11 צפייה בגלריה
רפאלוב, פרץ, זהבי ועבדה
רפאלוב, פרץ, זהבי ועבדה
רפאלוב, פרץ, זהבי ועבדה
(האתרים של אנדרלכט, ונציה, פ.ס.וו איינדהובן וסלטיק)
ערן זהבי חזר לשיא ומככב במדי פ.ס.וו איינדהובן, ליאור רפאלוב בעונה אדירה והישראלים של סלטיק בעיצומו של מאבק אליפות לוהט בסקוטלנד, כשבינתיים חלק מהליגיונרים לקחו חלק במשחקי נבחרת ישראל, רגע לפני הישורת האחרונה. אחרי ההפסד לגרמניה, התיקו מול רומניה וחזרת השחקנים לליגות השונות, זה בדיוק הזמן לעשות סדר אצל הנציגים הישראלים הבולטים מעבר לים – מה התפוקה של כל אחד, מי נלחם על איזה תואר ומה נשאר להם להשיג עד לתום עונת 2021/22.

רפאלוב בעונה הפורייה בקריירה, זהבי שם את הכוונת על שלושה תארים

נתחיל כמובן עם הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי. ערן זהבי שם לגמרי את הפציעה הלא פשוטה מאחוריו ונמצא בשיאו ב-2022. החלוץ בן ה-34 כבש שבעה שערים בששת המשחקים האחרונים הקבוצה וזה אגב יותר ממה שכבש בכל 30 המשחקים הקודמים שלו במדי סגנית האלופה ההולנדית. בינתיים, יש לו 8 שערי ליגה (מקום 14 במלכות השערים) לצד 5 בישולים ובסך הכל הוא עם 16 שערים מפתיחת העונה בכל המסגרות.
בפגרת הנבחרות הנוכחית הוא כידוע מקבל מנוחה ובפ.ס.וו מקווים שיחזור מהמנוחה כפי שסיים את התקופה האחרונה. גם העונה קבוצתו של זהבי חזק במאבק על התואר, אחרי 27 מחזורים היא שנייה רק לאייאקס כמובן עם הפרש שתיים לטובת האלופה. וזה לא הכול, הישראלי מכוון לשלושה תארים – גמר הגביע מול אותה אייאקס ב-17.4 והמשך המסע האירופי בקונפרנס ליג עם מפגש כפול מול לסטר ברבע הגמר.
11 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)
עדיין בליגה ההולנדית, אופיר מרציאנו, שפישל מול אייאקס, אך הבריק מול גרמניה עם שלל הצלות, קיבל עוד קודם את אפודת השוער הראשון של פיינורד, שנמצאת במקום ה-3, מרחק 9 נקודות מאיינדהובן. גם פיינורד אגב מתמודדת בקונפרס ליג, היא פוגשת ברבע הגמר את סלביה פראג. נמשיך לבלגיה שם ליאור רפאלוב נמצא פשוט בשיאו, הקשר וקבוצתו אנדרלכט נמצאים במקום ה-5 ונאבקים על כרטיס לאירופה, אך גולת הכותרת – גמר הגביע המסקרן מול גנט, שם הקשר יכול להניף את הגביע השלישי שלו בבלגיה.
רפאלוב בן ה-35 נמצא בעונה הפורייה בקריירה מבחינת כיבוש שערים, 12 שערי ליגה, חמישה בגביע ועוד שניים באירופה, 19 כיבושים בסך הכל היו לו בקבוצה מבריסל וזו בהחלט כמות מצוינת עבור קשר, בכל ליגה ובוודאי בליגה הבלגית. רפאלוב, שגם בישל 6 גולים בכל המסגרות, אפילו עבר את השיא באנטוורפן, אז כבש בשתי עונות 11 שערים בכל אחת, אך כעת בתום 30 משחקים הוא כבר עבר את הכמות.
