות. האורחת מצידה, לא ניצחה את שני משחקיה האחרונים, אך הגיעה רעבה ונחושה יותר מיריבתה, ונהנתה מתצוגה נפלאה של בריון אלן ושל שני שחקני הרכש החדשים, טוני דגלאס ונועם אביבי.
הרבע הראשון נפתח בשליטה של האורחת, הן בהתקפה והן בהגנה, בעוד המקומיים לא הצליחו לייצר יציבות. גם הרבע השני המשיך באותה המגמה. את הרבע השלישי שחקניו של אמיר ליובין פתחו בצורה טובה יותר, אך איבדו ריכוז בהמשך. על הרבע הרביעי השתלט בריון אלן, שבמשחק מצוין הוביל את הכחולים עם 19 נקודות ולמשחק חד צדדי. מנגד, הכתומים הציגו משחק לא יציב, בשני צידי המגרש, אך התנחמו בהופעות טובות של גולן גוט (18 נקודות), טים סוארס (12 נקודות) ופרנק בארטלי (11 נקודות), שדאגו שההפרש לא יגדל אף יותר.
גברה על הנס: אילת ניצחה בחוץ את נס ציונה
בעקבות ניצחונם, האילתים מטפסים היישר אל המקום התשיעי, אחד מתחת לנס ציונה, כשהם מחזיקה במאזן של 9:6. בעוד שלושה ימים הם יארחו את הפועל ירושלים להתמודדות במסגרת המחזור ה-15, במטרה לייצר המשכיות. מנגד, בעקבות ההפסד, נס ציונה נשארת במקום השמיני עם מאזן של 7:8, כאשר במחזור הבא מחכה להם הפועל באר שבע. אם לא יצליחו לצאת מרצף ההפסדים האחרון שפקד אותם, הכתומים יכולים לראות את מקומם בשמינייה הראשונה בספק.

רבע ראשון: 14:24 לאילת

חמישיית נס ציונה: דיאנטה גארט, טים סוארס, נמרוד טישמן, טל דן, פרנק בארטלי
חמישיית הפועל אילת: בריון אלן, כריסטיאן דוליטל, טוני דגלאס, ג'סטין פאטון, חואקין שוכמן
6 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליאור ליובין
(עמרי שטיין)
6 צפייה בגלריה
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי
(שחר גרוס)
הנקודות הראשונות הגיעו משלשה של טוני דגלאס, הרכש החדש של אילת. כריסטיאן דוליטל עם ארבע נקודות רצופות השלים ריצת 0:9 לזכות האורחת, בעוד המאחרת לא מצאה את עצמה. פרנק בארטלי עם קליעה מהצבע העלה לראשונה את קבוצתו על לוח התוצאות. מפגן שלשות של שתי הקבוצות: דיאנטה גארט הוריד את ההפרש לשבע נקודות עם שלשה, ומנגד בריון אלן החזיר עם שלוש נקודות משלו. בארטלי עם שלשה שנייה ברציפות לזכות המארחת, אך שוב טוני דגלאס החזיר את ההפרש לשבע. נועם אביבי, הרכש הנוסף של אילת, עלה להופעת הבכורה שלו בקבוצה לדקות הסיום של הרבע הראשון, שנגמר ביתרון כחול.

רבע שני: 24:40 לאילת

אביבי פתח את הרבע השני עם ריצת 0:6 אישי, שגרמה לליאור ליובין להזעיק פסק זמן ראשון ברבע. נמרוד טישמן חזר מפסק הזמן עם שלשה מהירה ונקודות ראשונות שלו. מופע האימים של נס ציונה המשיך עם שלוש נקודות בלבד בשש דקות משחק ברבע השני. טישמן עם שלשה נוספת הוריד את ההפרש ל-10 נקודות. אריאל בית הלחמי הגיב עם פסק זמן מנגד. עם החזרה, דגלאס קלע שלוש נקודות מהירות. אביבי עם רבע נפלא משלו, העלה את מאזנו ל-11 נקודות. עד דקות הסיום של הרבע, אילת הציגה משחק הגנה משובח, כששני שחקני הרכש קלעו יחדיו 22 נקודות. האילתיים ירדו למחצית עם יתרון של 16 הפרש.
6 צפייה בגלריה
דיאנטה גארט
דיאנטה גארט
דיאנטה גארט
(איציק בלניצקי)
6 צפייה בגלריה
ג'סטין פאטון מטביע
ג'סטין פאטון מטביע
ג'סטין פאטון מטביע
(רז גליל)
6 צפייה בגלריה
טל דן וגולן גוט
טל דן וגולן גוט
טל דן וגולן גוט
(איציק בלניצקי)

רבע שלישי: 38:59 לאילת

בארטלי קלע שתי נקודות זריזות בתחילת הרבע. טים סוארס המשיך את המומנטום עם פאול וסל וריצת 0:7 כתום. שוכמן קטע את הרצף של המארחים עם שתי נקודות. אלן קלע שתי נקודות בזכות חדירה לסל, סוארס סחט מיד לאחר מכן פאול וסל. ארבע וחצי דקות בתוך הרבע השלישי, נראה שההגנה של אילת איבדה ריכוז, בעוד נס ציונה שלטה בשני צידי המגרש. שתי עבירות טכניות רצופות של המארחת, הובילו לזריקות מהקו לזכות הדרומיים. אביבי המשיך את היכולת הטובה שלו עם שלשה חשובה. עם סיום הרבע, צוף בן משה קלע את השלשה הראשונה שלו והוריד את קבוצתו ביתרון של 21 נקודות.

רבע רביעי: 68:85 לאילת

סוארס קלע ארבע נקודות רצופות, וגוט עם עוד שתיים השלים ריצת 0:6. דוליטל קלע שתי נקודות וקטע את הרצף של הכתומים. אלן המשיך עם שלשה גדולה ועם עוד שתי נקודות, אך שלוש שלשות רצופות של נס ציונה, הורידו את הקבוצות לפסק הזמן של בית הלחמי, עם הפרש של 15 נקודות. ההגנה של האורחת לא הצליחה לעמוד בקצב של הכחולים, ובן משה קלע שתי שלשות רצופות, כשגם גוט קלע שלשה משלו. עד הסיום, קבוצתו של ליובין לא קלעה נקודות נוספות, ורידה מנוצחת בסיום המשחק.