8 צפייה בגלריה
פארליי רוסה מול דן גלזר
פארליי רוסה מול דן גלזר
פארליי רוסה מול דן גלזר
(רדאד ג'בארה)
הדרבי התל אביבי חוזר והאווירה בעיר חמה מתמיד. הערב (שבת 20:00) הפועל ומכבי יגיעו לבלומפילד, כאשר הפעם הצהובים לא במיטבם ונדמה שהאדומים מסוגלים להפתיע עם תמיכה של קהל רב. האם זהו הדרבי השוויוני הראשון מזה שנים? רגע לפני המשחק, ניתחנו את המצב בשתי הקבוצות.
אמנם הפועל תל אביב לא ניצחה את היריבה הזו ב-16 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, אבל יש התעוררות בצד האדום. מאז שקובי רפואה הגיע לקבוצה במקומו של ניר קלינגר הוא הצליח לרשום חמישה ניצחונות בשישה מחזורים רצופים, אחרי שבששת משחקי הליגה הקודמים האדומים לא ניצחו כלל. עם 16 נקודות מתוך 18 אפשריות, הפועל תל אביב אפילו עברה את יריבתה העירונית בטבלה לכמה ימים, אלא שלאחרונה הקבוצה נראית פחות טוב והיא הפסידה גם להפועל חדרה וגם לבני סכנין.
8 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
(ראובן שוורץ)
בניגוד לאדומים, שחקני מכבי תל אביב ניצחו בשני משחקי הליגה האחרונים שלהם, השתלטו בחזרה על המקום השלישי ואפילו פתחו פער של חמש נקודות מהפועל. למרות שהיא לא מציגה יכולת גבוהה, מכבי תל אביב עדיין רושמת רק הפסד ליגה אחד ב-14 המחזורים האחרונים, והוא היה למוליכה מכבי חיפה.
8 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א
(רדאד ג'בארה)
"קובי רפואה הגיע בסערה והביא התלהבות וניצחונות, אבל לאט לאט השחקנים שלו חזרו למציאות", אמר גילי ורמוט. "קצב צבירת הנקודות שלו בהתחלה היה מדהים. כולם היו בטוחים שהם ירוצו בצמרת עד לסוף העונה, אבל עכשיו הם אחרי שני הפסדים רצופים, כך שההישארות שלהם בפלייאוף העליון כבר לא כל כך מובטחת, למרות שאני מאמין שהם כן יהיו שם בסופו של דבר. מנגד, למכבי תל אביב הדברים מתחילים להתחבר, ורואים שגם אם הניצחונות לא באים בקלות, הם עדיין לוקחים נקודות וזה חשוב לדעת לעשות גם את זה. מכבי יחסית במומנטום טוב יותר כרגע, אבל אם הן היו נפגשות לפני שבועיים - זה היה נראה אחרת".

המצב בהפועל

הפועל תל אביב סובלת מחוסר יציבות בחוליית ההגנה, הרבה בגלל ההיעדרות של סיאנדה קולו שלא שותף בשני המשחקים האחרונים. במשחק האחרון מוחמד טראורה פתח, אבל אם קולו יחזור וישחק לצד אדי גוטליב, זה בוודאי יעזור. בעוד שדורון ליידנר חזק בתמונת ההרכב, בן ביטון לא גילה יכולת גבוהה במחזור שעבר בסכנין כך שבמחצית המשחק הוא אפילו הוחלף באלון אזוגי.
8 צפייה בגלריה
סיאנדה קולו
סיאנדה קולו
סיאנדה קולו
(רדאד ג'בארה)
אם כאב הראש היה לאחרונה בעיקר בהגנה, אז גם בנוגע לשאלה מי ישחקו באמצע ייתכן כי לרפואה יש התלבטויות. במרכז בדרך כלל משחק דן איינבינדר, כשלצידו שלומי אזולאי, שי אייזן או שי אליאס. כל אחד מהם מתאים לסגנון משחק שונה, כאשר אזולאי לדוגמה יכול להכניס מסירות עומק טובות בעוד שהאחרים יעבדו קשה יותר הגנתית. בחלק הקדמי יש לרפואה הרבה יותר אופציות להשתמש בהן מבין שחקני הסגל שלו, עם פארליי רוסה, אושר דוידה, עידן ורד, שלומי אזולאי, יואב תומר ומרקו ינקוביץ' שהגיע לאחרונה מבית"ר ירושלים. המגוון רחב יותר כשמדובר בשאלה את מי להציב מהקישור והלאה.
יגאל אנטבי ניתח: "להפועל תל אביב יש סיכוי לצאת עם ניצחון. דוידה, איינבינדר, אליאס ורוסה הם שחקנים איכותיים ואני חושב שבקישור יכול להיות מאצ' אפ מעניין מול הקישור של מכבי. אם הפועל יצליחו להשתלט על האמצע, זה יהיה משחק טוב".
8 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
(עמרי שטיין)
איציק זוהר התייחס לשינוי שהביא האיש על הקווים: "קובי רפואה מאמן מצוין שעושה פלאים בקבוצות עם תקציבים קטנים וסגל פחות נוצץ או איכותי. הוא יודע להוציא את המיטב מהשחקנים שלו. אם קובי היה מאמן את מכבי תל אביב בימים אלה, היא הייתה מגיעה אולי לכמות נקודות גדולה יותר. יש להפועל רצון להיות קבוצת צמרת חזקה אבל השחקנים שלה יודעים שאין להם באמת את היכולת בשביל זה, ובכל זאת התוצאות שהם השיגו לאחרונה והמקום שהם הגיעו אליו היו בזכות המאמן. ניצחון בדרבי יכול לשנות את כל העונה שלהם ולתת להם דחיפה גדולה להמשך המאבקים על המקום ברביעייה המובילה".

