4 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג
(רויטרס)
ברצלונה לא הייתה מזמן במפעל האירופי השני בחשיבותו. כמה מזמן? בפעם האחרונה שהיא שיחקה בו עוד קראו לו גביע אופ"א, זו הייתה עונת 2003/04 וצ'אבי - היום המאמן - היה אז על הדשא כשחקן. הוא שותף בשני המפגשים עם סלטיק שהדיחה את הקטלונים בשמינית הגמר ויקווה שהערב (חמישי, 19:45) ילך לבלאוגרנה קצת יותר טוב מול נאפולי.
הרכב ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן, אוסקר מינגסה, ג’רארד פיקה, אריק גארסיה, ג’ורדי אלבה, ניקו גונסאלס, פרנקי דה יונג, פדרי, פראן טורס, אדאמה טראורה ופייר אמריק אובמיאנג.
בימים ההם, לפני כמעט 18 שנים, גם ויקטור ואלדס, קרלס פויול, רונאלדיניו, חאבייר סביולה ומארק אוברמארס היו על הדשא, אבל לא הצליחו למנוע מבארסה הדחה מול הסקוטים שניצחו 0:1 במפגש הכפול. "זה שבארסה של רונאלדיניו לא זכתה בתואר הזה מדבר בעד עצמו ואומר כמה זה קשה", אמר צ'אבי המאמן, "מעולם לא זכינו בזה, זה גביע שלא נמצא במוזיאון של בארסה וזה נותן לנו מוטיבציה".
למעשה, בארסה אף פעם גם לא הייתה בגמר של גביע אופ"א והישג השיא שלה במפעל הוא חצי הגמר - משהו שהיא עשתה ארבע פעמים: פעמיים הדיחה אותה ליברפול (בעונות 1975/76 ו-2000/01), פעם נוספת פ.ס.וו איינדהובן (1977/78) וכמובן גם סלטיק.
4 צפייה בגלריה
במשחק האחרון של בארסה בגביע אופ"א הוא עוד שיחק. צ'אבי
במשחק האחרון של בארסה בגביע אופ"א הוא עוד שיחק. צ'אבי
במשחק האחרון של בארסה בגביע אופ"א הוא עוד שיחק. צ'אבי
(רויטרס)
בשמונת משחקיה האחרונים בגביע אופ"א בקאמפ נואו, בארסה בלתי מנוצחת - רצף שהחל אחרי ביקור של באיירן מינכן ב-1996. ומה היה הניצחון הגבוה ביותר של הקטלונים במפעל? 0:8 על מטאדור פוכוב הסלובקית ב-2003. "שער אחד יותר מה-0:7 על הפועל ב"ש ב-1995", הזכירו באתר הרשמי של הבלאוגרנה.
אבל עם כל הכבוד לעבר, בבארסה מעדיפים להסתכל לעבר העתיד. "ברור שזה מעצבן אותי לא לשחק בליגת האלופות, אבל אנחנו חייבים לעבוד כדי לחזור לטופ", אמר צ'אבי. זה נראה כמו זיכרון רחוק, אבל הקטלונים נשרו לליגה האירופית אחרי שסיימו רק במקום השלישי בשלב הבתים באלופות אחרי באיירן מינכן ובנפיקה כשהם מקדימים רק את דינמו קייב. ההגרלה, בכל אופן, לא האירה פנים לבארסה, כפי שצ'אבי הגדיר זאת בעצמו: "נאפולי היא קבוצת ליגת אלופות".
תחת המאמן בן ה-42, בארסה מציגה יכולת משופרת ושאבה עידוד מה-2:4 על אתלטיקו מדריד, אבל אז הגיע ה-2:2 המאכזב בדרבי מול אספניול וצ'אבי לא רוצה לגלות מה יקרה אם קבוצת נעוריו תודח גם מהליגה האירופית. הבעיה מבחינתו - לפחות אחת מהן - היא שהוא יצטרך להסתדר ללא רונאלד אראוחו הפצוע שלא נכלל בסגל מכיוון שהמטרה היא להכשירו למשחק מול ולנסיה, בו ג'רארד פיקה ירצה עונש השעיה.
4 צפייה בגלריה
ייעדר. אראוחו
ייעדר. אראוחו
ייעדר. אראוחו
(La Liga)
מי שינסה לנצל את ההגנה הרעועה של בארסה הוא ויקטור אוסימן. החלוץ הניגרי אמנם לא נטל חלק באימון אתמול, אבל לוצ'יאנו ספאלטי הבהיר במסיבת העיתונאים: "הוא לא פצוע, אלא פשוט קיבל מנוחה". מלך השערים של נאפולי צפוי לפתוח במרכז ההתקפה וינסה לעזור לה להשיג מקדמה לקראת הגומלין באצטדיון דייגו מראדונה.
4 צפייה בגלריה
יכבוש? אוסימן
יכבוש? אוסימן
יכבוש? אוסימן
(רויטרס)
"אנחנו תמיד צריכים לנסות לנצח ולשמור על הסגנון שלנו", אמר ספאלטי, "ברור שיהיו רגעים שנצטרך להגן ורגעים שבהם נצטרך לנצל את ההזדמנויות שלנו. יש משחקים חלומיים ואתה צריך ליהנות מהם ולבחון את עצמך. עדיף שנתרכז בכדורגל שלנו ולא במחשבות על ברצלונה והקאמפ נואו".
זה המשחק האהוב על שחקני ברצלונה באימון