11 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב  (מערכת ONE)
ליאור רפאלוב  (מערכת ONE)
ליאור רפאלוב (מערכת ONE)
(האתר הרשמי של אנדרלכט)
עוד ליגיונר בכיר, שברח מאוקראינה על רקע הפלישה הרוסית ונמצא בינתיים בישראל, הוא מנור סולומון. עד להפסקת העונה באוקראינה הקיצוני הבקיע 4 שערי ליגה ובישל פעם אחת ב-16 הופעות, אך כעת הוא כמובן מכוון אל עבר היעד הבא בתקווה כמובן לאחת מהליגות הבכירות, שגם הקשר, שגדל במכבי פתח תקווה, יציג לראווה את הכישרון הגדול שלו. אגב היו לו גם 8 הופעות באירופה, אך הוא לא מצא בהן את הרשת הפעם.

נאתכו במאבק אליפות לוהט, דאבור רוצה אירופה בעונה הבאה

בסרביה הליגיונר הוא כמובן ביברס נאתכו, שאולי בדומה לרפאלוב גם הוא יכול לחתום את העונה הפורייה ביותר בקריירה המצוינת שלו. ב-22 הופעות ליגה, קפטן נבחרת ישראל כבש 8 שערים, 9 כולל אירופה והוסיף 6 בישולים. בעונה שעברה הוא השווה את שיא הכיבושים שלו עם 12 בפרטיזן כמו שעשה ב-2014/15 במדי צסק”א מוסקבה. נותרו שני משחקים לעונה הסדירה טרם הפלייאוף (8 משחקים נוספים) ומאבק האליפות רותח – פרטיזן של נאתכו ראשונה יחד היריבה הגדולה הכוכב האדום, כשלשתיהן 75 נקודות אחרי 28 משחקים.
11 צפייה בגלריה
מונס דאבור חוגג
מונס דאבור חוגג
מונס דאבור חוגג
(האתר הרשמי של הופנהיים)
מונס דאבור, אחד הליגיונרים הכי ותיקים שגם הביא הרבה כבוד כחול-לבן ורק זה עתה חגג צמד מרשים מול רומניה, נמצא בעוד עונה מאתגרת ומעניינת בהופנהיים, שמדורגת שישית ונלחמת על אירופה, כשאפילו המקום לליגת האלופות בהחלט אפשרי. בליגה לדאבור 3 שערים ו-5 בישולים, כשבגביע הוא הבקיע פעמיים ובישל אחד נוסף. לקראת הישורת האחרונה, כשנותרו שבעה מחזורים לסוף העונה, דאבור מקווה להמשיך ולתרום בחלק הקדמי ואפילו לעבור את כמות הכיבושים שלו בגרמניה – הבקיע 4 שערים בשתי העונות האחרונות שלו שם (בכל אחת).
ליגיונר ותיק נוסף שרשם קריירה ענפה מעבר לים הוא תומר חמד, חלוצה של ווסטרן סידני מהליגה האוסטרלית (משודרת בערוץ ONE). חמד כבש ארבעה שערים העונה ב-15 הופעות (11 בעונה הקודמת בוולינגטון פיניקס), כשקבוצתו של החלוץ בן ה-34 מדורגת רק במקום ה-9, הרחק מהמקום שמוביל לפלייאוף האליפות.
11 צפייה בגלריה
תומר חמד
תומר חמד
תומר חמד
(אינסטגרם)
לא רק נאתכו במרוץ אליפות לוהט, גם הנציגים שלנו בסקוטלנד, ליאל עבדה וניר ביטון. סלטיק ראשונה עם 3 נקודות יותר מהיריבה הגדולה ריינג’רס, כשנותרו שני משחקים לתום העונה הסדירה ועוד חמישה בפלייאוף העליון, ככה שגם כאן הכול ממש פתוח. בהמשך החודש השתיים גם ייפגשו במסגרת חצי גמר הגביע הסקוטי, ככה ששני תארים לגמרי על הפרק עבור הישראלים. לניר ביטון שער ליגה ושער בגביע ב-32 הופעות העונה, לאקס מכבי פתח תקווה, שלאחרונה כיכב בנבחרת הצעירה מול פולין עם שער גדול, מספרים מצוינים – 14 שערים (9 מתוכם בליגה) ו-11 בישולים, כשבסך הכל עבדה שותף ב-47 הופעות בכל המסגרות (!), זה כולל את שלושת המפעלים האירופים, הגביע, גביע הליגה וכמובן הליגה.

