2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
חוסר סדר, בלבול ומאבקים פנימיים בענף - זה מה קורה מתחת לפני השטח בשחייה העולמית. אמש (שני) האיגוד העולמי בשחייה פינ”א הודיע באופן מפתיע כי החליט לקיים את אליפות העולם ב-2022 ואף לערוך אליפות עולם נוספת ב-2023, כך שלמעשה במשך שלוש שנים ברציפות צפויים השחיינים הישראלים ומרחבי העולם להשתתף בתחרות. מדובר בהחלטה תקדימית שעלולה להשפיע על ליגת ה-ISL היוקרתית.
כזכור, רק לפני שישה ימים הודיעה פינ”א כי אליפות העולם ב-2022 נדחית ל-2023 משום שהייתה אמורה להיערך בפוקאהוקה שביפן וכעת לא ניתן להיכנס למדינה בגלל מגבלות הקורונה. אלא שאחרי הדחייה, איגוד השחייה העולמי הודיע באופן מפתיע כי הוא מוסיף אליפות עולם נוספת שלא תוכננה כלל - ביוני 2022 בבודפשט.
יש עם זה כמה בעיות. ראשית, בחודש אוגוסט אמורה להיערך אליפות אירופה - מה שיוצר בלבול בקרב השחיינים, שחלקם עשוי לוותר על אחת מהתחרויות בגלל עומס. אבל הבעיה היותר גדולה היא, שהמועד החדש נופל על החלק הראשון של העונה בליגת ה-ISL היוקרתית.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו ומדליות הזהב
אנסטסיה גורבנקו ומדליות הזהב
אנסטסיה גורבנקו ומדליות הזהב
(איציק בלניצקי)
אליפות העולם אמורה להתקיים בתאריכים 26 ביוני עד 3 ביולי, וזה נופל בדיוק על החלק הראשון בעונה הסדירה בליגת ה-ISL, שייערך מ-3 ביוני עד 3 ביולי. בשנים האחרונות ליגת ה-ISL מתחרה בתחרויות של פינ”א ובשלב זה, אגב, ראשי ליגת ה-ISL לא מתכוונים להזיז את מועד פתיחת התחרויות שלה, מה שגורם לכאוס בענף.
כך לדוגמה, השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו, שאמורה להתחרות ב-ISL כחלק מקבוצת לוס אנג'לס קרנט, וכמובן גם רוצה לרשום הישגים באליפות העולם, תצטרך לקבל החלטה על איזו מבין התחרויות היא מעדיפה לוותר.
בתגובה להחלטה של פינ”א, ליגת ה-ISL הודיעה שהיא מעלה את סך הפרסים מ-9.8 מיליון דולר ל-13 מיליון דולר ושייתכן שפינ"א בתגובה גם היא תגדיל את הפרסים הכספיים, כך שבתוך כל הבלאגן יש לפחות חדשות טובות לשחיינים, שיקבלו סכומים נאים עבור ההישגים שלהם. כעת השאלה היא מי מהצדדים יתקפל ראשון ויזיז תאריכים, והאם הכסף הגדול של ה-ISL יצליח לגרום לרבים מהם לוותר על האליפות העולם?
בתוך כך, היפנים לא ויתרו ודרשו לקיים את אליפות העולם ביולי 2023 בפוקואוקה בכל זאת - והאיגוד העולמי הסכים לכך, כך שלראשונה תתקיים אליפות עולם בשחייה שנתיים ברצף, ולמעשה שלוש שנים ברצף, כאשר לאחר מכן בינואר 2024 העיר דוחא אמורה לארח את התחרות. ההחלטה לקיים את אליפות העולם גם ב-2023 ולהוסיף אליה אליפות חדשה גם ב-2022 עוררה הדים רבים בשחייה העולמית, משום שבדרך כלל התחרות אמורה להתקיים פעם בשנתיים, וכעת יהיה על כל גורמי המקצוע בעולם לחשב מסלול מחדש.
יעקב שחר מעניק את כדור המשחק לעומר אצילי