3 צפייה בגלריה
כל הסכומים
כל הסכומים
כל הסכומים
(רויטרס)
יום ראשון הגדול של הספורט האמריקאי הגיע. הלילה (בין ראשון לשני) יעלו למגש באצטדיון SoFI בקליפורניה לוס אנג'לס ראמס וסינסינטי בנגלס למשחק הכי גדול שיש – הסופרבול ה-56. הקרב ממנו תצא האלופה החדשה של ה-NFL, הוא כבר מזמן הרבה מעבר לאירוע ספורט בלבד.
מעבר לעובדה שמדובר בחג של ממש עבור הציבור האמריקאי, הפן הכלכלי תמיד בא לידי ביטוי עם מפרסמים שמוציאים מיליוני דולרים על זמן חשיפה מוגבל, והופעות מחצית גרנדיוזיות. אז רגע לפני היוצאים לדרך בפעם ה-56, ריכזנו עבורכם את כל המספרים והסכומים לקראת המפגש הגדול ביותר שיש לספורט האמריקאי להציע.
0 דולר – סכום הכסף המשולם לאמנים המופיעים במופע המחצית הנוצץ. על הבמה יעלו השנה הראפרים הנחשבים ביותר בעולם: קנדריק למאר, סנופ דוג, אמינם, ד"ר דרה ומארי ג'יי בלייג'. מעבר לכיסוי הוצאות ההפקה, הזמרים אינם מקבלים תשלום עבור 15 דקות ההופעה. הם מופיעים אך ורק בתמורה לפרסום הרב והחשיפה שהם מקבלים לכ-120 מיליון הצופים במשדר.
3 צפייה בגלריה
החזרות למופע המחצית
החזרות למופע המחצית
החזרות למופע המחצית
(רויטרס)
7.6 מיליארד דולר – סך ההימורים המצטבר על המשחק. בסופרבול ניתן להמר על מגוון רחב של אירועים. החל מזהות המנצחת ועד אורך שירת ההמנון בתחילת המשחק. מדובר בעליה של כ-78% בסכום ההימורים הכולל לעומת הסופרבול הקודם וזאת תודות לשיא של כ-32 מיליון אמריקאים שהימרו השנה על המשחק. הסיבה לעליה החדה נעוצה בהגדלת מספר המדינות בארה"ב שאישרו לאחרונה הימורי ספורט חוקיים, ומספרן כיום עומד על כ-33. האחרונה שבהן להצטרף לרשימה היא מדינת ניו יורק.
5 מיליארד דולר – עלות הקמת האצטדיון החדש בלוס אנג'לס, אשר נחנך בתחילת העונה ויארח את הסופרבול. האירוע היוקרתי נודד בין ערים שונות ומיקומו נקבע מספר שנים מראש וללא קשר לזהות הקבוצות המשחקות בו. זוהי הפעם השנייה ברציפות שהקבוצה המקומית מעפילה למשחק הגמר. בשנה שעברה טמפה ביי באקנירס היו הראשונים לשחק ולזכות באליפות במגרשם הביתי, וזאת לאחר שבמשך כל 54 משחקי הסופרבול הקודמים אף קבוצה מקומית לא השכילה להגיע למעמד זה באצטדיונה הביתי.
3,400 דולר – מחיר הכרטיס הזול ביותר שניתן לקנות כיום למשחק. הביקוש לכרטיסים לאירוע מסוג זה מרקיע שחקים, במיוחד כאשר הקבוצה הביתית משתתפת בחגיגה. מחיר הכרטיס הרשמי הזול ביותר שהוצע למכירה במקור, עמד על כאלף דולרים בלבד, אך כוחות השוק באתרי יד שנייה פופלרים בארה"ב הביאו לכך שהמחיר שילש את עצמו. בממוצע, מחיר כרטיס למשחק עומד על קרוב לכ-7,500 דולר, בזמן שכרטיס VIP היקר ביותר נמכר בכ-80,000 דולר.
7 מיליון דולר – עלות פרסומת של כ-30 שניות במהלך משדר הסופרבול. זוהי עליה ניכרת משנה שעברה שבה אותן 30 שניות עלו כ-5.6 מיליון דולר. בעולם שבו רוב התוכן הטלוויזיוני נצרך לפי דרישה באמצעות הקלטות ושירותי סטרימינג, אירוע ספורט מרכזי שכזה מהווה מוקד משיכה נדיר ומשמעותי לצפייה בשידור חי וישיר. כתוצאה מכך, רשת הטלוויזיה NBC דואגת למקסם ככל הניתן את הכנסותיה ממכירת פרסומות.
220 מיליון דולר – ההכנסה השנתית ממכירת זכויות שידור עבור כל אחת מ-32 קבוצות הליגה. מקור ההכנסה העיקרי של ליגת הפוטבול מגיע ממכירת זכויות שידור לרשתות טלוויזיה וסטרימינג. בשנה הנוכחית ההכנסה הכוללת עמדה על כ-7 מיליארד דולר, וצפויה להגיע לכ-10 מיליארד דולר בחוזה שכבר נחתם לכל אחת מעשר השנים הבאות.
3 צפייה בגלריה
אלון קרמר
אלון קרמר
אלון קרמר
(מערכת ONE)
הכותב הינו מנהל בכיר במחלקת הדאטה אנאליטיקס של מנהלת ליגת הפוטבול האמריקאי.
לבנדובסקי מקפיץ בגאונות לחלון בקומה ה-2