4 צפייה בגלריה
עדי טבצ'ניק
עדי טבצ'ניק
עדי טבצ'ניק
(שחר גרוס)
28 בינואר 2019 היה רגע מכונן בקריירה הקצרה של עדי טבצ’ניק. מול 5,000 צופים באצטדיון נתניה וכשהפועל חדרה בעיצומה של עונת בכורה חלומית בליגת העל עם המקום השישי אחרי 20 מחזורים, השוער קיבל את האפודה בעקבות פציעתו של אוסטין אג’ידה ופתח בין הקורות מול מכבי ת”א. אחרי חצי שעה הצהובים הוליכו פעמיים משערים של איתי שכטר ואלירן עטר ושמרו על התוצאה עד לסיום. עבור טבצ’ניק, זו הייתה ההופעה הראשונה אי פעם בליגת העל.
קצת יותר משלוש שנים חלפו מאז אותו ערב בנתניה, וטבצ’ניק יחווה סוג של סגירת מעגל. הרחקתו של רובי לבקוביץ’ בעקבות סאגת הכרטיס הצהוב הנעלם שלא נרשם על ידי לירן ליאני בהתאחדות, הובילה לכך ששוער המשנה יעלה הערב (שבת, 19:00) בין הקורות של חדרה, באותו האצטדיון ומול אותה יריבה מת”א, בדרך להופעה ראשונה שלו העונה בליגת העל אחרי ששיחק פעמיים בגביע המדינה (ספג שער בודד).

התחיל בכלל כבלם בצהוב, אביטן לקח אותו לצד האדום של ת”א

טבצ’ניק בן 23 אך הספיק לחוות כמה קבוצות בכדורגל הישראלי. את דרכו הוא החל במכבי ת”א בה היה עד גיל 13 ובתחילת הדרך, בילדים, עוד תופקד כבלם ואף הפגין יכולת טובה. עופר דקל ז”ל, שהלך לעולמו באפריל 2020, ניהל במשך 25 שנה את בית הספר לכדורגל של מכבי צפון והוא היה זה שהביא את טבצ’ניק למועדון. באחד המשחקים בקבוצת הילדים ביקש טבצ’ניק ממאמנו לשחק כשוער, מהסיבה הפשוטה: “שוער לא מחליפים”. בסופו של דבר הוא קיבל את מבוקשו ומאז ועד היום מחזיק בכפפות.
4 צפייה בגלריה
עדי טבצ'ניק
עדי טבצ'ניק
עדי טבצ'ניק
(שחר גרוס)
אחרי שנפרד ממכבי ת”א עבר טבצ’ניק לבני יהודה שם שיחק במשך שנתיים, בהמשך עבר להפועל רמת גן ולמכבי פתח תקווה, ממנה הושאל לנצרת עילית (נוף הגליל כיום), שהייתה הקבוצה הבוגרת הראשונה שלו. אגב, במשחק העלייה של הפועל חדרה לליגת העל ב-2018, באצטדיון גרין מול נצרת עילית, טבצ’ניק ישב על הספסל הנגדי וראה את חגיגות הקבוצה אליה יעבור בהמשך. ניסו אביטן, שהדריך את החדרתים בעונתם הראשונה בליגת העל, צירף את טבצ’ניק וייעד לו בתחילה את תפקיד השוער השלישי, אחרי אוסטין אג’ידה ועומר חנין.
בהמשך, בעקבות עזיבתו של חנין לטובת מיינץ, הפך טבצ’ניק לשוער שני אך בשל העובדה כי חביב אוחיון הגיע בהשאלה ממכבי תל אביב (יחד עם אילון אלמוג ועדן קארצב), עזב השוער את חדרה והצטרף לאביטן בהפועל ת”א. אחרי חצי עונה באדום ובעקבות פיטוריו של אביטן והגעת ניר קלינגר, חדרה פנתה לטבצ’ניק על מנת שיחזור וימלא את החסר בשל פציעתו המצערת של אוחיון באוקטובר של אותה השנה.
4 צפייה בגלריה
חביב אוחיון
חביב אוחיון
חביב אוחיון
(איתי כהן)
אגב סגירות מעגל, אוחיון הושאל לחדרה ממכבי ת”א יום אחד לאחר שטבצ’ניק רשם מול הצהובים את אותה הופעת בכורה. כבר מהרגע הראשון השניים הפכו לחברים ושמרו על קשר טוב גם באימונים. טבצ’ניק היה מאלו שדאגו לבקר רבות את אוחיון לאחר אותה פציעה בעמוד השדרה הצווארי שזעזעה את הכדורגל הישראלי. טבצ’ניק היה בין אלו שהגיעו לבית החולים ובקרב חבריו ערכו גם שיעורי תורה ותפילות למען החלמתו.