דסה בתפקיד השף של ויטסה, האקסים ממכבי מתקשים למצוא את מקומם

נשוב להולנד, הפעם לאלי דסה, שנמצא ביכולת שיא בוויטסה, כמובן עם הבישול האחרון שלא הספיק מול רומא בקונפרנס ליג. לא פחות מ-12 בישולים רשם אקס מכבי העונה, 7 מהם באירופה ועוד 5 בליגה ההולנדית. המגן הימני נמצא בעונה טובה ואם היו לאוהדי הצהובים מת”א פנטזיות לגבי חזרתו, נראה שזה לא יקרה בקרוב, בטח לא הקיץ. ויטסה בשלב זה במקום ה-6 שמוביל לפלייאוף על השגת הכרטיס לקונפרנס ליג בעונה.
11 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
אלי דסה
(האתר הרשמי של ויטסה)
נקפוץ לליגה השנייה בספרד, שם גם שון וייסמן בעונה מרשימה. החלוץ הישראלי שירד עם ויאדוליד ליגה עושה חיל והוא מצא את הרשת 13 פעמים העונה בליגה, לצד שני בישולים (יש לו גם שער נוסף בגביע). קבוצתו כרגע במקום השלישי עם 61 נקודות אחרי 33 מחזורים. בליגת המשנה בספרד נותרו עשרה מחזורים, כשהכול פתוח וגם המקום השלישי מוביל לפלייאוף על העלייה. מה שבטוח, יהיה מעניין וכל גול נוסף של הישראלי, בתקווה שיגיעו כמובן, יהיה קריטי במיוחד לגבי עתיד הסגולים.
באיטליה דור פרץ ו-ונציה בעיצומו של מאבק הישרדות קשוח. הקבוצה מצפון-מזרח איטליה נמצאת כרגע במקום ה-18 שמוביל לירידת ליגה, 3 נקודות פחות מקליארי אבל עם משחק אחד חסר, כשנותרו לה עוד תשעה משחקים. אקס מכבי מתקשה למצוא כל כך את מקומו ושותף ב-11 משחקים העונה (14 כולל הגביע), ללא שער או בישול. למרות שוונציה בהתרסקות עם ארבעה הפסדים רצופים, הקשר הישראלי שותף רק פעם אחת בשבעת המשחקים האחרונים של קבוצתו הלחוצה.
11 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
דור פרץ
(רדאד ג'בארה)
יונתן כהן שרק לאחרונה הצטרף הקיץ לפיזה מליגת המשנה באיטליה ומתקשה למצוא את מקומו בארץ המגף. אקס מכבי תל אביב, שעשה חיל במדי הצהובים טרם יציאתו לאירופה, רשם 19 הופעות ליגה העונה כבש 4 שערים ובישל פעמיים. אולם במשחקים האחרונים הקרדיט לקיצוני הולך ופוחת, כהן שותף רק ל-13 דקות בחמשת המשחקים האחרונים של קבוצתו, שנמצאת במקום השני עם 58 נקודות, זה כרגע מקום שמקנה לה את הכרטיס לליגה הבכירה בעונה הבאה, כשנותרו עוד שבעה מחזורים. גם כאן הולך להיות מותחן רציני, כשכל החמישייה קרובה-קרובה אחת לשנייה. בפגרה כידוע כהן פיספס הזדמנות לשער יוקרתי מול הגרמנים עם החמצת הפנדל.
