2 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
ג'ני סימס
(באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
מאמן הפועל ראשל"צ זיו ארז אמר בפתיחת העונה שאם קבוצתו לא תזכה העונה באליפות זה יהיה כישלון שלו. לפי הרף הזה הוא נכשל, אף שקשה לומר זאת בפה מלא על הפרויקט הנהדר שלו בעיר היין, שהבשיל אך בחודש שעבר לתואר ראשון אי פעם – זכייה בגביע המדינה. הערב (שני), החגיגות שייכות לקבוצה אחרת – אליצור רמלה. שתי הקבוצות נפגשו למשחק החמישי המכריע בסדרת חצי הגמר הנהדרת והצהובות-שחורות יצאו עם ניצחון דרמטי 79:81 שסידר להן את הכרטיס לגמר מול מכבי בנות אשדוד. סדרת הגמר תצא לדרך כבר ביום חמישי הקרוב.
מי שציפה שמשחק חמישי ייפתח בגישושים והיסוסים קיבל שתי הקבוצות שנתנו הצגה שהלמה את המעמד. אצל ראשל"צ היו אלה קריסטי בלוק ודקיה כהן שפתחו מבערים, לפני שהצטרפה אליהם ג'ני סימס, שעם 13 נקודות רק ברבע הראשון הובילה את הקבוצה הביתית ל-24 נקודות. זה בדיוק היה גם מספר הנקודות שקלעה היריבה, שאומנם לא נהנתה מ-100 אחוז ל-2 כמו ראשל"צ, אבל איבדה פחות את הכדור וגם הסיקה מסקנות מהמשחק הרביעי וגרמה הפעם לכל שחקניות החמישייה לעלות על הלוח כבר ברבע הראשון.
גם ברבע השני פיזרה רמלה את הקלעיות שלה וגם הפעם, כמו במשחק הרביעי, היו אמה קאנון וקריסטל דנג'רפילד הקלעיות הבולטות, שסיימו את המחצית עם 13 ו-12 נקודות בהתאמה. אלא ששום דבר לא עמד מול היכולת הפנומנלית של סימס, שקלעה יותר משתיהן – 26 נקודות, מתוכן ארבע מחמש זריקות מחוץ לקשת. גם כשנראה היה בתחילת הרבע השני שרמלה מוצאת את הדרך לעצור את ההתקפה של ראשון, האדומות מצאו את הקצב שלהן וירדו למחצית ביתרון 42:50 מבטיח.
2 צפייה בגלריה
קריסטל דנג'רפילד עם הכדור
קריסטל דנג'רפילד עם הכדור
קריסטל דנג'רפילד עם הכדור
(באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ואם מישהו חשב שהמחצית השנייה הולכת להיות שיוט של השחקניות של זיו ארז אל עבר הגמר, באה ההגנה של רמלה והוכיחה אחרת. סימס כהרגלה סבלה מבעיית עבירות (4) ולא תרמה נקודות, עדן ציפל לא זרקה לסל מאז שלוש ההחטאות שלה מחוץ לקשת ומי שניצלו את המצב הזה כדי לבלוט היו קאנון שחגגה בצבע ואליסה בארון, שדייקה מחוץ לקשת וקבעה מהפך – 59:61 לשחקניות של שירה העליון בתום הרבע השלישי.
היתרון של רמלה גדל לארבע נקודות לקראת אמצע הרבע המכריע של הסדרה, ולראשל”צ לא נותרה ברירה אלא לחזור ולהסתמך על סימס. המשחק המשיך להיות צמוד, אבל מאי רווח החטיאה שלשה, סימס לא דייקה מתוך הצבע ודווקא רמלה נראתה רגועה מהסיטואציה. שלשות של דנג'רפילד ובארון הקפיצו אותה ליתרון שש נקודות לפני הדקה האחרונה והעניקו לה מעשית את הניצחון, למרות שלשה וחטיפה של כהן. 79:81 לרמלה בסיום סדרה יוצאת דופן, שבה גברה הקבוצה הטובה יותר על השחקנית הטובה בליגה.
קלעו להפועל ראשל"צ: סימס 30 נקודות, בלוק 18 נק’, כהן 14 נק’, רווח 14 נק’ וקארש 3 נק’.
קלעו לאליצור רמלה: בארון 26 נקודות, קאנון 23 נק’, דנג'רפילד 19 נק’, הרסלר 8 נק’, אייזנר 3 נק’ ודגלאס 2 נק’.
אבן: ״כיף לראות את רומן סורקין מתקדם״