2 צפייה בגלריה
אופיר דוידזאדה מאוכזב
אופיר דוידזאדה מאוכזב
אופיר דוידזאדה מאוכזב
(ראובן שוורץ)
אחרי שסיימה את הסיבוב השני של העונה עם מאזן הנקודות הטוב ביותר, עלתה לחצי גמר גביע המדינה והצליחה להיראות טוב בשני המשחקים שלה נגד פ.ס.וו איינדהובן, במכבי תל אביב כבר האמינו שהם יצליחו להימנע משינויים גדולים בקיץ, או מהפכה בסגל אם תרצו. אלא שאז החל לו הפלייאוף העליון ואחרי 0:0 ביתי במשחק רע מול בני סכנין, הגיע אמש (שבת) 1:1 במשחק רע עוד יותר מול מכבי נתניה, שצריך להיות אמיתיים ולהגיד – זה היה צריך להיגמר בהפסד.
פעם שלישית העונה שמכבי ת”א עומדת מול מכבי נתניה, קבוצת פלייאוף עליון, ואין מה לראות בצד שבו משחקים מי שאמורים להיות הטובים ביותר בליגה. אין שליטה בכדור, אין צירופים, אין משחק לחץ, אין הנעת כדור טובה, אין תבניות התקפה שעובדות. ההבדל היחיד בין המשחק ההוא שהסתיים ב-4:2 לבין שני המשחקים שבאו אחר כך, זה שמכבי נתניה פשוט לא הייתה מספיק טובה בחלק הקדמי שלה כדי לנצח.
המשחק אמש מקבע את ההבנה שלא משנה מי יהיה האיש על הקווים, בין אם מלאדן קרסטאיץ’ או בין אם מישהו אחר, הסגל הזה יצטרך שינוי רציני. מול נתניה, בהיעדרם של אייל גולסה ודן ביטון ששניהם נפצעו באימון המסכם ביום שישי, כל שחקן שעלה מהספסל רק הלך ודרדר עוד יותר את רמת הקבוצה במשחק. גם על הדשא מהדקה הראשונה, קשה לציין לטובה מישהו למעט אבי ריקן. כל השאר פשוט לא היו בעניינים בכלל.
תגובות מהמשחק בין מכבי ת"א למכבי נתניה
עיקר האכזבה במחצית השנייה הייתה מהכניסה הרעה של אנדרה ז’ראלדש, שחוזהו מסתיים בתום העונה והוא ממשיך להראות שהוא כבר לא השחקן שהיה פה אצל ולדימיר איביץ’ ושאין לו מקום בסגל ברמתו הנוכחית. גם עידן נחמיאס איכזב עם שמירה לקויה במספר מצבים על פטריק טוומאסי, כולל בשער השוויון. אלא שהפעם גם אנריק סבוריט לצידו היה במשחק חלש, עדן שמיר שחזר להרכב לא הצליח להיכנס לעניינים, ובסופו של דבר כל הקבוצה שקעה למשחק שבמזל נגמר ב-1:1.
התמונה לקראת הקיץ כבר ברורה ובמכבי ת”א יצטרכו לעשות לפחות שישה שינויים משמעותיים בסגל. ההחלטה המרכזית צריכה להיות לגבי המאמן כמובן, אך בכל הנוגע לסגל השחקנים – ז’ראלדש, ז’וסוואה סה וברנדלי קוואס, הם שלושה שחקנים זרים שהמועדון יצטרך על פי דעה של לא מעט אנשים להביא שלושה שחקנים שונים לגמרי שיצליחו לשפר את הרמה הישראלית בסגל. בגזרה הישראלית השמות כבר ברורים וידועים וזה יהיה עניין של מיץ’ גולדהאר מבחינה תקציבית, על מי הוא יהיה מוכן להשקיע דמי רכישה ועל מי לא.
2 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(ראובן שוורץ)
עד לסיום העונה למכבי ת”א נותרו עוד שמונה משחקים בפלייאוף העליון ובשבוע הבא ביום שני היא תארח את מכבי חיפה למה שהיה אמור להיות משחק העונה כאשר הפלייאוף העליון נקבע, והפך להיות משחק שמבחינת הצהובים נראה שנותרה בו רק היוקרה.
מאבק אליפות הוא כבר לא חלק מהעונה הזו של הצהובים ובמועדון מבינים את זה. קרסטאיץ’ מצידו יימדד מאוד באיך שהקבוצה תיראה במשחקים הקרובים נגד חיפה ולאחר מכן בשני המשחקים מול הפועל באר שבע, בליגה ובגביע. כישלון בשלושת המפגשים האלה, יכול להוביל לתוצאה בלתי נמנעת של החלפת מאמן פעם נוספת.