4 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
יותם הלפרין
(רפי בן חקון)
שביעות רצון בהפועל ירושלים מהניצחון אמש (שני) 77:82 על עירוני נס ציונה במסגרת המחזור ה-21 של ליגת העל, אך קצת פחות מהדרך. מצד אחד, חניכיו של יותם הלפרין ידעו לחזור אחרי שמצאו את עצמם בפיגור 20:6 ברבע הראשון, אך מנגד הם ראו את הכתומים של ליאור ליובין בעצמם מצליחים לחזור מפיגור 68:50 בפתיחת הרבע הרביעי עד לכדי ארבע נקודות. במועדון מהבירה הודו לאחר המשחק: "רוצים להראות טוב יותר".
המשחק אמש היה למעשה יריית הפתיחה של פגרה מבחינתה של הפועל ירושלים, שמשחקה הבא במסגרת הליגה יהיה מול הפועל חולון ב-31 במרץ. מהסיבה הזו הוחלט במועדון לצאת ביום ראשון הבא למחנה אימונים בכפר בלום.
בחזרה למשחק. הפתיחה כאמור לא הייתה טובה בלשון המעטה מבחינתה של הקבוצה מהבירה, כאשר את הרבע הראשון היא סיימה עם 13 נקודות ועם 1/2 ל-2 נקודות. שבעה איבודי כדור היו לירושלמים ברבע הראשון ו-20 במשחק כולו, נתון שאותו כמובן שלא אהבו במועדון וציינו כי למרות 20 האיבודים, עדיין ניצחו. הבעיה המרכזית של הפועל ירושלים העונה עד כה מסתמנת בחוסר יציבות בשני אספקטים: הראשון הוא האגרסיביות, כשהיא שם הפועל ירושלים במשחק ובגדול, אך כשהיא לא אז גם הקבוצה נראית בהתאם. הבעיה השנייה היא חוסר הריכוז שהביא בין היתר לאיבודי כדור.
77:82 להפועל ירושלים שגברה על נס ציונה
היכולת השתפרה ברבע השני והשלישי, האגרסיביות והקרב על הלוחות היו של הירושלמים, ההגנה הייתה נהדרת, ההתקפה שטפה, אך ברבע הרביעי לאחר העליות הגיעו הן שוב הירידות ובסביבת הקבוצה סיכמו: "יש יותר מדי עליות וירידות באופן קיצוני". את הערב סיימה הקבוצה עם חיוכים כאמור, ומירב המחמאות הופנו לעבר סולימאן בריימו ששוב היה בכל מקום על הפרקט, בהגנה ובהתקפה. בריימו סיים את המשחק עם 18 נקודות, 4 ריבאונדים ומדד יעילות של 21.
יותם הלפרין אמר לאחר המשחק: "קשה לאמוד משחק כזה, לא היה טוב בסך הכל, אי אפשר להתחיל במינוס 16, אי אפשר אחרי שהיית בפלוס 18 לתת להם לחזור למרחק של שני פוזשנים. נתכונן הלאה לקראת המשחקים הקרובים בהמשך. יש עוד שני משחקים עד סיום הסיבוב השני ואחרי זה חמישה משחקים בבית העליון, ראינו כבר שהכול יכול לקרות, צריך לחשוב משחק-משחק, זה חשוב להיות במקום הראשון אבל אני כמאמן מסתכל על הדרך שבה שיחקנו, היו לנו דקות לא טובות שבעתיד נשלם עליהן. אנחנו לא מספיק טובים כרגע, הוכחנו לעצמנו גם היום וגם במשחקים קודמים שהקבוצה הזאת יכולה לשחק טוב ואני מדבר קודם כל על הצד ההתקפי. בסך הכל בהגנה היינו שם, נצטרך להתכונן לקבוצות שמשנות הגנות".
4 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
יותם הלפרין
(עמרי שטיין)
הלפרין נשאל גם על חזרתו הקרבה של נועם דוברת מהפציעה ואמר: "נועם מאוד חשוב לנו, תוספת כוח משמעותית בטח בעמדה הזאת שאנחנו לפעמם חסרים בה. נועם ביום חמישי הקרוב כבר מסיים לדעתי חודש מאז הפציעה פלוס-מינוס, ואם הכל יהיה בסדר הוא לאט-לאט חוזר אלינו. ייקח קצת זמן, חודש זה הרבה זמן, נגיב יום-יום כדי לראות את מצבו של נועם".
על דיאנטה גארט שקלע 31 נקודות אמר המאמן: "לא יכול לקרות, לא פה מול הפועל ירושלים ששחקן קולע 31 נקודות, הקבוצה מספיק טובה כדי לעצור שחקנים כאלה, כריס באב עשה עלינו 19 נקודות במחצית הראשונה, העומק שלנו, בטח במשחקים מול נס ציונה, צריך להיות שובר שוויון".
4 צפייה בגלריה
יותם הלפרין וסולימאן בריימו
יותם הלפרין וסולימאן בריימו
יותם הלפרין וסולימאן בריימו
(רפי בן חקון)
הלפרין דיבר על יכולתו של סולימאן בריימו: "מדברים איתי הרבה על ‘סו’, ביום שהחתמנו אותו הבנו את הדומיננטיות שלו פה בליגה הישראלית, הוא מסוגל לשחק בכמה עמדות וגם בהגנה מכסה כמה דברים ומביא ניסיון, הקבוצה לא תקום ותיפול עליו. אם הוא טוב זה עוזר לנו".
איתי שגב הוסיף: "אני חושב ששני רבעים וחצי שיחקנו טוב, אפילו טוב מאוד. הרבע הראשון היה ממש לא כמו שאנחנו מצפים מעצמנו וגם הרבע האחרון. לצערנו לא הצלחנו ‘להרוג’ את המשחק, המפתח שלנו הוא ההגנה, אנחנו פיזיים ומלוכדים ונצטרך להשתמש בזה כדי לנצח משחקים. אני נותן להם קרדיט, הם באו מאוד אגרסיביים ואנחנו באנו רכים, זה לא צריך לקרות, בסוף עשינו ריצה כי אנחנו קבוצה טובה".
4 צפייה בגלריה
ג'ון אגבונו
ג'ון אגבונו
ג'ון אגבונו
(רפי בן חקון)
על משחקו הטוב של עמית גרשון, שסיים עם 9 נקודות, אמר שגב: "מאוד שמח, גרשון לפני שהוא חבר לקבוצה הוא חבר אישי מחוץ למגרש, אנחנו בקשר מאוד טוב, אני יודע כמה הוא עובד קשה, הוא עובד שעתיים לפני האימון ובסוף כל העבודה הזאת משתלמת, הוא קיבל הזדמנות וניצל אותה".
ליאור ליובין אמר לאחר המשחק: "יצאנו מאוכזבים, התחלנו את המשחק טוב וסיימנו אותו טוב. ירושלים מסוכנת, היא קיבלה ביטחון בבית. זה לא תמיד מתכון, הרבה פעמים זה מומנטום, התחלנו את המשחק טוב מאוד, מתישהו אתה מצפה שירושלים תעשה ריצה וזה קרה, לא שאתה רוצה שהנבואה תגשים את עצמה".
עוד אמר: “המשחק התנהל בצורה כזאת שהיינו ברוטציה קצרה. אנחנו רוצים להתחזק אבל לא בכל מחיר, מה שהשוק יאפשר. התחושה היא שכל משחק חשוב ותמיד המשחק הקרוב הוא הכי חשוב".