4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(איציק בלניצקי)
אחרי שהפסידה 70:52 לבאיירן מינכן במחזור הקודם, מכבי תל אביב התאוששה ורמה ניצחון גדול וחשוב על צסק”א מוסקבה, כשגברה 75:84 על הרוסים הערב (חמישי) בתום תצוגה מרשימה. בסיום ההתמודדות יאניס ספרופולוס וג’ון דיברתולומאו שיתפו את תחושותיהם במסיבת העיתונאים.
ספרופולוס פתח: “שיחקנו משחק שלם הלילה. התחלנו עם אנרגיה נהדרת את החצי הראשון והיינו טובים בהגנה. שמרנו אותם טוב והיה לנו משחק התקפי נהדר בחלק הראשון עם קליעות מבחוץ ומבפנים. זאת אחת המחציות הטובות שלנו השנה. במחצית השנייה ניסינו לשחק חכם, הם ניסו לחזור אבל לא הצליחו. מאה אחוז הגיע לנו לנצח”.
המאמן פרגן לשחקניו: “אני רוצה להגיד כל הכבוד לשחקנים שלי. הם הציגו משחק אגרסיבי. קלענו באחוזים נהדרים מבפנים ומבחוץ. בכללי עשינו עבודה נהדרת. שיחקנו עם אותה האינטנסיביות ברבע השלישי ובסוף הצלחנו לשלוט במשחק והובלנו את הכדור בצורה טובה. גם במחצית השנייה שיחקנו טוב. אני רוצה לברך את השחקנים על הניצחון ועל ההופעה ואשמח שימשיכו כך באותה הרמה של האינטנסיביות”.
ספרופולוס: ״נהניתי לראות את האגרסיביות״
כמו כן הוא התייחס לכניסתם של פיני גרשון וצביקה שרף להיכל התהילה: “בנושא אחר מאוד שמחתי מהטקס לכבוד צביקה שרף ופיני גרשון. הם חלק גדול מההיסטוריה של הקבוצה והם תרמו רבות. הייתי עוזר מאמן לשניהם ואני מרגיש שמח שיצא לי לעבוד איתם וללמוד מהם. אני רוצה להודות לאוהדים על התמיכה. אנחנו נלחם בכל המשחקים, גם בדרבי, אנחנו מנסים לעשות את הטוב ביותר עבור מכבי ואנחנו נעשה זאת בחצי גמר הגביע. אני רוצה להודות לאוהדים על זה שהם הראו איזה לב גדול יש להם”.
היווני שיתף על קיירי תומאס: “אני רוצה להודות למערך הסקאוטינג שהציגו לי את קיירי. כשהראו לי אמרתי שנלך עליו. ידענו שהוא פצוע כשהחתמנו אותו. הוא הביא לנו הרבה פתרונות והוא יתרום לנו יותר וייותר בהמשך. הוא צריך להבין איך אנחנו משחקים, הוא מתאקלם, כשהוא יבין הוא יהיה הרבה יותר טוב”.
4 צפייה בגלריה
קיירי תומאס
קיירי תומאס
קיירי תומאס
(איציק בלניצקי)
יש שיפור ברמת ההגנה של הצהובים, המאמן התייחס לכך: “שיחקנו רע מבחינה הגנתית במחצית הראשונה ברבע גמר גביע המדינה, אחר כך השתפרנו. כדי לשחק הגנה כמו ששיחקנו היום צריך לתת חלק מהגוף שלך, לתת מקסימום מבפנים. כשאתה בן אדם יש ימים שקשה לך לעשות זאת. גם קבוצות הגנה טובות לא יכולות לעשות זאת כל הזמן. כדי להציג כזה משחק הגנתי חייב הרבה אנרגיה ולהפעיל המון כוח. לפעמים אחרי הרבה משחקים קשה מנטלית להציג הגנה כזאת”.
