2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(רדאד ג'בארה)
רשות התאגידים הודיעה היום (שלישי) כי לפי יחידת רשם ההקדשות והחל”צ במשרד המשפטים, מנהלת ליגות הכדורגל המקצועניות היא חברה לתועלת הציבור (חל"צ) ותירשם ככזו בפנקס החברות לתועלת הציבור, זאת מפני שהיא פועלת לקידום מטרות ציבוריות בלבד ותקנונה אוסר על חלוקת רווחים.
בתומו של שיח ממושך שקיימה יחידת רשם העמותות והחל"צ אל מול חברת מנהלת ליגות הכדורגל המקצועניות, במסגרתו טענות החברה נשמעו במספר הזדמנויות ונבחנו לעומקן, ולאחר שנשקלו הטענות השונות שהציגה בעניין זה החברה, התקבלה החלטת הרשמת, כי מתקיימים התנאים הקבועים בהוראות חוק החברות, (תשנ"ט 1999) לרישומה של החברה כחל"צ, שכן היא עוסקת במטרות ציבוריות ותקנונה אוסר על חלוקת רווחים.
נוסף על כך, מצאה הרשמת כי יש מקום לעשות שימוש בסמכותה לרשום את החברה כחל"צ, זאת לאור האינטרס הציבורי המשמעותי ברישום זה, הנובע מאופייה הציבורי המובהק של פעילות החברה העוסקת בכל הנוגע לניהול הליגות המקצועניות בכדורגל - הן בכל הנוגע לארגון ורישוי התחרויות המקצועניות והן בכל הנוגע לשיווק וקידום האינטרסים המסחריים של הליגות המקצועניות, על מנת לשפר את התדמית הציבורית הירודה, האלימות במגרשים וחוסר האמון בניהול הקיים של ליגת העל, ערב הקמת החברה.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(רדאד ג'בארה)
בכך קיבלה החברה מעין זיכיון לנהל את הליגות המקצועניות בכדורגל, עניין שנוגע לקהל רחב בציבוריות הישראלית. מכיוון שכך, החברה נוסדה כדי לשמש כגוף דו מהותי, המשמש כזרועה הארוכה של ההתאחדות ולבעלת שליטה על משאב ציבורי משמעותי. כמו כן, מקור הכנסותיה, המתבסס על נכסים ציבוריים – הן באופן ישיר במסגרת תמיכות מאת המדינה, והן באופן עקיף בשל ניהול נכסי הקבוצות המקצועיות.
מרשות התאגידים נמסר: “יודגש כי רישום החברה כחל"צ אינו נועד כדי להטיל דופי בפעילות החברה, ואינו נולד אגב חשש לפגמים בהתנהלות החברה. לאור ציבוריות פעילות החברה והחשיבות שבקידום מטרותיה, מתבקש רישומה של החברה כחל"צ, כך שיחולו עליה כלל ההוראות הנוגעות לחברות לתועלת הציבור, ובכלל זה שקיפות וגילוי מידע הנוגע לפעילות החברה, לציבור כולו, כמו גם הוראות מהותיות אחרות, וביניהן האיסור על שינוי מטרות החברה ותקנונה, מבלי לקבל את אישור הרשם קודם לכן. מכיוון ששינוי מבנהּ התאגידי של החברה מצריך היערכות מסוימת מטעמה, רישום החברה כחל"צ יבוצע בפועל רק ביום 1 לאוגוסט 2022, וזאת על מנת לאפשר את ההערכות הנדרשת על ידי החברה”.
ידעתם את זה? ואן דייק חושף את הטריק שלו