5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(איציק בלניצקי)
על רקע מאבקי הכח בין המנהלת לאיגוד הכדורסל על ניהול ליגת העל בעונה הבאה, במנהלת הודיעו כי 12 יושב הראש של הקבוצות חתמו על מכתב שבו הצהירו על כוונתם לשחק בעונה הבאה ובעונות שלאחריה אך ורק בליגה המנוהלת מקצועית, מסחרית ושיווקית על ידי המנהלת.
מהמנהלת נמסר: "יו"ר הקבוצות, שלושת נציגי הציבור בדירקטוריון המנהלת ויו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, מאוחדים בעמדה שניהולה המקצועי של הליגה יישאר רק בידי המנהלת כפי שהיה ב-20 השנים האחרונות מאז הקמתה.
"אנו מקבלים כי איגוד הכדורסל הוא הרגולטור של הכדורסל, אך הוא לא אחראי על על ניהול הקבוצות ועל ניהול ליגת העל. המנהלת לא הפרה כל הסכם מול איגוד הכדורסל וכל גורם אחר, ואף לא נטען שהפרה, לכן אין אנו רואים כל סיבה לרצון האיגוד לפרק את המנהלת".
5 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
(איציק בלניצקי)
עוד נכתב: "פרנקל כתב לשר הספורט, חילי טרופר, כי אנו מוכנים לשבת עם ראשי האיגוד ולדון בנושאים מקצועיים שבמחלוקת ולפתור בעיות שונות בהידברות ולא תחת איומי סרק מיותרים מצד האיגוד. אנו בטוחים שנמצא את הדרך לפיתרון, כאשר חייבים להיות מודעים לרצון הקבוצות כפי שהוא בא לידי ביטוי במכתב הנ"ל.
"למען הסדר, נזכיר כי גם אם האיגוד מבקש לבטל את ההסכם בינו לבין המנהלת, הדבר אינו מפסיק את פעילות המנהלת כחברה, לא מפסיק את ניהול ליגת העל בכדורסל על ידי המנהלת, וגם לא את הירידה והעלייה של קבוצות מהליגה ואל הליגה. כמו כן, מאחר וצד להסכם יכול לבטלו רק בהודעה של לפחות עונה אחת שלמה מראש, ממילא שום הודעת 'ביטול' שהתיימר האיגוד להודיע (ולשיטתנו אין הודעת ביטול מפורשת שכזו) עמוק לתוך העונה הנוכחית, לא יכולה להיכנס לתוקף לפני סיום עונת הכדורסל הבאה - עונת 2022/23".
73:96 לגליל עליון שמפרקת את הפועל ת"א
במכתב עצמו נכתב: "אנו מבקשים להודיע כי נמשיך לשחק בעונות הבאות אך ורק בליגת העל המנוהלת מקצועית, מסחרית ושיווקית על ידי המנהלת. אין לנו ויכוח עם כך שהאיגוד הוא גוף מאסדר (רגולטור) לענף הכדורסל. זה תפקידו. אך כפי שהאחריות לניהול קבוצות ליגת העל בכדורסל היא של הנהלות הקבוצות בלבד, כך האחריות לניהול ליגת העל בכדורסל הינה ותישאר של מנהלת הליגה בלבד, כפי שהיה ב-20 השנים האחרונות. אין שום סיבה, ולא הוצגה שום סיבה, שמצב זה ישתנה בליגת העל הישראלית בכדורסל, ולא נסכים לשינויו.
"ליגת העל בכדורסל מנוהלת מקצועית, שיווקית ומסחרית על ידי המנהלת כבר 20 שנה. באופן דומה, גם רובן העצום של ליגות הכדורסל המקצועניות באירופה ובעולם מנוהלות מקצועית, מסחרית ושיווקית על ידי מנהלות ליגה. נשמח לשתף פעולה עם איגוד הכדורסל, כולל בישיבה בוועדות לעניינים שונים שעשויים להימצא לעתים במחלוקת עניינית בין מנהלת הליגה והאיגוד.
"אך לא נסכים שהליגה בה נשחק, תנוהל מקצועית, מסחרית או שיווקית על ידי גוף שאיננו מנהלת ליגת העל בלבד. נקודת המוצא לשיתוף הפעולה עם איגוד הכדורסל, שאנו מברכים עליו, הוא שהאיגוד הוא הגוף המאסדר, והמנהלת היא הגוף המנהל את הליגה מקצועית, מסחרית ושיווקית. מחלוקות ענייניות בתחומים מקצועיים קיימות בין רוב הליגות המקצועניות בעולם לבין הגופים המאסדרים".