קרסטאיץ’ שוב יפתיע במערך?

במכבי תל אביב, מלאדן קרסטאיץ' עדיין לא מצא את הנוסחה המושלמת. כמעט בכל משחק הוא עולה עם הרכב או מערך שונה. זה לאו דווקא נובע מחיפוש השיטה המתאימה, אלא בעיקר מזה שאין לו 11 שחקנים חזקים ומזה שהסגל סובל מפציעות. שחר פיבן חזר לשחק נגד אשדוד ונפצע, כך שהמאמן נאלץ לאלתר עם אנריק סבוריט כבלם לאחרונה. קרסטאיץ' שיחק עם שלושה בלמים, ואז עבר למערך 4:3:3, שיחק 4:4:2 יהלום, ושוב שינה מערך, תוך כדי שהבין כי כל שינוי שהוא עושה פוגע בקבוצה במקום אחר.
נדמה כי המאמן הסרבי מתכונן טקטית ליריבה ובונה בהתאם את ההרכב שלו, אבל אי אפשר לדעת כיצד ישחק בדרבי. בהתקפה, מכבי תל אביב מחמיצה המון. דן ביטון, איילון אלמוג, ברנדלי קובאס וסטיפה פריצה לא באים לידי ביטוי. שחקן הרכש החדש בחוד, ג'ורג'ה יובאנוביץ', מסתמן בתור בינגו, וביחד איתו הצהובים לא רק מסכנים את השער אלא גם הרבה יותר תכליתיים. לכן, לא מן הנמנע שהפעם הוא ישחק עם פריצה ויובאנוביץ' ביחד בהתקפה, מה שעשוי לגרום להרבה צרות אצל היריבה. בהתאם להחלטה הזאת, הוא ירכיב את חוליית הקישור, בה יכולים לשחק בין היתר דן גלזר, אייל גולסה, גבי קניקובסקי, דן ביטון, טל בן חיים או עדן שמיר.
8 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א
(רדאד ג'בארה)
גילי ורמוט אמר: "היה נדמה עד עכשיו שקרסטאיץ' לא סופר את פריצה, ודווקא כשהגיע החלוץ החדש יובאנוביץ', הוא מנסה לשלב ביניהם ביחד ולא רוצה שיהיו אחד על חשבון השני. זה מעניין, הרבה שנים מכבי תל אביב לא שיחקה עם שני חלוצים ביחד. אני חושב שהמאמן עוד לומד את הסגל ואכן בכל משחק הוא עולה בהרכב שונה ובמערך שונה, כל הזמן הוא מחדש ומנסה דברים חדשים".
לדברי הקשר לשעבר, ששיחק בשני המועדונים: "מעבר לזה שקרסטאיץ' הוא מאמן שלא מקובע על סגנון מסוים ואוהב לשנות כל הזמן את ההרכב, אני מתרשם מזה שהוא לא ממש סופר את ברנדלי קובאס, אייל גולסה ושרן ייני, שחקנים שהיו באנקרים בהרכב אצל מאמנים אחרים. הפתיע אותי שהוא הולך עם שמיר שלא קיבל הרבה קרדיט קודם לכן, והוא אכן לקח את הצ'אנס הזה והוכיח שמגיע לו לשחק".
8 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(רדאד ג'בארה)
איציק זוהר טען: "כשלא מוצאים שיטה קבועה, זה אומר אחד משני דברים - או ששחקנים לא מספיק טובים, או שהם לא בכושר ואז הם גם לא באים לידי ביטוי. לדעתי, בגלל שאין לו שחקנים דומיננטיים שסוחפים את הקבוצה אחריהם ומביאים נקודות, המאמן הזה בכל פעם צריך לאלתר שיטות בהתאם ליריבה. אם מכבי לא תייצר רצף ניצחונות שיביא לה ביטחון, הוא ימשיך לעשות שינויים כל הזמן והשחקנים עלולים לאבד את הביטחון שלהם. במובן מסוים, הדרבי הזה הוא משחק חשוב מאוד קודם כל עבורו. חשוב למכבי להמשיך את הדרך שלה ולייצר רצף ניצחונות כי הפסד בדרבי יכול להכניס את כל המערכת לסחרור גדול יותר".

