2 צפייה בגלריה
דינה וארינה אברינה בטוקיו
דינה וארינה אברינה בטוקיו
דינה וארינה אברינה בטוקיו
(רויטרס)
איגוד ההתעמלות הבינלאומי הצטרף הלילה (בין שישי לשבת) לאיגודי ספורט רבים נוספים בעולם, לאחר שהודיע כי החליט להשעות מתעמלים ושופטים מרוסיה ובלארוס מכל התחרויות, החל מיום שני הקרוב, לאחר שרוסיה פתחה במלחמה בשטחה של אוקראינה.
בהודעה של האיגוד העולמי נכתב: “איגוד ההתעמלות העולמי מעוניין להדגיש כי אמצעי החירום נקבעו לאור מצב הדברים יוצא הדופן באוקראינה. הם כוללים צעדי מנע שמטרתם לשמור על היושרה של ההתעמלות, להגן על ביטחונם ושלמותם של כל החברים, האתלטים והמשתתפים בענף, ולהילחם בכל הצורות נגד אלימות ואי צדק בספורט”.
ההודעה מהווה למעשה שינוי של המדיניות מההודעה הקודמת, שניתנה בשבת שעברה, אז הודיע איגוד ההתעמלות שספורטאים מרוסיה ובלארוס יוכלו להשתתף בתחרויות, אך ללא הדגל של המדינות וההמנונים שלהן. כעת, כלל הספורטאים מרוסיה ובלארוס הושעו, בהתאם למדיניות של הוועד האולימפי הבינלאומי.
ההחלטה הזו תשפיע על תחרויות בינלאומיות שיתקיימו החל מהשבוע הבא, אך עדיין לא ברור כיצד זה ישפיע, אם בכלל, על אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית שתתקיים בישראל ב-16 ביוני, כך שעדיין לא ברור האם אירה ויגדורצ’יק, שעובדת בצוות האימון של נבחרת ההתעמלות האמנותית של רוסיה, והאם האחיות דינה וארינה אברינה יגיעו לתל אביב.
2 צפייה בגלריה
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
(חגי מיכאלי)