1 צפייה בגלריה
אבי אבן ויאניס ספרופולוס
אבי אבן ויאניס ספרופולוס
אבי אבן ויאניס ספרופולוס
(איציק בלניצקי)
יאניס ספרופולוס בדרך החוצה ממכבי תל אביב. הנהלת המועדון הצהוב תתכנס היום (שלישי) בעקבות ההדחה בחצי גמר הגביע עם ההפסד 90:80 להפועל תל אביב, שהיה השלישי במשחקי הדרבי העונה, ומסתמן כי יש רוב בהנהלה לפיטוריו של המאמן היווני. חוסר ההצלחה העונה וחוסר היציבות כפי הנראה יובילו לפרידה מהמאמן כאשר מי שאמור להחליפו בתפקיד במצב שכזה הוא ראש מערך הסקאוטינג של המועדון, אבי אבן.
הצהובים, כפי שדווח עוד במהלך העונה, לא מוצאים בשוק מאמנים זרים פנויים שאפשר להביא כבר עכשיו ובמצב שכזה עושה רושם שיעדיפו לתת לאבן את המושכות. ההחלטה הסופית תתקבל כמובן לאחר שההנהלה תסיים את ההתכנסות שלה כאשר ברקע גם המקרה בו תועדו חלק משחקני הקבוצה חוגגים אל תוך השעות הקטנות של הלילה ומיד לאחר ההפסד לאדומים.
יש לציין שאבי אבן שימש בפועל כמאמן מכבי ת”א בשלוש מתוך ששת משחקיה האחרונים וזאת בגלל שספרופולוס היה חיובי לקורונה. אבן החליף אותו בניצחונות על הפועל חולון וז’לגיריס קובנה וגם בתבוסה 70:52 לבאיירן מינכן ביורוליג. ספרופולוס שב לספסל בניצחון 77:88 על גליל עליון והדריך את מכבי גם ב-75:84 על צסק”א מוסקבה וכמובן בדרבי.
יאניס בן ה-54 מונה למאמן הצהובים בנובמבר 2018, אז החליף בתפקיד את נבן ספאחיה. עם היווני הצהובים זכו בשלוש אליפויות, שני גביעי ווינר וגביע מדינה אחד, אך לא הצליחו להעפיל לשלב הבא ביורוליג. דווקא כשכבר הצליחו לעשות זאת בעונת 2019/20, העונה נעצרה ולא נמשכה בשל מגפת הקורונה.
צפו ביאניס יוצא מההיכל מלווה במאבטחים