2 צפייה בגלריה
הטניסאי הצעיר ואמו עם פלייטמן
הטניסאי הצעיר ואמו עם פלייטמן
הטניסאי הצעיר ואמו עם פלייטמן
(איגוד הטניס)
בזמן שהמלחמה נמשכת באוקראינה, טניסאי בן 10 מהמדינה שאליה פלשה רוסיה, נחת בסוף השבוע בישראל יחד עם אמו, לאחר מסע ארוך ומתיש. הוא יתאמן בתקופה הקרובה במועדון הטניס כפר המכביה.
הקשר הראשוני שהוביל לדרך הארוכה לישראל החל כשהמאמן דמיטרי פלייטמן, יליד קייב שעובד במועדון כפר המכביה, קיבל פנייה לעזרה משתי משפחות שבהן שלושה טניסאים. פלייטמן פנה ליו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ, ושאל האם ניתן להכניס אותם לישראל למרות שמדובר במשפחות לא יהודיות.
פרץ פנה לשר הספורט, חילי טרופר, שהפנה אותו לאבי בנבנישתי, סגן ראש מנהל הספורט. בתוך מספר שעות הושגו כל חמשת אישורי הכניסה לשתי אמהות ושלושה טניסאים, ולאחר מספר עיכובים שנבעו בעיקר מחוסר היכולת לצאת מקייב, הגיעה בסופו של דבר משפחה אחת לארץ לאחר מסע ארוך והמשפחה השנייה החליטה להמשיך להונגריה.
2 צפייה בגלריה
עכשיו אפשר יהיה להתרכז בטניס. מטרו בקייב שהפך למקלט מההפצצות
עכשיו אפשר יהיה להתרכז בטניס. מטרו בקייב שהפך למקלט מההפצצות
עכשיו אפשר יהיה להתרכז בטניס. מטרו בקייב שהפך למקלט מההפצצות
(רויטרס)
פרץ ופלייטמן היו בקשר עם המשפחות במהלך כל הימים ו-וידאו שהאם והילד, שעברו נסיעה ארוכה ומתישה של כ-1,000 ק"מ, הגיעו לטיסת החילוץ שהמריאה מקישינב לישראל. פרץ נפגש עם האם והטניסאי במלון כפר המכביה, שם הם מתאכסנים, וגם הזמין אותם לצפות במשחקי גמר התחרות הארצית בפורים שהתקיימו בסוף השבוע ברעננה ובנתניה. איגוד הטניס גם ישלב את הטניסאי הצעיר בתחרויות הנוער הקרובות שמאורגנות על ידו.
"אני בקשר רצוף עם יבגני זוקין (מנכ"ל איגוד הטניס האוקראיני וחבר הנהלת התאחדות הטניס העולמית), שהוא יהודי יקר ואוהב ישראל, וביקשתי ממנו לעדכן אותנו על כל טניסאי שנמצא במצוקה וזקוק לעזרה", סיפר פרץ, "קבלת האישורים היתה מאוד מהירה בזכות משרד הספורט. זה היה שבוע מרגש ועם הרבה מתח בציפייה שהמשפחה אכן תצליח לצאת מקייב.
"תודה רבה למנהל הספורט, רשות ההגירה, כפר המכביה ומרכז מכבי על האירוח, ובראש ובראשונה לדמיטרי פלייטמן שבלי היוזמה והדאגה שלו זה לא היה קורה. כולנו תקווה שהסיפורים והמראות המזעזעים שאנו רואים ייגמרו במהרה והשקט יחזור, אבל עד אז נמשיך וננסה לעזור ככל שניתן".
אמו של הטניסאי אמרה: "המון תודה על כל מה שעשיתם בשבילנו, בעיקר לאבי ולדימה (פלייטמן), לא חלמתי שיעזרו לי בצורה הזאת. אני מאוד שמחה להיות בישראל ושמחה שהבן שלי יוכל להמשיך להתאמן. הוא כבר כמעט חודש לא נגע במחבט, מאז שהתחילו להפציץ אותנו, הוא כל כך התגעגע לשחק טניס ובזכותכם הוא חוזר למגרש".
ההמנון בתחרות הקליעה הפראלימפית