2 צפייה בגלריה
רוד לייבר עם הגביע באליפות אוסטרליה הפתוחה
רוד לייבר עם הגביע באליפות אוסטרליה הפתוחה
רוד לייבר עם הגביע באליפות אוסטרליה הפתוחה
(רויטרס)
הנהלת הגראנד סלאמים, שאחראית על אליפות אוסטרליה הפתוחה, טורניר ווימבלדון, הרולאן גארוס ואליפות ארצות הברית הפתוחה, הודיעה היום (רביעי) על שינוי משמעותי שייכנס לתוקף החל מהרולאן גארוס שייצא לדרך בעוד קצת יותר מחודשיים.
מדובר בשינוי באופן ההכרעה של המערכה המכרעת במקרה שהיא מגיעה למצב של 6:6. בשנים האחרונות כל טורניר נקט בגישה אחרת. בצרפת ויתרו על שובר שוויון והמשיכו כרגיל במערכה עד להפרש של שני משחקונים, בווימבלדון המשיכו כרגיל עד ל-12:12 ואז עברו לשובר שוויון רגיל, באוסטרליה המשיכו ל”סופר טייברייק” – שובר שוויון עד 10 במקום עד 7, ואילו בארצות הברית המשיכו לשובר שוויון רגיל.
כעת כולם “התיישרו” לפי הגרסה האוסטרלית, לפיה אם המערכה האחרונה מגיעה ל-6:6 היא ממשיכה לשובר שוויון בו מנצחת הראשונה שמגיעה ל-10 נקודות, בהפרש של שתי נקודות מיריבתה (או הראשון שמגיע ל-10 נקודות, בהפרש של שתי נקודות מיריבו).
2 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
מדובר בניסוי לשנה, שיתחיל כאמור ברולאן גארוס הקרוב ויסתיים באוסטרליה ושלאחריו יוחלט, בשיתוף עם ה-ATP וה-WTA, אם ממשיכים בפורמט הזה גם לאחר מכן. בהודעה הרשמית של ההנהלה נכתב שההחלטה נובעת מ”רצון עז ליצור אחידות גדולה יותר בחוקי המשחק בגראנד סלאמים, ובכך לשפר את החוויה עבור השחקנים והקהל”.