1 צפייה בגלריה
נתנאל ארצי
נתנאל ארצי
נתנאל ארצי
(איציק בלניצקי)
במשחק הראשון מאז שעזב היו”ר המיתולוגי יצחק פרי, ניצחה הערב (רביעי) מכבי ראשל”צ 93:101 את הפועל חיפה ורשמה ניצחון ביתי ראשון. הכתומים מעיר היין עדיין במקום האחרון בטבלה אך ינסו לצאת לדרך חדשה אחרי מתיחת הפנים המשמעותית בסגל. אנתוני בראון הצטיין עם 20 נק’, ארצי תרם 17 משלו. מנגד דאבל דאבל (18 נק’ ו-11 אסיסטים) מרשים של קאדים אלן לא הספיק לאורחת מהכרמל.
הרבע הראשון היה יחסית צמוד ומכבי ראשל”צ הובילה 17:20 בסיומו. ברבע השני אנתוני בראון ודיימון סימפסון השתלטו על העניינים והובילו ריצת 2:14 בדרך ליתרון דו ספרתי. עמית שמחון קלע שתי שלשות בניסיון לעצור את הריצה אבל זה לא הספיק לאורחים ובהפסקה קבוצתו של דרור כהן הובילה 38:48.
הפועל חיפה סירבה להיכנע ועלתה בצורה טובה לרבע השלישי, כאשר ורגאס נכנס לעניינים, אך יכולת נהדרת של בראון וארצי שמרה על יתרון יציב לכתומים. גם ברבע הרביעי המגמה נמשכה כאשר כל פעם שהאדומים צימקו, היה מי שישים את הנקודות בצד הכתום. בדקה האחרונה אלן קיבל הזדמנות לצמצם לארבע בלבד אך החטיא מן הקו והכתומים השיגו 93:101 וניצחון יקר.
93:101 גדול למכבי ראשל"צ על הפועל חיפה
קלעו למכבי ראשל”צ: אנתוני בראון 20 נקודות ו-4 ריבאונדים, מוריס ווטסון (9 אסיסטים ו-5 איבודים) וטו הולוואי (5 אס’, 4 ריבאונדים ו-4 חטיפות) 18 נקודות כ”א, נתנאל ארצי 17 נקודות, דיימון סימפסון 14 נקודות, 5 ריב’ ו-5 חט’, קיילב ווסון 7 נקודות ו-6 ריב’, גיא פלטין 6 נקודות ו-6 ריב’, ניב בלול 1 נקודות.
קלעו להפועל חיפה: גרגורי ורגאס 20 נקודות, 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, קאדים אלן 18 נקודות, 11 אס’ ו-4 איבודים, סקוטי ג’יימס 15 נקודות, עמית שמחון (4 ריב’) ו-וויל ריימן 11 נקודות, ג’יימס דיקי 8 נקודות ו-7 ריב’, ספנסר וייס 6 נקודות, איגור נסטרנקו 4 נקודות.

רבע ראשון: 17:20 למכבי ראשל”צ

חמישיית מכבי ראשל”צ: טו הולוואי, גיא פלטין, אנתוני בראון, נתנאל ארצי ודיימון סימפסון.
חמישיית הפועל חיפה: קאדים אלן, גרגורי ורגאס, עמית שמחון, סקוטי ג’יימס ואיגור נסטרנקו.
המשחק נפתח עם מהלך נפלא של גיא פלטין שהשלים סל ועבירה וגם דייק מהקו. סקוטי ג’יימס הניח לייאפ בצד השני. אנתוני בראון התחמם עם ארבע נקודות רצופות. אחרי פתיחה התקפית טובה, הקבוצות מעט נרגעו אבל דיימון סימפסון נכנס לעניינים עם שני סלים רצופים והשלם אנד וואן בדרך ל-7:12 כתום. נתנאל ארצי קטע רצף התקפות כתומות ללא נקודות עם סל של הרבה נחישות ואגרסיביות שהעלה את המארחים ל-11:14. אלן היה האיש הבולט של האורחים וקלע היטב, דאנק של ג’ימס דיקי צימק לנקודה.
אנתוני בראשון ניצל עבירה בלתי ספורטיבית של הפועל חיפה כדי לפתוח פער של חמש נקודות דקה וחצי לסיום הרבע הראשון. נתנאל ארצי נקלע לבעיית עבירות מוקדמת כשביצע את השנייה שלו כשנותרה דקה לסיום הרבע, דרור כהן כמובן הוריד אותו מן הפרקט. הכתומים יורדים להפסקה שבין הרבעים ביתרון שלוש. ישיגו ניצחון ביתי ראשון העונה?

