1 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי מאוכזב
ג'יימס נאנלי מאוכזב
ג'יימס נאנלי מאוכזב
(איציק בלניצקי)
כעס ואכזבה במכבי תל אביב לאחר ההפסד אמש (ראשון) 74:71 להפועל באר שבע במסגרת ליגת העל, השביעי במספר של אלופת המדינה. "הובלנו 14 הפרש ובמקום להרוג את המשחק נתנו להם לחזור", אמרו במועדון על משחק שני ברציפות שבו מתגלה לה נקודת תורפה בעייתית אצל קבוצתו של אבי אבן. ברביעי הקרוב יפגשו הצהובים את עירוני נס ציונה, רגע לפני הישורת האחרונה של העונה הסדירה בליגת העל וביורוליג וכל זאת כשהם בכושר לא טוב.
91:55 זו תבוסה לכל דבר ועניין, אמנם המספרים הספציפיים הללו לא הופיעו על לוח התוצאות אך הם כיכבו על דפי הסטטיסטיקה. ב-80 דקות של כדורסל, מול הכוכב האדום בלגרד בחמישי שעבר, ואמש מול הפועל באר שבע בהיכל הקונכייה, חניכיו של אבן הובסו בקרב על הלוחות. יתרה מכך הם אפשרו 38 ריבאונדים בהתקפה (במצטבר בשני המשחקים). במועדון זעמו על השחקנים לאחר ההפסד לבאר שבע, תחילה כי רצו להעניק לשחקני הרוטציה שלא מרבים לשחק ביורוליג הזדמנות, רק שכאשר ההזדמנות הגיעה השחקנים לא הגיבו בהתאם ובמועדון אמרו "ציפו משחקני הרוטציה שירימו את הרמה והם פשוט לא הרימו". הקבוצתיות גם כן הייתה על תקן נעדרת אמש לאחר שב-40 דקות של כדורסל אלופת המדינה ייצרה 71 נקודות כשהיא מוסרת רק 9 אסיסטים.
3:1 בליגה, 2:3 ביורוליג, זהו מאזנו של אבי אבן על הקווים של מכבי תל אביב העונה. ראש מחלקת הסקאוטינג ופיתוח שחקנים נקרא אל הדגל בסיטואציה שלא הייתה הוגנת כלפיו, בינתיים במספר משחקים ההתקפה אכן שטפה יותר, כשהגיעו להן קבוצות התקפה סופר מוכשרות כגון אנאדולו אפס, או סופר קבוצתיות כגון באיירן מינכן והכוכב האדום הדברים כבר נראו אחרת. ההגנה לא נראית טוב ושוב לאחר ההפסד אמש אי אפשר להימנע מהשאלה הבלתי נמנעת והיא למה פוטר יאניס ספרופולוס מבלי שהיה מחליף ומבלי שהייתה אופציה ממשית בשוק המאמנים, כזו שאליה הם מכוונים. הרי הקבוצות הרוסיות לא רק שמסרבות לשחרר שחקנים וצוותים (ראו ערך זניט סנט פטרסבורג), אחרות תובעות שחקנים על הפרות (ראו ערך אוניקס קזאן), ומאמנים אחרים בהם מעוניינים גם כן נעולים בחוזים. במועדון יוצאים להגנתו של אבן ושואלים "המאמן אפשר 17 ריבאונדים בהתקפה?".
הפתעה ענקית: ב"ש מנצחת את מכבי ת"א 71:74
43 נקודות קלעו הצמד של ג'וניור איטו את קודי דמפס, בסביבת הקבוצה קבעו "היה צריך לעצור אותם", אך נראה היה שהבעיה הכי גדולה על הפרקט הייתה דווקא מי שלא היה עליו. "הם לא יכולים לנצח אם סקוטי לא משחק?", שאלו בכעס בסביבת הקבוצה, הסקורינג גארד שיחק העונה בליגת העל 15 משחקים בסך הכל מתוך ה-18 של הקבוצה, בתוכם גם המשחק אליו עלה לשחק עם זריקה בצוואר בדרבי התל אביבי. איתו המאזן של הקבוצה עומד על 11 ניצחונות אל מול 4 הפסדים, בלעדיו הקבוצה עומדת על שלושה הפסדים בשלושה משחקים, ונראה שאלופת המדינה עדין מתקשה בלי הפרנצ'ייז פלייר שלה.
קינאן אוואנס שאמור היה לנהל את המשחק אתמול אמנם קלע 16 נקודות, אך הוא מסר אסיסט אחד. קיירי תומאס, עוז בלייזר, יפתח זיו, רומן סורקין וג'ייק כהן חיברו 16 נקודות. הנפגע העיקרי מחסרונו של ווילבקין הוא אנטה ז'יז'יץ' שסיים את המשחק עם 2 נקודות, ריבאונד אחד, חמש עבירות ושלושה איבודים. ז'יז'יץ' שקיבע את מעמדו העונה בתור אחד הסנטרים הכי טובים ביורוליג, תלוי ביכולת של הסגל הנוכחי לגרום להגנות לזוז וחסר את "איש הכנף" שלו מאוד כי ההגנה של באר שבע ידעה בדיוק איך להפוך עבורו את החיים לקשים במיוחד. בהמשך השבוע יפגשו חניכיו של אבן את עירוני נס ציונה, בשבוע הבא העניינים יתחממו אפילו יותר כשמצפה למכבי תל אביב שבוע משחקים עמוס שכולל את הפועל גליל עליון ביום ראשון, את מילאנו ביום שלישי ואת ריאל מדריד ביום חמישי, שבוע שממנו ביורוליג יתכן ולא תהיה דרך חזרה.
אוואנס אמר לאחר המשחק: "ההתקפה שלנו הייתה טובה פשוט החמצנו זריקות פנויות לחלוטין וליי-אפים, זה היה אחד מאותם הימים האלו. הם היו יותר אגרסיביים ויותר פיזיים והם הרגו אותנו בריבאונד, זה משהו שאנחנו צריכים לבוא מוכנים יותר בפעם הבאה שיתקפו אותנו בריבאונדים, כי דוחות הסקאוטינג לבטח יאמרו לתקוף את מכבי בריבאונד ההתקפה, אנחנו פשוט צריכים להיות מוכנים יותר ולבוא יותר פיזיים".
אבן: ״צריכים ללמוד מהמשחק הזה״
אוואנס נשאל על איך זה לשחק בלי ווילבקין והשיב: "הוא הבחור שלנו, כמובן שזה קשה לשחק בלעדיו, אבל זה עלינו, זה משחקים שצריך לנצח וכמו שאמרתי אני מרגיש ששיחקנו התקפה טובה ופשוט החמצנו המון זריקות פנויות. אנחנו צריכים לטפל בזה".
לסיכום התייחס לבעיה בריבאונד: "צרכים פשוט להיות יותר פיזיים, אנחנו נותנים לשחקנים לדחוף אותנו וכשמישהו זורק אנחנו מסתובבים ומסתכלים על הכדור ומצפים שהוא יפול לנו לידיים וזו לא הדרך שבה הכדורסל עובד, הוא בדרך כלל הולך למי שהכי פיזי ורוצה את זה יותר כך שאנחנו צריכים להיות טובים יותר בזה".