4 צפייה בגלריה
שחקניות מכבי ראשל"צ חוגגות
שחקניות מכבי ראשל"צ חוגגות
שחקניות מכבי ראשל"צ חוגגות
(הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
את השבוע הנוכחי התחלנו ברגע היסטורי, כאשר שתי קבוצות כדוריד הגברים של ראשון לציון, הפועל ומכבי, אמנם לא עלו למפגש בגמר גביע הכדוריד לראשונה מזה 22 שנה, אך הערב (רביעי) העיר נהנתה מרגע של גאווה ספורטיבית מקומית: שתי קבוצות הנשים של מכבי והפועל ראשל”צ שיחקו זו מול זו בגמר המפעל, ובסופו של דבר הגביע הלך לצד הצהוב של העיר – עם ניצחון 30:32 של מכבי על יריבתה העירונית.
שתי הארכות, רגעי דרמה וכדוריד איכותי – היה זה מפגש שענה על הציפיות. מכבי ראשל"צ כאמור היא מחזיקת גביע המדינה (23:23 בתום 60 הדקות, ו-29:29 בתום הארכה הראשונה) על חשבונה של הפועל ראשל"צ.
רק בעונה שעברה הייתה זו הפועל שחגגה הנפה וזכייה בגביע בדרבי העירוני מול מכבי בהיכל בגן נחום בראשל"צ, והערב זה התהפך. הפתיחה הייתה של הפועל, בעוד ההמשך כלל חזרה ומהפך אדיר של מכבי. האדומים ידעו לחזור ולבצע מהפך בכניסה לדקה האחרונה עם שער של שיר וקרט – 22:23, אבל ניצן דונאי השוותה 27 שניות לסיום ובדרך להארכה הראשונה.
4 צפייה בגלריה
מכבי ראשון לציון מחזיקת גביע המדינה
מכבי ראשון לציון מחזיקת גביע המדינה
מכבי ראשון לציון מחזיקת גביע המדינה
(הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
שערים בדקה האחרונה של הארכה הראשונה, של קטרינה מלניק ושל עמית איזק, הובילו לעוד ההארכה עם שוויון 29:29. בהארכה השנייה, שתי הקבוצות התקשו לכבוש, אבל לבסוף סדרת עצירות נהדרת של קטרינה בנדוביץ', ושערים של ניצן דונאי ודניאלה דרגוייביץ', קבעו 30:32 למכבי, במשחק נהדר שגם היה ההפסד הראשון העונה של הפועל, שהיא מוליכת ליגת אתנה בעלת מאזן הניצחונות המושלם. זה היה גביע המדינה השני בתולדות מכבי ראשל"צ, כאשר גם בראשון וההיסטורי לפני שנים הדריך את הצהובות גלעד מאור. דונאי הייתה זו שגם הניפה את הגביע. שיר גבזה נבחרה למצטיינת וזכתה בפרס.
ובאופן סמלי, לרגל יום האישה הבינלאומי שחל אתמול, באיגוד הכדוריד קיימו טקס הוקרה ללינוי אשרם, המתעמלת והאלופה האולימפית מראשל"צ, שבעצמה חובבת כדוריד, ובין מעניקות הגביע הייתה גם המדליסטית האולימפית הראשונה ויושבת ראש הוועד האולימפי, יעל ארד.
4 צפייה בגלריה
קינסטליך ויעל ארד בטקס ההוקרה ללינוי אשרם
קינסטליך ויעל ארד בטקס ההוקרה ללינוי אשרם
קינסטליך ויעל ארד בטקס ההוקרה ללינוי אשרם
(הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
כמו כן, גם ראש העיר ראשל”צ, רז קינסטליך, נכח וגם בירך בסיום: “שחקניות מכבי ראשון לציון זכו בגמר גביע המדינה בכדוריד נשים. רק אתמול ציינו את יום האישה הבינלאומי והיום היינו עדים לחגיגת ספורט נשי מדהים בעירנו - אולם הספורט בגן נחום היה מלא מפה לפה במשחק גמר גביע המדינה בכדוריד נשים. לאחר משחק מותח עם שתי הארכות זמן, שמחתי והתרגשתי להעניק את הגביע לשחקניות המעולות של מכבי ראשון לציון”.
עוד מקינסטליך: “בשנה שעברה, אלו היו שחקניות הפועל ראשון לציון שלקחו את הגביע ואילו הפעם, זה היה תורן של שחקניות מכבי, לשים את ידן על הגביע. יש לנו קבוצות כדוריד נשים מצוינות בעיר, ואנחנו נמשיך לתמוך ולהתגאות בספורט הנשי שלנו. היום השחקניות של שתי הקבוצות הוכיחו מהי רוח ספורטיבית במיטבה ואני מקווה לראות את שתי הקבוצות המעולות הללו בגמר הפלייאוף והאליפות של הליגה. והכי חשוב - כך או כך, הגביע נשאר בראשון לציון”.
4 צפייה בגלריה
רז קינסטליך
רז קינסטליך
רז קינסטליך
(איציק בלניצקי)
מאמן מכבי ראשל"צ, גלעד מאור, אמר בסיום: "אני מאושר, לא יכול להסביר עד כמה. לחגוג כאן, האולם שלי. הפועל קבוצה ענקית. הפתיחה הייתה נוראית. אח"כ באה הגנה מטורפת שלנו. ענף הכדוריד זה הענף הכי אטרקטיבי ומרגש שיש, והנשים הן הכי טובות השנה בכדוריד. זה משחק לפנתיאון ושמח שאני בצד המנצח. כל הכבוד למכבי ראשון לבנות שלי".
כבשו למכבי: ניצן דונאי 8, עמית איזק 7, שירה ג׳רבי ושיר גבזה 5 כ"א, דניאלה דרגויביץ' וקרסטינה פלאהינק 3 כ״א, אושר כהן 1.
כבשו להפועל: שיר וקרט 9, אושרי נחום כהן 6, מוניקי בנסילון 4, ולדה קוזמינה 3, דיאנה צ׳רויאקובה 2 ויעל שהם, נלי אמינוב ואנה לזינסקי 1 כ״א.
פאנל מכבי ת"א לכבוד יום האישה