לקראת הדרבי, ספרופולוס הסביר מה השחקנים יצטרכו לעשות: “השחקנים יצטרכו להביא את האינטנסיביות הזאת גם לדרבי כי זאת הדרך לנצח משחקים. זאת דוגמה לאיך מנצחים משחקים. היום הראנו איך לשחק הגנה טובה, לחטוף כדורים. היום היה משחק שלם גם מבחינה התקפית וגם מבחינה הגנתית. נצטרך להביא את הלב למשחק בגביע”.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין ויאניס ספרופולוס
סקוטי ווילבקין ויאניס ספרופולוס
סקוטי ווילבקין ויאניס ספרופולוס
(איציק בלניצקי)
היווני שיתף על התקופה בה חלה בקורונה ועל הישראלים בקבוצה: “אני יכול להגיד שלראות את המשחק מהטלוויזיה היה קשה לי יותר מלראות את המשחק על הפרקט. רציתי לשבור את הטלוויזיה שצפיתי מהבית מרוב הלחץ. אני רוצה שהקבוצה תשחק עם כל השחקנים ואני רוצה שכולם תמיד יהיו מוכנים לעלות על הפרקט, שיתרמו למערכת של הקבוצה. למסור, להניע את הכדור ולהציג משחק הגנתי. לפעמים מחטיאים ולפעמים קולעים, אבל הכי חשוב להיות שם ולתרום. להילחם על הפרקט. אני מאוד שמח לגבי איך שהשחקנים הישראלים שיחקו. אני מאמין בישראלים ואני לא רוצה לעשות הפרדה בין הישראלים לזרים. הם כולם נחשבים כשווים בעיניי”.
כמו כן המאמן נשאל על ג’ייק כהן וג’ון דיברתולומיאו: “ידעתי שג’ייק יחזור חזק כי יש לו יכולות. הוא עוזר בהמון דרכים, הוא חכם, הוא מגן וקולט ריבאונדים ותוקף. לאט לאט הוא מוצא את מקומו ואת עצמו והוא מוכן להעניק דברים לקבוצה. אני מאוד שמח מהמצב שלו. ג’ון עכשיו מוצא את עצמו. לא פשוט לחזור אחרי תקופה בחוץ ושני ניתוחים, לא פשוט מבחינה מנטלית. עכשיו הוא משחק משוחרר והוא חזר להיות ג’ון האהוב שאנחנו אוהבים שיודע איך לתרום לקבוצה. הוא קולע, מוסר אסיסטים ותורם רבות. אני שמח מאוד גם בשבילו וגם מהמצב שלו”.
4 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתלומיאו זורק
ג'ון דיברתלומיאו זורק
ג'ון דיברתלומיאו זורק
(איציק בלניצקי)
בנוסף למאמן, גם ג’ון דיברתולומיאו דיבר בסיום: “הצגנו משחק הגנתי טוב. אנחנו מייצרים מומנטום כשאנחנו משחקים טוב מבחינה הגנתית. ככה אנחנו מציגים את הצורה הטובה ביותר של הכדורסל שלנו. שמנו פוקוס על ההגנה מההתחלה והמאמן דאג שנעשה זאת. כאנחנו עושים סטופים הגנתיים, אנחנו מצליחים לייצר גם סלים בהתקפה. לאחרונה אנחנו נכנסים לעניינים”.
לגבי הדרבי השחקן שיתף: “הדרבי זה משחק ממש משמעותי. אחרי המשחק היום אנחנו רוצים לחגוג, אבל כבר חושבים על הדרבי. כולם יודעים מה החשיבות, לא רק דרבי אלא גם קרב על הגביע. כל אחד בקבוצה יודע שזה אחד המשחקים החשובים שלנו וכולם מתרגשים. אחרי שני הפסדים כואבים מולם, זה משחק מאוד חשוב. אני עוזר לקבוצה מבחינה הגנתית וככה אני נכנס גם למשחק בצורה התקפית. בקבוצה כזאת עם כל כך הרבה שחקנים טובים אתה צריך להיות מוכן לקחת הזדמנות, ולדעת לעלות מדרגה ברמה. אני שמח על הצורה שבה שיחקתי הערב. יש לי יחסים מעולים עם המאמן והוא נותן לי הרבה הזדמנויות. אני רוצה לעשות את הטוב ביותר שלי עבורו ועבור החברים שלי לקבוצה”.