עוד באיטליה, סוף פודגוראנו, הכישרון הצעיר שהגיע ממכבי חיפה לפרימוורה של רומא ומשם המשיך לספציה לא מרבה לקבל קרדיט, בוודאי לא בתקופה האחרונה. החלוץ שותף בחמישה משחקים בהם בישל פעם אחת, וקבוצתו שואפת להישאר בליגה, אך בינתיים שמונה משחקים לסוף מצבה יחסית בסדר עם 7 נקודות יותר מוונציה של פרץ, שנמצאת במקום שמוביל לליגה השנייה בארץ המגף.
11 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
דיא סבע
(אינסטגרם)
נמשיך את המסע העולמי למפרץ הפרסי. באיחוד האמירויות דיא סבע וקבוצתו אל נאסר נמצאים במקום החמישי, הרחק מתחתית הטבלה ומצמרת הליגה. למרות העונה הבינונית, אקס מכבי נתניה בעונה די טובה מבחינת אישית והוא אחד הכובשים המצטיינים של הקבוצה. החלוץ שותף ב-18 משחקי ליגה וכבש 8 שערים, הוא כבר עבר את התפוקה של העונה שעברה אז הרשית 5 פעמים.
היישר לנציג שלנו ביוון, בוריס קליימן, שבינתיים נמצא עם וולוס בעונה לא ממש איכותית בליגה הבכירה. השוער הישראלי וקבוצתו מבירת מחוז מגנסיה ביוון מתמודדים בפלייאוף התחתון, אך במרחק של 9 נקודות מהאזור המסוכן. אקס הפועל תל אביב עלה 18 פעמים העונה וספג לא פחות מ-33 שערים, בסך הכל מפתיחת העונה ואחרי 27 משחקים וולוס הוציאה מהשער 44 כדורים.
11 צפייה בגלריה
אליאל פרץ
אליאל פרץ
אליאל פרץ
(האתר הרשמי של וולפסברגר)

אליאל ובריבו מרשימים באוסטריה, חוגי וקבוצתו מנסים להישאר בליגה

באוסטריה המוקד שלנו הוא כמובן בוולפסברגר עם תאי בריבו ואליאל פרץ. גם שם הליגה כבר חולקה לשניים והישראלים נאבקים להשיג את המקום לאירופה בעונה הבאה, בינתיים הם מדורגים במקום החמישי עם 18 נקודות, אך במרחק 3 נקודות בלבד משטרום גראץ השנייה. לקשר 5 שערים ו-5 בישולים ב-24 הופעות ליגה, לאקס מכבי פתח תקווה תפוקה נאה ביותר של 9 שערים ושני בישולים ב-22 הופעות ליגה (11 שערים כולל הגביע) – בריבו הוא גם הכובש המצטיין של וולפסברגר מפתיחת העונה.
במקביל, בבית התחתון נמצאת אדמירה של אנדי הרצוג מיודעינו יחד עם ג’וזף גנדה (17 הופעות ושני שערים בליגה) ועילאי אלמקייס, ששותף העונה בעשרה משחקי ליגה ולא מצא את הרשת. אדמירה במקום ה-9, אבל עדיין בסכנה גדולה, שכן רחוקה 4 נקודות בלבד מהמקום שמוביל לעבר ירידה לליגת המשנה. נחזור לבלגיה, הפעם ליונס מלדה, אקס מכבי נתניה, שכרגע פצוע, אבל קודם לכן שותף במדי גנט ל-24 משחקים בכל המסגרות וכבש שער אחד.
11 צפייה בגלריה
עילאי אלמקייס
עילאי אלמקייס
עילאי אלמקייס
(רדאד ג'בארה)
במעבר די טבעי לאקס הליגה האוסטרית, דור חוגי, חלוצה של ויסלה קראקוב הפולנית. אחרי עונה יוצאת מן הכלל בסט פולטן עם 8 שערים ו-8 בישולים, חוגי הצטרף לקבוצה הפולנית, אך טרם מצא את הרשת ב-22 הופעות ליגה ובישל 3 שערים. בשלב זה, החלוץ בן ה-26 וקבוצתו מדורגים במקום ה-16 שמוביל לירידת ליגה, כשנותרו שם שמונה מחזורים לתום העונה והמרחק מחוף מבטחים עומד על 4 נקודות.
