2 צפייה בגלריה
גל מקל וג'ייק כהן מאוכזבים
גל מקל וג'ייק כהן מאוכזבים
גל מקל וג'ייק כהן מאוכזבים
(איציק בלניצקי)
נבחרת ישראל תעלה הערב (שני, 20:30) על הפרקט בהיידלברג למשחק מול נבחרת גרמניה במסגרת החלון השני של מוקדמות המונדובאסקט, אבל תיאלץ לעשות זאת ללא גל מקל, הקפטן, שנפצע בכך היד ולא יעמוד לרשותו של גיא גודס.
השחקנים בכחול-לבן, כזכור, הפסידו את המשחק הראשון בין הצדדים והפעם עושה רושם שהמשימה שעומדת בפני הבחורים בכחול לבן בעייתית וקשה אפילו יותר, כי הסגל הנוכחי של גרמניה פשוט מסוכן יותר כעת גם מנוסה הרבה יותר מזה שעלה על הפרקט בהיכל קבוצת שלמה ביום שישי.
ההבדלים בין הסגלים של נבחרת גרמניה בין המשחק הקודם למשחק הערב הם מהותיים כפי שמסביר דייויד היין מ-"טייקינג דה צ'ארג'", הכתב שמקום מושבו בגרמניה מסביר כי "שלוש שמות גדולים מצטרפים לנבחרת". היין כמובן מתייחס למאודו לו, אנדרס אובסט ויוהאנס ת'יימן, או במילים אחרות לשחקני היורוליג, "שלוש תוספות גדולות שנותנות להם המון נשקים, במיוחד מבחינת הקליעה", מוסיף היין.
גודס: ״רוצים להגיע לאליפות העולם״
ההבדל בקליעה אמור להיות כאמור מהותי, ועם לו שחווה במישור האישי עונה נהדרת מדובר גם בכלי התקפי שיכול לחדור נהדר, את הגביע הגרמני הוא סיים כ-MVP. ההבדלים הם לא רק ברמת הקליעה, גרמניה במפגש השני הופכת מעשית לקבוצה דינמית יותר, כזו שמסתמכת על יכולות התקפיות יותר מאשר על הפיזיות שגם הפעם תהיה עם סנגפלדר, בין היתר, השחקן שחגג מתחת לסלים בהיכל קבוצת שלמה ועשה לא מעט צרות. הוא מקבל גיבוי של גבוה שיכול לקלוע מבחוץ בדמותו של ת'יימן, שקלע מספר פעמים העונה יותר משלשה אחת למשחק.
רגע לפני שהחל לסקר אתמול את טורניר הדור הבא של אדידס ביורוליג, היין התפנה לשיחה עם ONE במהלכה שם את הדגש על הקליעה מבחוץ שמביאים עימם אובסט, דויד קריימר ות'יימן, "עם אובסט אי אפשר להמר, ואם הוא וקריימר יחד על הפרקט באותן הדקות הרי שמדובר בשני צלפים ות'יימן ריבאונדר טוב שגם קולע מבחוץ – אז מדובר על עוד גבוה שיכול לקלוע מבחוץ. הוא קולע מבחוץ טוב יותר מסנגפלדר", הגבוה הנוסף הוא כאמור רובין בנזינג שבשישי האחרון היה שם ובגדול עבור נבחרתו ברגעי הקלאץ'.
2 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(איציק בלניצקי)
הבדל נוסף אותו מציין היין הוא נושא הביטחון של הנבחרת שעלה לאחר הניצחון בשישי האחרון, מה שכאמור הופך את הנבחרת הגרמנית למסוכנת יותר. יוסטוס הולאץ הצטיין במשחק, מה שאומר ש-לו, הגארד של אלבה ברלין שמהווה כלי התקפי נהדר בזכות עצמו, נותן להם הרבה יותר אפשרויות בצד ההתקפי. "לו חודר נהדר, כך שצריך להיזהר בכל רוטציה הגנתית מבחינת מי שבוחרים להשאיר חופשי או איזה רוטציות איתן מגיבים כדי להגן כנגד הקלעים, כך שאין ספק שזו נבחרת יותר דינמית ומסוכנת", מסכם היין בנוגע לאיכויות של נבחרת גרמניה ערב המשחק, לו אגב קולע העונה ביורוליג ב-44.4% מעבר לקשת השלוש.
יהיה כמובן גם את הקהל הגרמני שיהיה נרגש מאוד כפי שהיין מציין, היידלברג חווה עונה סבירה בליגה כך שהאוהדים ישמחו לראות את הנבחרת במגרש הביתי. זה בוודאות לא הולך להיות קל לישראל לאור הביטחון שהנבחרת קיבלה לאחר הניצחון". לחלון הנוכחי נבחרת ישראל הגיעה מושלמת, המשחק השני בחלון השני אמור להיות מול קבוצה אלגנטית יותר, ומסוכנת הרבה יותר, הפסד וכמו בכל תחרות ובכל חלון, העניינים אמורים להסתבך וככל הנראה יסתבכו. ניצחון לעומת זאת ויהיה ניתן לסכם את החלון ככזה שפשוט היה לא נורא.