רבע שני: 38:48 למכבי ראשל”צ

הרבע השני נפתח בתצוגת עידוד של הקהל המקומי שהשליך קונפטי לעבר הפרקט. המשחק נעצר לדקות ספורות על מנת לנקות את המגרש. ווטסון קלע את הסל הראשון ברבע בזריקה קשה, כשמנגד ורגאס החזיר בשתיים משלו. טו הולוואי קבר שלשה גדולה. התקפות ארוכות עברו ושתי הקבוצות הרבו לאבד. מכבי ראשל”צ שמרה על יתרון בטוח והולוואי סחט עבירה בלתי ספורטיבית נוספת. אלעד חסין מיהר להזעיק פסק זמן. הגארד דייק פעמיים מן הקו וקבע יתרון דו ספרתי ראשון. שלשה של בראון השלימה ריצה 2:14.
נסטרנקו ושימחון ניסו לעצור את המפולת וארבע דקות להפסקה ראשל”צ הובילה 28:39. שמחון קלע את השלשה השנייה שלו במשחק, אבל את המארחת זה לא עניין וארצי דייק פעם אחת מהקו וקבע 31:47 דקה וחצי למחצית. ריימן העלה את מאזנו לשבע נקודות כשתפר שלשה חשובה לאורחת, ספנסר וייס עשה בדיוק אותו הדבר וצימק את ההפרש לתשע בלבד. דרור כהן ביקש פסק זמן. בלול קלע נקודה מן הקו וקבע את תוצאת המחצית, 38:48 כתום.

רבע שלישי: 69:77 למכבי ראשל”צ

ארצי פתח את הרבע עם שלשה שהעלתה את מאזנו לעשר נקודות, ורגאס דייק בשתיים יפות משלו מנגד. אנתוני בראון נראה מצוין והמשיך לצבור נקודות עבר המארחת. דאנקים רצופים של דיקי וג’יימס הורידו ל-49:65 בלבד, מה שהגרם שוב לדרור כהן להזעיק פסק זמן. וארגס תפר עוד שלשה, אך נתנאל ארצי המשיך להיות האיש החם של ראשון והחזיר באחת שלו. דיקי המשיך את היכולת הנהדרת שלו כשקלע סל וקיבל גם הזדמנות להשלים מהלך של שלוש נקודות, אך כשל בזריקת העונשין.

רבע רביעי: 93:101 למכבי ראשל”צ

סימפסון קלע שתיים יפות עבור הכתומים. עמית שמחון דייק פעמיים מן הקו והמשיך את הערב הנהדר שלו. סימפסון חסם את אלן בצורה יפה. הגארד התעשת מהר ותפר שלשה יפה לאורחת. ספנסר וייס קלע שלשה דקה לסיום, מה שצימק את ההפרש לשש נקודות בלבד. אלן נשלח לקו ודייק פעם אחת בלבד בדרך להוריד את ההפרש לחמש נק’ 46 שניות לסיום. ווטסון נשלח לקו מיד אחר כך והשלים שתיים. הולוואי השלים מתפרצת נהדרת של הקבוצה מעיר היין בדרך לסגור עניין כשנותרו 21 שניות לסיום ולבסוף ראשל”צ ניצחה 93:101.