בקפריסין עומרי אלטמן, הרכש הדי טרי של א.א.ק לרנקה הגיע אליה מארוקה הפורטוגלית, שם התקשה למצוא את מקומו ועזב בתוך כמה חודשים. קשר הפועל תל אביב לשעבר ערך 6 הופעות וכבר מצא פעמיים את הרשת. אחרי 25 משחקים לרנקה רביעית בבית העליון עם 42 נקודות, כשביום בהיר רואים גם את המקום הראשון, אך המטרה הריאלית שם כרגע היא השגת הכרטיס לאירופה בעונה הבאה.
עדיין בקפריסין. לאסף צור, שוערה של אנורתוזיס מהליגה הקפריסאית (מקום 5 בפלייאוף העליון), יש 8 הופעות בלבד העונה (רק אחת בליגה). רגע לפני שנשוב לבלגיה, מעבר חד ביותר לתאילנד – גידי קאניוק הבקיע העונה 5 ובישל 7 ב-28 הופעות בכל המסגרות במדי צ’ונבורי, שמדורגת חמישית בליגה המקומית, אך עדיין לוטשת עיניים לעבר הצמרת הגבוהה והמקום השלישי.
11 צפייה בגלריה
תומר אלטמן
תומר אלטמן
תומר אלטמן
(מערכת ONE)
נמשיך לארצות הברית ולגדי קינדה. אקס בית”ר ירושלים, שמשחק בקנזס נפצע כידוע בחודש ינואר האחרון וטרם חזר לכר הדשא, כשעד אז הוא שיחק ב-28 משחקים והבקיע 5 שערים. זו עונתו השנייה ביבשת אמריקה, כשב-2020/2021 הוא הבקיע 6 שערים. ליגיונר נוסף בהולנד הוא תומר אלטמן, הקשר שותף בארבעה משחקים בלבד העונה ורודה נמצאת בשלב זה במקום ה-7 בליגת המשנה, מקום שגם ממנו אפשר להשיג בסופו של דבר את הכרטיס לליגה הבכירה.
ג’ואל אבו חנא, שהגיע ללגיה ורשה מזוריה האוקראינית, פצוע כבר תקופה ארוכה, כשטרם לכן רשם 4 הופעות בליגה הפולנית. בלם נוסף הוא דקל קינן הוותיק (37) והבלתי נגמר, שמ-2018 נמצא בארה”ב ובשנה האחרונה משחק בלאס וגאס. העונה לאקס מכבי חיפה יש שתי הופעות, כאשר ליגת ה-USL רק החלה זה עתה. בבולגריה יש לנו את עמית ביטון, שהצטרף בפברואר האחרון לברואה, אך מאז הגעתו הוא לא שותף באף משחק. עדיין בולגריה, נציג טרי מעבר לים הוא דני גרופר, שעזב לאחרונה את הפועל תל אביב לטובת לודוגורץ (אי אפשר בלי נציג ישראלי שם) וטרם ערך הופעת בכורה.
דסה נוסף שמשחק מעבר לים הוא כמובן אור דסה, אחיו הצעיר של אלי שנמצא בפורטוגל בארוקה, אותה אלטמן עזב. העונה דסה שותף רק בארבעה משחקים, כאשר הופעתו האחרונה הייתה אי שם בחודש ספטמבר של 2021. ניקיטה חייקין, הרוסי-ישראלי הוא השוער הפותח של בודו גלימט הנורבגית (48 הופעות העונה), שאף העפילה לרבע גמר הקונפרנס אחרי שהדיחה את אלקמאר. שוער נוסף הוא עומר חנין, אקס הפועל חדרה, שמשחק בקבוצת המילואים של מיינץ הגרמנית, במדיה רשם העונה 8 הופעות וספג 12 שערים.