2 צפייה בגלריה
יואב עומר
יואב עומר
יואב עומר
(יח"צ איגוד השייט)
תחרות גביע הנסיכה בפלמה תצא לדרכה מחר (שני) באי הספרדי, כאשר נבחרות ישראל יתחרו בשבעה דגמים אולימפיים שונים - גלישת רוח ב-IQ פויל, לייזר רדיאל, לייזר סטנדרט, קייט פויל ושייט מפרשיות 470 מעורב.
תחרות גביע הנסיכה היא אחת מהיוקרתיות בענף השייט ולכן רבים מהספורטאים הטובים ביותר בעולם הגיעו אליה. עבור הישראלים היא מהווה מבחן משמעותי, במיוחד לנבחרות גלישת הרוח של גל פרידמן ושחר צוברי שעבדו קשה בתקופה האחרונה ועכשיו הם רוצים לראות תוצאות.
לישראל יש נציגים רבים בתחרות. בנבחרת הגברים בגלישת רוח יתחרו רוי הילל, יואב עומר, תומר ורדימון, באז בל, תום ראובני, אופק אלימלך ודניאל תשתש - בעוד שיואב כהן לא יופיע אחרי שחלה בקורונה לאחרונה ולא היה מוכן מספיק כדי לתחרות, כך שהוא ימשיך להתאמן בנפרד על מנת שיגיע מוכן לאליפות אירופה. לתחרות גלישת הרוח לנשים נרשמו קטי ספיצ’קוב, דניאלה פלג, ניב רובינסון, שחר טיבי, שחר רשף, שרון קנטור, מאיה מוריס ונעמה גזית.
2 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(איציק בלניצקי)
בתחרות קייט פויל יתחרו גל צוקרמן שזכתה לאחרונה באליפות העולם לנוער, מיה אשכנזי, דביר אזולאי, יעל פז, זוהר חרובי, טל תשתש ודור זרקא. בדגמי הלייזר יתחרו עומר גולני, מאור בן הרוש ושי קקון שסובלת מפציעה בקרסול.
לישראל תהיה גם נציגות במפרשיות 470, על אף ששני הצוותים שבנה המאמן גידי קליגר הושבתו בגלל הפציעות של סער תמיר וגיל כהן. בסופו של דבר, ניתאי חסון, שמתאמן ומתחרה עם סער תמיר, ביקש מנועה לסרי לחזור מפרישה ולהצטרף אליו לפלמה במקומה - ולאחר שזו הסכימה, הוא יוכל לשמור על כשירות ולהתחרות, עד שחברת הצוות המקורית שלו תתאושש.
יו”ר איגוד השייט, שי בובר, אמר: “איגוד השייט השקיע משאבים כספיים רבים במשלחת מלאת ספורטאים, עם אנשי מקצוע רבים כמו פיזיותרפיסטים ופסיכולוגים. התחרות מהווה ניסוי כלים ראשון של כלל הנבחרות האולימפיות שלנו, לראשונה מאז אולימפיאדת טוקיו. איגוד השייט מתחיל קמפיין אולימפי חדש עם שבעה דגמים אולימפיים, שזה בהחלט מצביע על עומק, ואנו מקווים שבמהלך הקמפיין הקרוב נקטוף את הפירות. אני מאחל הצלחה לשייטים ולמאמנים בתחרות בפלמה”.
השלב הראשון של משחקי המבחן בליגה ג'