4 צפייה בגלריה
שמרית ואסף שולמן במרוץ היירוס ב-2017
שמרית ואסף שולמן במרוץ היירוס ב-2017
שמרית ואסף שולמן במרוץ היירוס ב-2017
(באדיבות המרואיינים)
כששמרית ואסף שולמן מחיפה החלו לרוץ יחד לפני כעשור, הם לא חשבו שהתחביב שזה עתה התחילו, יהפוך לשגרת יום שכוללת אימונים מדי יום, ריצות של עשרות קילומטרים מדי שבוע, מרתונים ואולטרה-מרתונים מסביב לעולם, וזוגיות שרק מתחזקת מקו זינוק אחד למשנהו.
הזוגיות של שמרית ואסף שולמן ידעה הרבה עליות ומורדות, אבל לא מהסוג שאתם חושבים. כחובבי ריצה מושבעים, ואחרי שכבר עשו יחד 11 אולטרה-מרתונים ו-17 מרתונים הם ירוצו בחודש הבא, ב-25 במרץ ליתר דיוק, במרתון Winner ירושלים כחלק מהכנה למרוץ באורך של 205 ק"מ בצרפת. "הדבר הכי טוב שאפשר לעשות כזוג זה לרוץ ביחד".
4 צפייה בגלריה
שמרית ואסף שולמן במרתון ירושלים
שמרית ואסף שולמן במרתון ירושלים
שמרית ואסף שולמן במרתון ירושלים
(רונן טופלברג)
"לפני כעשר שנים ביום הולדת שלי, עשינו יום כיף בתל אביב", נזכרת שמרית בת ה-41. "רציתי לקנות בגדים וכלום לא עלה עלי. התבאסתי מאיך שנראיתי, וממה שנהיה ממני, לא רק פיזית ורציתי לעשות שינוי. רציתי שנחזור להיות בריאים פעילים כמו לפני שהגיעו הילדים לעולם". כבר בדרך חזרה לחיפה התקשרתי לחדר כושר, נרשמתי והתעקשתי לשלם מראש - שלא יהיה לי תירוץ לא ללכת. עליתי על המסילה, בכלל ללא תכננתי לרוץ. רצתי 5 דקות, עליתי ל-10 דקות ואחרי חודשיים כבר רצתי 10 ק"מ. הרגשתי מלכת עולם".
שמרית, שלא רצתה לשמור את התחביב לעצמה, הציעה לאסף להצטרף והוא נענה בחיוב. "הוא רץ איתי 10 ק"מ בלי להתאמן", מספרת שמרית. "כמובן שבתור בני זוג אנחנו רוצים שכל אחד יצליח, אבל זה נורא עצבן אותי שהוא היה יותר טוב ממני בלי להתאמץ בכלל. היום אנחנו באותה רמה, מבחינת יכולת ומרחקים", אמרה בחיוך".
4 צפייה בגלריה
שמרית ואסף שולמן במרוץ ספרטניון
שמרית ואסף שולמן במרוץ ספרטניון
שמרית ואסף שולמן במרוץ ספרטניון
(באדיבות המרואיינים)
"כשהתחלנו להתאמן יחד לחצי מרתון, זה היה נראה בעיינו מופרך. אותו דבר לגבי המרתון הראשון שלנו. אבל אחרי שעשינו כמה מרתונים, חיפשנו יחד את האתגר הבא, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית", סיפר אסף בן ה-44. שמרית הוסיפה: "את האולטרה מרתון הראשון שלי עשיתי בחיפה. אסף היה פצוע אז עשיתי אותו לבד. אסף עבר בין תחנות המרוץ ועודד אותי כל הדרך. זה היה מסלול של 80 ק"מ משולב שטח וכביש ועם 2000 מטר טיפוס. התאמנתי לקראתו כ-9 חודשים והגעתי במקום השלישי הכללי והראשונה מבין הנשים. הבנתי שאם מתאמנים כמו שצריך אפשר להגיע להישגים מדהימים, וגם לא להקשיב לאלו שאמרו שזה יהיה גדול עליי. מאז עשינו יחד 11 אולטרה-מרתונים ו-17 מרתונים רשמיים. רצנו במרוצים של 12 שעות ובמרוצים של 24 שעות. שיא המרחק שלנו יחד הוא 187 קילומטר".
רק לאחרונה השתתפו השניים במרוץ הספרטניון בתל אביב – אליפות ישראל ב-12 שעות. "הגעתי במקום הראשון מבין הישראלים עם 117 קילומטר ואסף הגיע במקום השלישי בין הישראלים עם 113 קילומטר. בסוף מרץ נשתתף במרתון ירושלים כחלק מההכנה שלנו למרוץ בצרפת", סיפרה שמרית. אסף אמר על כך: "בחודש אפריל נשתתף במרוץ של 205 ק"מ בצרפת. זה מרוץ עם קאט אוף של 36 בנוף מדהים, כשעה דרומית מפאריס. זה יהיה שיא המרחק לשנינו. אנחנו משתתפים במרתון ירושלים מאז 2016, למעט שנה אחת שהיינו בתחרות בחו"ל ואין ספק שהוא הכי יפה בארץ. משהו בנופים המשתנים ובמשתתפים שמגיעים מדי שנה מכל העולם. אין ספק שהוא מאוד ייחודי".
4 צפייה בגלריה
שמרית ואסף שולמן אחרי מרוץ 24 שעות באנגליה
שמרית ואסף שולמן אחרי מרוץ 24 שעות באנגליה
שמרית ואסף שולמן אחרי מרוץ 24 שעות באנגליה
(באדיבות המרואיינים)
טובים השניים מהאחד הוא פתגם שמיטיב לתאר את הזוג שולמן, על כך סיפר הבעל: "מהתחלה אנחנו מתאמנים מדי יום יחד ומתחרים כזוג, בלי עניינים של 'מי מהיר יותר'. במרוץ הספרטניון למשל, לפי כללי התחרות היה אסור לנו לרוץ ביחד כי אנחנו ממקצים שונים. חששנו בהתחלה אבל הבנו שזו גם הזדמנות לכל אחד לממש את היכולת שלו מבלי להיות תלוי באחר".
שמרית התייחסה גם היא לזוגיות בין המסלולים וסיכמה: “יש לא מעט משברים במהלך אימונים ארוכים או תחרויות. כשלאסף יש משבר הוא אוהב וצריך לדבר, וכשאני במשבר אני צריכה שקט. זה יכול להתנגש, אבל עם השנים למדנו איך להכיל את זה. יש משהו בלרוץ עם בן זוג שמעצים גם את הריצה וגם את הזוגיות. מבחינתנו הריצה היא זמן איכות שלנו. אנחנו תוך כדי ריצה מדברים על הכל – מהחלטות זוגיות ועד החלטות משפחתיות. לא מזמן למשל דיברנו במשך 4 ריצות אם להביא כלב הביתה ובסוף הבאנו. יש זוגות שמדברים על כוס קפה בסלון. לנו אין את זה, כל השיחות שלנו הן תוך כדי תנועה, ולנו יש לא מעט תנועה".
ערן זהבי חוזר לכבוש ב-0:5 הנפלא של פ.ס.ו