מי הפייבוריטית, אם בכלל?

אז מי מגיעה בעמדת יתרון למשחק הזה, אם בכלל? אנטבי ענה: "יש שינוי באווירה בהפועל תל אביב, השחקנים קיבלו יותר ביטחון ונראו טוב מאז שקובי רפואה הגיע. נכון, היו מעידות לאחרונה, אבל הדרבי הוא משחק אחר לחלוטין. האם יש פערי רמות גדולים בין הקבוצות? לא. מכבי לא משחקת הכי יפה אבל עדיין יש לה שחקנים מצוינים שבפעולה אחת יכולים לנצח את המשחק. מנגד, גם להפועל יש שחקנים איכותיים שלא נופלים מהם. זה יהיה משחק פתוח".
8 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי וטל בן חיים
גבי קניקובסקי וטל בן חיים
גבי קניקובסקי וטל בן חיים
(ראובן שוורץ)
ורמוט סיכם: "בדרבי הקודם דוידה הבקיע שער מוקדם והמשחק הסתיים ב-1:1, אבל מבחינת יכולת על המגרש? המשחק היה חד צדדי בצורה קיצונית לטובת מכבי, בין היתר בגלל שהפועל נשארו בעשרה שחקנים. הפעם אני מאמין שהפועל יבואו בגישה יותר התקפית, כי קובי רפואה הוא מאמן יותר התקפי מניר קלינגר. במשחק הקודם מכבי החזיקו הרבה יותר בכדור לעומת הפועל, אבל אני חושב שהדרבי הזה ייראה קצת אחרת. אחרי שנים ארוכות של שליטה צהובה, הפעם הפער המקצועי בין הקבוצות הוא לא כזה גדול. אי אפשר לדעת איך המשחק יתפתח - מכבי עדיין חזקה יותר, אבל גם להפועל יש צ'אנס לנצח בדרבי".
איציק זוהר הוסיף: "משחקי הדרבי במהלך העונה הם משהו חשוב בפני עצמו, יותר מכל מאבק על כניסה לפלייאוף או מאבק על האליפות. לשתי הקבוצות אין מספיק שחקנים שהם סמלים מובהקים שיביאו למגרש את הערך המוסף למשחק הזה, אולי חוץ משרן ייני, כי אני חושב שזה משהו שגדלים לתוכו והניסיון בדרבי עוזר לך לנצח משחקים מהסוג הזה. למכבי יש עדיפות קלה כי הסגל שלה גם רחב יותר מזה של הפועל, אבל בגלל שהוא לא כזה דומיננטי ואין הבדלים גדולים באיכות, הפעם המעמד והקהל יכולים לשנות את הכל. הפועל מארחת את המשחק וזה ייתן לה את הדחיפה המוראלית שהיא צריכה, לפחות במחצית הראשונה, ויכול להיות שהמוטיבציה שלה תאפיל על הפער המקצועי. יהיה מעניין".
צפו: אהדי מכבי פורצים לאימון לקראת הדרבי
אוהדי הפועל בטירוף לפני הדרבי