4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס והשחקנים חוגגים
יאניס ספרופולוס והשחקנים חוגגים
יאניס ספרופולוס והשחקנים חוגגים
(לילך וויס)
תחושות שמחה והקלה במכבי תל אביב לאחר הניצחון אתמול (שני) 77:88 על הפועל גליל עליון במסגרת רבע גמר גביע המדינה. במועדון הייתה שביעות רצון מהמחצית השנייה של הקבוצה בה הציגו חניכיו של יאניס ספרופולוס הגנה משודרגת, כל הדרך לשלב חצי הגמר בו יפגשו את הפועל תל אביב לדרבי.
“הכדורים נכנסו מבחוץ וזה שינה את המשחק, זה גרם לנו לצאת החוצה והם חדרו פנימה בקלות”, ניסו להסביר אצל הדאבליסטית את המחצית הראשונה שבסופה הצהובים מצאו את עצמם בפיגור דו ספרי בן 11 נקודות. הפתיחה כאמור לא הייתה טובה, אך מכבי ת”א בהובלתו של סקוטי ווילבקין השלימה ריצת 2:18 כדי לעלות ליתרון. קבוצתו של ברק פלג הגיבה בעצמה והמילה האחרונה במחצית הראשונה הייתה שלה. "ההגנה לא הייתה מספיק טובה מבחוץ ואז מבפנים", סיכמו במכבי את 54 הנקודות שספגו במחצית הראשונה שהיו יותר ממה שהקבוצה כולה קלעה מול באיירן מינכן בחמישי האחרון.
יאניס: "מחצית ראשונה נוראית בהגנה"
המשחק של הצהובים אמש היה במידה רבה תמונת ראי לעונה כולה עד כה. ישנם רגעים בהם הקבוצה לא משחקת טוב בכלל, ורגעים שהיא מציגה כדורסל טוב מאוד. הדבר שכבר ברור מעל לכל ספק סביר הוא שישנו כישרון ופוטנציאל בסגל הזה, ורבע גמר גביע המדינה מול הקבוצה מכפר בלום הוכיח בדיוק את כל שנאמר עד כה: הגנה פשוט נוראית מחד, יכולת לייצר שטף התקפי מרשים והגנה חונקת מצד שני, כמו גם התקפה יעילה וסובלנית ואת כל אלו הציגו הצהובים אתמול ב-40 דקות של כדורסל.
"השחקנים הבינו את מה שציפו מהם", אמרו במועדון על המחצית השנייה בה הודות ליכולת טובה מאוד בהגנה, חניכיו של ספרופולוס השלימו ריצת 7:39. בסביבת המועדון הייתה שביעות רצון, תחילה מאיך שהשחקנים הגיבו, קינאן אוואנס לא פתח טוב את המשחק אך הציג יכולת טובה מאוד בשנייה, רומן סורקין שלא ראה יותר מדי זמן פרקט במשחקים האחרונים פתח חלוד במעט וכפי שהודו בסביבת הקבוצה: "היה מצוין במחצית השנייה, הוא עשה את הדברים נכון".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
(לילך וויס)
"אנטה וסקוטי הובילו את המהפך", החמיאו בקבוצה לשני השחקנים המובילים של הקבוצה העונה, כשבעניינו של ווילבקין ציינו לשבח את שפת הגוף של הסקורינג גארד כבר מהשנייה הראשונה. אלופת המדינה תקפה פנימה פעם אחר פעם במחצית המדוברת, אך מי ששמר את הקבוצה בתמונה גם ברגעים הפחות טובים היה קיירי תומאס, שמוכיח את המוניטין שלו כשחקן הגנה טוב מאוד, ואתמול הוא גם הוסיף ליכולת ההגנתית 8 נק' ו-2 ריבאונדים. "תומאס בין היה נהדר" שיבחו בקבוצה. המחמאות לא נעצרו שם והבא בתור היה יפתח זיו שסיפק משחק טוב מאוד עם 10 נק', 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.
"עלינו לחצי השני במטרה להגיע ליום שני, השחקנים רוצים לתקן את הרושם", סיכמו את המשחק בקבוצה כשהרושם עליו מדברים הוא המחצית השנייה מול באיירן מינכן בנוסף לשני משחקי הדרבי האחרונים אותם הפסידו. אצל אלופת המדינה מישירים מבט כבר לחמישי הקרוב בו יפגשו את צסק"א מוסקבה במסגרת היורוליג וכשביום שני, דרבי נוסף, הפעם במסגרת חצי גמר גביע המדינה.
4 צפייה בגלריה
קינן אוואנס חוגג
קינן אוואנס חוגג
קינן אוואנס חוגג
(לילך וויס)
יפתח זיו אמר לאחר המשחק: "דיברנו אחד עם השני והבנו שאנחנו צריכים להרים את האינטנסיביות, קיבלנו חמישים ומשהו נקודות זה לא תואם אותנו ואת האופי שאנחנו רוצים להציג, והחצי השני זה איזשהו מסר ולהראות ולהזכיר לכולם מי אנחנו. כל משחק במכבי אתה צריך ואמור לנצח ומכוון לנצח, אז אם זה גביע אם זה יורוליג, אם זה ליגה, אנחנו כל משחק צריכים לבוא ולתת הופעה ולהיות טובים. אני שמח על איך שסיימנו. בוא נגיד שחצי ראשון אנחנו כולנו נצטרך לעשות חושבים ולראות מה לא עבד אבל בסוף זוכרים את הסוף נכון? הראינו מי אנחנו".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
(לילך וויס)
על איך הוא מרגיש בתקופה האחרונה אמר זיו: "אני עובד קשה, התפקיד שלי בסוף פה במכבי זה כשאני עולה על המגרש לתת מעצמי, אם זה דקה, חמש דקות או שלושים ומשהו דקות. אני יודע מה אני שווה ומה אני יכול לתרום, כשיקראו לי לתרום אני אהיה שם".
על הדרבי מול הפועל לה הפסידו פעמיים אמר השחקן: “2:0 להם העונה. אני חושב שזה יהיה יותר מתוק אם ננצח אותם בחצי גמר והניצחון הזה יהיה שווה כפליים".
זיו סיפר מה היה במחצית המשחק בחדר ההלבשה: "אני יכול לומר מה אני אמרתי, בואו נשחק כדורסל ונהנה, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים להיות קבוצה טובה ואנחנו שחקנים טובים וזהו. בואו נצא ונשחק כדורסל ונהנה ביחד ואנחנו נהנינו מההגנה, בחצי השני פשוט נהנינו גם לשחק בהגנה, הסתכלנו על הספסל כבר חמש דקות לסוף הם היו עם 7 נקודות כבר 10 דקות, זה אומר משהו, זה אומר שאנחנו יכולים לעשות את זה ואנחנו נכוון להמשיך ככה".