1 צפייה בגלריה
נבחרת הסיוף האוקראינית
נבחרת הסיוף האוקראינית
נבחרת הסיוף האוקראינית
(איגוד הסיוף)
איגוד הסיוף נרתם לסייע לסייפים מאוקראינה. בעזרת הוועד האולימפי ומשרד התרבות והספורט, האיגוד הישראלי החליט להביא לארץ את נבחרת הסיוף האוקראינית, כאשר שלושה נציגים ראשונים נחתו אתמול (שישי) בנמל התעופה בן גוריון ועוד כ-20 נציגים נוספים יגיעו בימים הקרובים.
בשבוע שעבר האיגוד הישראלי קיבל פנייה נרגשת משר הספורט האוקראיני, ואדים גודסייט, לשעבר אלוף עולם ואלוף המכביה בסיוף. גודסייט ביקש לקלוט את נציגי נבחרות הנוער והקדטים של אוקראינה המפוזרים ברחבי אירופה. הנבחרות היו בשבועיים האחרונים באליפות אירופה בסרביה, וכשזו הסתיימה, לא יכלו לחזור לאוקראינה.
הסייפים האוקראינים אומנם מצאו מחסה זמני בפולין, בגרמניה ובשווייץ, אך הם התארחו בבתים פרטיים ובמחנות הפליטים, כך שהמצב לא היה אידיאלי עבורם והם לא יכלו לשוב למולדתם. בעקבות זאת, באיגוד הישראלי החליטו להרים את הכפפה ולדאוג להם.
האיגוד פנה למשרד התרבות והספורט ולוועד האולימפי, שהחלו לפעול כדי לעזור להם. בשיתוף מכון וינגייט ובתמיכתו של השר חילי טרופר, פונו חדרים ואולמות אימונים בווינגייט, הושגו תקציבים לטיסות, לינה וכלכלה, והתאפשרו כל התנאים לקיום מחנה אימונים משותף עם נבחרות ישראל כהכנה לאליפות העולם בסיוף שצפויה להתקיים בחודש הבא. אפילו דגל אוקראינה הוצב הלילה בשטח המכון.
אמש הגיעו הנציגים הראשונים של אוקראינה לישראל, עם שלושה סייפים אוקראינים שנחתו בארץ. בימים הקרובים אמורים להגיע עוד כ-20 ספורטאים וספורטאיות לפי ההערכות. איגוד הסיוף לקח על עצמו את כל התיאומים, ההסעות, הציוד, הביגוד ואיסוף התרומות עבורם על מנת שיוכלו להיערך כראוי להשתתפותם באליפות העולם בדובאי.
שיינא וספי: "גאה לעשות היסטוריה"