3 צפייה בגלריה
ההתאחדות לכדורגל
ההתאחדות לכדורגל
ההתאחדות לכדורגל
(שחר גרוס)
ממשיכים לעקוב מקרוב. כפי שפורסם ב-ONE לפני חודש בדיוק מהיום, אודות דרכה של ההתאחדות לכדורגל בדבר הקנסות ההזויים כפלי מחלקות הנוער, החגיגה נמשכת. בהתאחדות לכדורגל טוענים כי מדובר ב"דמגוגיה מיותרת וכי על הקבוצות לעמוד בכללים המופיעים בתקנוני ההתאחדות", ובכל זאת, בין אם במוצדק ובין אם לא, אותה התאחדות גרפה לקופתה מתחילת שנת 2022, כבר 292,500 שקלים.
כידוע, מדי יום רביעי, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל מתכנס לדון באירועים שהתרחשו על כר הדשא ומחוצה לו. לא רק קבוצות הבוגרים, החל מליגת העל ועד ליגה ג' מופיעות לדיונים, אלא גם המחלקות הצעירות: מקבוצות נוער ועד לקבוצות טרום ילדים. ברוב המקרים, מועדונים, קבוצות, חברי הנהלה, מאמנים ושחקנים יוצאים אשמים בעבירות שנרשמו בדו"חות השופטים. מי שנפגעות מכך, כמו שזכינו להכיר, הן הקבוצות עצמן, או יותר נכון המועדונים שמחזיקים בקבוצות אלו. הדיינים חורצים את דין המועדונים כשמביאים להם קנס כספי שיכול להגיע עד לאלפי שקלים.
רק אתמול (רביעי) נקנסו מחלקות הנוער בסכום של למעלה מ-67 אלף שקלים ובכך, מתחילת השנה, חצו את רף רבע מיליון השקלים קנסות מוועדות המשמעת. בין היתר, מועדונים, קבוצות, שחקנים ואנשי מקצוע עולים לוועדות משמעת בעקבות אי הופעה של מאמן על כר הדשא, שיתוף שחקן שלא כדין, התפרעויות על כר הדשא, התפרעויות אוהדים, הפרה של תקנוני ההתאחדות, איומים, הפרות סדר ועוד. אלו רק חלק קטן מדו"חות השיפוט שמגיעים לדיינים בהתאחדות לכדורגל.
3 צפייה בגלריה
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל
(נעם מורנו)
לא פעם, מועדונים בטווח גילאים הללו התרעמו על "המכונה המשומנת" של ההתאחדות לכדורגל, בכל הקשור לכספים שגובה ממועדונים, שכן לא מחזירה להם בכדרך אגב בימי העשרה כמו פעילויות חינוכיות לילדים, או כל דבר שיכול לחנך אותם להיות ילדים הרבה יותר טובים, בין אם בחיים האישיים ובין אם על כר הדשא. הרי אם נכנסים לעומקו של הארנק, מוצאים לא מעט כסף שההתאחדות לכדורגל מכניסה מאותם דיוני דו"חות שיפוט (ועדות משמעת), למרות טענותיה כי אינה גוף שרואה רווחים.
שלא יעלה ספק. פורעי חוק, חברי הנהלה אלימים, שחקנים אלימים ואוהדים שפוגעים בשמו הטוב של הענף, מקומם מחוץ למגרשי הכדורגל. אין לאותם אנשים כל לגיטימציה להישאר בכדורגל הישראלי ובוודאי שאין כל מקום לאלימות. זו לא הדרך ואין לכך שום הצדקה. מי שיזכו מהמהלך הם המועדונים שבאמת מתקיימים למען הילדים, למען פיתוחם, קידומם והצלחתם, אבל לא רק.
3 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב נערים ב'
הפועל תל אביב נערים ב'
הפועל תל אביב נערים ב'
(באדיבות המועדון)
גם האוהדים שיגיעו למגרשים ירוויחו. הרי הילדים הצעירים שגדלים במחלקות הנוער השונות, הם דור העתיד של הכדורגל הישראלי. הקנסות הגבוהים לא מחנכים, נהפוך הוא. הפגיעה בכיסם של מועדונים לעתים יכולה להיות אנושה, עד כדי כך שקבוצות נסגרות וילדים מוצאים עצמם ללא מסגרת.
מ.ס אשדוד כובשת בחצי גמר הגביע