5 צפייה בגלריה
קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין
קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין
קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין
(איציק בלניצקי)
באיגוד הגיבו והוציאו מכתב מטעמם לראשי המנהלת בו הזהירו את המנהלת וכתבו: “כידוע לכם, ביום 2021.11.17 ,התקיימה ישיבת הנהלה באיגוד הכדורסל, בה הוחלט על ביטול ההסכם בין המנהלת לאיגוד הכדורסל והשבת הזכויות שהעניק איגוד הכדורסל לניהול ליגת העל גברים לאיגוד הכדורסל בישראל וזאת בהתאם להוראות סעיף 33 להסכם מיום 2002.6.5 שנכרת בין הצדדים.
כפי שבוודאי ידוע לכם, המנהלת שואבת את זכויותיה וסמכויותיה מאיגוד הכדורסל ואשר הוא זה אשר נתן הסכמתו להקמת המנהלת שהינה חברה לתועלת הציבור, שלא למטרות רווח ואינה בבעלות קבועה של אף קבוצה, אלא משמשת פלטפורמה ניהולית מסחרית לקבוצות המשחקות מעת לעת בליגת העל ונמנות על ליגה זו.
יתרה מכך, לא בכדי תקנון המנהלת קבע כללים ברורים ביחס להתנהלותה של המנהלת וכן את מבנה דירקטוריון המנהלת, תוך שערך הבחנה ברורה בין מניות ההנהלה- הן מניות קבועות שהוקצו לאיגוד למניות פדיון שהינן מניות אשר פוקעות אוטומטית עם ירידת ליגה של קבוצה הנמנית על ליגת העל.
5 צפייה בגלריה
עמירם הלוי
עמירם הלוי
עמירם הלוי
(שחר גרוס)
בהתאם להחלטת הנהלת איגוד הכדורסל אף נשלחה אליכם הודעה רשמית במסגרתה נתבקשתם להיערך לאמור ולשתף פעולה עם איגוד הכדורסל לצורך השבת הזכויות שניתנו לכם באופן מסודר לאיגוד בכדורסל על מנת לאפשר את המשך ניהול ענף הכדורסל באופן תקין וסדיר. חרף האמור, בחרתם להתעלם מפניות איגוד הכדורסל, לא לשתף פעולה תוך בחירה בדרך לוחמנית שכל מטרתה פגיעה בענף הכדורסל בכללותו.
בהקשר זה יוזכר, כי האגודות החברות במנהלת הינן פעילות תחת איגוד הכדורסל, כפופות לתקנוניו אשר הותקנו מכוח חוק הספורט, תשמ"ח-1988 על ידי איגוד הכדורסל שהינו האיגוד המוכר על ידי FIBA בינלאומי והאירופאי כמו גם הוועד האולימפי והיציג בהתאם לחוק הספורט. קבוצות ספורט חברות באיגוד הכדורסל ומחויבות לפעול על פי הוראות ותקנוני FIBA ואיגוד הכדורסל – ראה תקנון היסוד של איגוד הכדורסל סעיפים 3 ו- 4 כדוגמא.
לאור התנהלותכם תוך הפרת ההסכם משנת 2002 הנכם נדרשים לפעול כדלקמן: 1. להעביר לאיגוד הכדורסל את רשימת עובדי המנהלת ותנאי העסקתם – פרטים אישיים ניתן להשחיר. 2. להעביר לאיגוד העתק הדוחות הכספיים המבוקרים לשנים 2021-2019 וכן כרטסות לשנים 2021-2022. 3. להעביר לאיגוד העתק חוזים והתקשרויות תקפים אשר יחולו בעונת 2023/2022.
5 צפייה בגלריה
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
עמירם הלוי ויעקב בן שושן
(באדיבות איגוד הכדורסל)
עוד נכתב: “כמו כן, היו"ר והמנכ"ל היועץ המשפטי ורואה החשבון של המנהלת מוזמנים לישיבת תיאום שתיערך באיגוד ביום רביעי 22.4.6 בשעה 00:12. יובהר, כי ככל ותימנעו מלמסור המסמכים המבוקשים במכתבי זה או מלהופיע לישיבת התיאום ייראה בכך האיגוד המשך התנהלותכם תוך הפרת ההסכם ואי מילוי החלטת הנהלת האיגוד על ידכם על כל המשתמע מכך.
ככל ולא תפעלו בהתאם לאמור לעיל, יפעל איגוד הכדורסל באמצעים העומדים לרשותו לצורך שמירה על התנהלותו התקינה של ענף הכדורסל בהתאם להוראות הדין והוראות ההסכם בין הצדדים. לסיום, אין אלא להצטער על התנהלות המנהלת, תוך שאיגוד הכדורסל מצפה מהמנהלת שתנהג באחריות ועל פי כללי המנהל התקין”.