המאמן המנטלי, המודל לחיקוי וההווי בחדר ההלבשה

כשמדברים על “דמות חיובית בחדר ההלבשה”, אין ספק כי טבצ’ניק אחד שעונה על הקריטריונים. די לראות זאת בחגיגות יחד עם השחקנים והאוהדים אחרי המשחקים, השיגעון בחדר ההלבשה שמתפשט בסטוריז וגם באימונים בהם משדר אווירה חיובית, לצד מקצוענות. בסביבתו של השוער הגדירו זאת כך: “כולם אוהבים אותו, אי אפשר שלא. תמיד משקיע ועובד קשה, אף פעם לא מתלונן ולא עושה פרצופים. האמונה שלו מתבטאת גם בזה שהוא מסתכל על הכול בצורה חיובית ומעוררת השראה. לצד זה, הוא גם מקצוען שעובד בלי סוף, תמיד עובד”.
4 צפייה בגלריה
עדי טבצ'ניק
עדי טבצ'ניק
עדי טבצ'ניק
(רדאד ג'בארה)
בשנים האחרונות יש הרבה יותר מודעות לשימוש במאמן מנטלי עבור ספורטאים, יש כאלו שאף יאמרו שצריך לרכז בכך חשיבות לא פחות גבוהה מאשר לאימון הכושר. טבצ’ניק לקח זאת לתשומת ליבו וזוכה לאימון מנטאלי משחקן העבר מעוז סמיה שפרש בינואר 2021 ופנה לשלב הבא בקריירה, איתו הוא נפגש פעם בשבוע בקליניקה שלו והשניים נמצאים בקשר רציף ושוטף. בנוסף, מקפיד בשימוש בתזונאית ונעזר בכישוריו של מאיר מליקה, חלוץ העבר של מכבי ת”א, שמשמש בתור המאמן הטכני שלו. אם כל זה לא הספיק לפיקנטריה עבור טבצ’ניק והצהובים, אז אביו גם אוהד את הקבוצה.
“הוא דמות כזאת שלא מוותרת”, מספרים בסביבתו של השוער. “עובד קשה, רואה קטעי וידאו ועושה כל מה שאפשר כדי להשתפר פיזית ומנטלית”. טבצ’ניק, כאמור, גם איש מאמין ומשתדל ללכת בדרך התורה. בין לבין, גם מדיטציות עוזרות לו להתפקס לפני משחקים, זה יעזור מול מכבי ת”א?
בשורה התחתונה, לטבצ’ניק תוכניות גדולות. הוא מעריץ את טר שטגן, גדל על בופון וקסיאס וגם פויול מהווה מודל לחיקוי עבורו בגישה. השוער, שחולם על הפרמייר ליג ולסטר, ינסה קודם לעצור את ההתקפה האימתנית של מכבי ת”א ואת סטיפה פריצה וג’ורג’ה יובאנוביץ’ הלוהטים, ואולי-אולי, לאפשר לחדרה לקחת את הכרטיס לפלייאוף העליון של ליגת העל בפוטו-פיניש.
קרסטאיץ׳: ״מרוצה מהמצב שלנו בטבלה״