3 צפייה בגלריה
קווין דה בראונה חוגג
קווין דה בראונה חוגג
קווין דה בראונה חוגג
(רויטרס)
אומנם הכל עדיין פתוח לאחר שמנצ’סטר סיטי גברה אמש (שלישי) רק 0:1 על אתלטיקו מדריד במפגש הראשון של רבע גמר ליגת האלופות, שנערך באיתיחאד, אבל יחסי הכוחות על הדשא היו ברורים למדי. הקבוצה של פפ גווארדיולה שלטה לחלוטין במתרחש ואחרי 70 דקות מתסכלות פרצה את הבונקר המפואר של דייגו סימאונה, כדי להשיג לעצמה מקדמה מינימלית לגומלין בוונדה מטרופוליטנו.
נכון, זו לא הפעם הראשונה שבה הקבוצה של צ’ולו מציגה משחק הגנתי למדי בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, אך נראה ש-90 הדקות האלו היו יוצאות דופן גם מבחינתם של הקולצ’ונרוס. מעבר לעובדה שסיטי החזיקה בכדור 67% מהזמן, הנתון שמעיד יותר מכל על החד-צדדיות במפגש הופיע בעמודת הבעיטות לשער של האורחת – 0.
אפס ניסיונות רשמה, או יותר נכון לא רשמה, החבורה של סימואנה, שלראשונה מאז החל התיעוד הסטטיסטי המתקדם ב-2003/2004, לא רשמה בעיטה אחת לשער במשך 90 דקות בצ’מפיונס. אגב, מאז שהחל אותו תיעוד לפני 18 שנים, ארבע קבוצות במפעל חתמו משחק מבלי שבעטו להן לשער, ופפ אימן שלוש מהן.
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
(רויטרס)
“כשביצענו את החילופים זה היה כי חשבתי שזה ישפר אותנו”, סיפר גווארדיולה בסיום. “לפעמים זה עובד ולפעמים לא. לא קל להתמודד מול קבוצה עם הרבה ניסיון במפעל הזה. נגיע למדריד במטרה להבקיע ולנצח גם את הגומלין.
איש המשחק וכובש השער, קווין דה בראונה, אמר בסיום: “במחצית הראשונה התקשינו מול ההגנה שלהם אבל בחצי השני היו לנו כמה מצבים וזה מעולה שניצלנו אחד מהם. רצתי לעומק ופיל פודן מצא אותי בצורה מושלמת. הם שיחקו עם חמישה בהגנה וחמישה בקישור והיה קשה מאוד למצוא את המרווחים. אנחנו שיחקנו בצורה טובה כי לא נתנו להם שום הזדמנות. צריך לשמור על רוגע במשחקים כאלה ולהיות סבלניים, אם לא אתה תאבד כדורים”.
3 צפייה בגלריה
קווין דה בראונה חוגג
קווין דה בראונה חוגג
קווין דה בראונה חוגג
(רויטרס)
בצד השני, סימאונה ממש לא מתכוון להרים ידיים: “הם אולי הקבוצה הטובה בעולם. יש להם חבורה נהדרת של שחקנים ברמה עולמית שהתאחדו לכדי קבוצה נפלאה. אנחנו נשנה מעט את צורת המשחק שלנו ונגיע לגומלין עם צניעות וננסה לעשות את המוטל עלינו עם הרבה עבודה קשה. נראה לאן זה ייקח אותנו”.
האיש שלא הצליח לעצור את הבלגי, יאן אובלק, אמר: “ידענו שאנחנו עומדים בפני חוויה מסובכת. הגענו במטרה להשיג תוצאה טובה והפסדנו, אבל רק 1:0 ולכן יש על מה לשחק בגומלין. עשינו הגנה בצורה טובה מאוד, החוזקה של סיטי זה ההחזקה בכדור אבל סגרנו אותם כל הערב, מלבד מעידה אחת. הכל פתוח בגומלין, אנחנו נשחק בבית מול הקהל שלנו ואתלטיקו תמיד מאמינה”.
הראיון המביך: השחקן לא זכר כלום מהמשחק